فاش شد: چگونه قیمت شام های مورد علاقه کریسمس امسال تغییر کرده است اخبار کسب و کار
قیمت ها در ترکیه در حال افزایش است، در حالی که هویج ارزان تر است، زیرا طبق داده های صنعت، قیمت شام کریسمس امسال در بحبوحه افزایش تورم مواد غذایی در حال افزایش است.
دادههای جمعآوریشده توسط Kantar نشان میدهد که میانگین قیمت یک وعده غذایی معمولی تعطیلات برای چهار نفر حدود 89 پنس بالاتر از سال 2020 است که 27.48 پوند است.
وی فاش کرد که تورم کلی مواد غذایی در چهار هفته منتهی به 28 نوامبر به 3.2 درصد رسیده است که بالاترین میزان از ژوئن سال گذشته است.
کانتار گفت که قیمتها برای تنقلات تند، چیپس و غذای گربهها سریعترین افزایش را دارند - اگرچه قیمتها برای بیکن تازه، محصولات حمام و دوش و خوراک حیوانات خانگی کاهش مییابد.
این به فشار بر خانوارهایی میافزاید که با کاهش هزینههای زندگی مواجه هستند - در حالی که تورم برای یک دهه در سطح بالایی قرار دارد.
این داده ها یک روز پس از معاون رئیس بانک انگلستان منتشر شده است بن برادبنت گفت به نظر می رسید که رشد قیمت در بهار از 5 درصد فراتر رود که نشان دهنده افزایش مورد انتظار در قبوض انرژی است.
تجزیه و تحلیل Kantar از قیمت شام های مورد علاقه کریسمس نشان داد که قیمت بوقلمون منجمد با 7 درصد افزایش به 12.46 پوند و پودینگ کریسمس با 5 درصد افزایش به 2.48 پوند رسید، در حالی که کلم بروکسل با افزایش 5 درصدی به 92p، گل کلم با 5 درصد افزایش به 90p رسید. دانه های سس 3 درصد افزایش یافت و به 1.39 پوند رسید.
شراب گازدار بدون تغییر در 6.47 پوند باقی ماند، در حالی که سس کرن بری با 3% کاهش در 90p، سیب زمینی با 5% کاهش به 1.10 پوند و هویج با کاهش 13% در 41p کاهش یافت.
تورم کل قیمت مواد غذایی 3.2 درصد آخرین بار در مراحل اولیه بیماری همه گیر بالاتر بود - که توسط سوپرمارکت ها تحریف شد، زیرا آنها به دنبال جلوگیری از انباشت انبار بودند، تبلیغات را کاهش دادند.
لطفاً از مرورگر Chrome برای پخشکننده ویدیویی در دسترستر استفاده کنید
2:44بدون احتساب این دوره، بیشتر از ژانویه 2018 نبوده است.
فریزر مککویت، رئیس خردهفروشی و امور مصرفکننده در Kantar، گفت که به نظر نمیرسد تورم قیمت اشتهای مشتریان را کاهش دهد، زیرا سریهای خود برچسب ممتاز در سوپرمارکتهایی مانند Tesco Finest و Asda Extra Special که سریعترین رشد را در فروشگاهها دارند.
آقای مک کویت افزود: رفتار مصرف کننده هنوز به افزایش قیمت ها واکنش نشان نداده است.
او گفت: «عاداتی که انتظار داریم شاهد تغییر باشیم، مانند جایگزینی محصولات مارک با برچسب خودمان یا جستجوی تبلیغات، هنوز تغییر نکرده است.
ارقام همچنین نشان میدهند که برای 12 هفته منتهی به 28 نوامبر، فروش مواد غذایی 3.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است - زمانی که همهگیری به این معنی بود که مصرفکنندگان غذا و نوشیدنی بیشتری میخریدند تا در خانه بخورند، زیرا کمتر در بیرون غذا خوردهاند.
با این حال، بزرگترین سوپرمارکت بریتانیا Tesco کاهش بسیار ضعیف تری در فروش ثبت کرد که منجر به اضافه شدن سهم بازار 0.7 درصدی به ضرر رقبای خود شد.
در همین حال، ارقام چهار هفته ای کاهش 12.5 درصدی در فروش خواربار فروشی آنلاین در سال 2020 را نشان می دهد، زمانی که بلوک دوم خرید خانه را تقویت کرد.
اما آقای مک کویت گفت: "با افزایش نگرانی ها در مورد تعداد فزاینده موارد، ما انتظار داریم که برخی از مردم ترجیح دهند دوباره خرید آنلاین کنند تا بازدیدهای خرید خود را محدود کنند."
این داده ها از داده های کنسرسیوم خرده فروشی بریتانیا بدست می آید هفته گذشته نشان داد خریداران در سراسر این بخش با کریسمس گرانتری مواجه شدهاند، زیرا فروشگاهها قیمتها را در پاسخ به هزینههای بالاتر و کمبود نیروی کار افزایش میدهند.
[ad_2]