آماردانان رسمی باید روش جمعآوری و ارائه دادههای تورم را تغییر دهند، زیرا میترسند که سرفصلهای هزینه زندگی منعکس کننده استرسهای بدترین وضعیتها نباشد.
اعلامیه اداره ملی آمار (ONS) در حالی منتشر می شود که جک مونرو، فعال فقر غذایی، توجه را به تأثیر افزایش قیمت ها بر خانواده های فقیرتر جلب می کند.
از اواخر این هفته، ONS انتشار تجزیه و تحلیل نحوه تأثیر تورم بر گروه های درآمدی مختلف را از سر می گیرد.
در بلندمدت، او گفت که در حال توسعه «طرحهای کاملاً جدید» برای افزایش تعداد نقاط قیمتی است که هر ماه اندازهگیری میکند از 180000 به صدها میلیون.
خانم مونرو در توییتی نوشت: «خوشحالم که میتوانم به شما بگویم که ONS به تازگی اعلام کرده است که روش جمعآوری و محاسبه قیمت مواد غذایی و تورم را تغییر میدهد تا طیف وسیعتری از سطوح درآمد و شرایط داخلی را در نظر بگیرد.»
آنها آخرین داده های رسمی را نشان دادند تورم به 5.4 درصد رسید، بالاترین سطح از اسفند 92، در آذرماه.
اما خانم مونرو هفته گذشته به رسانه های اجتماعی روی آورد تا خشم خود را از این که این معیار "هزینه واقعی تورم را به شدت دست کم می گیرد، همانطور که برای کمترین افراد اتفاق می افتد" ابراز کرد.
او نمونه هایی از این واقعیت را بیان کرد که قیمت برخی از ارزان ترین محصولات اساسی موجود، مانند ماکارونی، برنج و کره بادام زمینی در سوپرمارکت محلی خود، در برخی موارد بیش از دو برابر سال گذشته است.
مایک هاردی، رئیس قیمت ONS، در یک پست وبلاگی اعتراف کرد که "هرکسی نرخ تورم شخصی خود را دارد"، به عنوان مثال، برخی از آنها بیشتر درآمد خود را صرف گاز و برق و برخی دیگر برای بنزین می کنند.
او گفت که در گذشته، تحلیل آژانس از تأثیر تورم به روشهای مختلف، مانند گروههای درآمدی یا اینکه آیا مردم دارای ملک هستند یا اجاره میدهند، تنها تفاوتهای کوچکی را نشان میداد - اگرچه همیشه اینطور نبود.
او گفت که طی دوره رکود اقتصادی 2008 و 2009، تورم برای خانوارهای کم درآمد بالاتر بود.
آقای هاردی گفت: این تجزیه و تحلیل دقیق در طول همه گیری متوقف شد، زیرا بسیاری از اقلام به طور موقت در دسترس بودند، اما "با توجه به سطح علاقه به هزینه زندگی و تورم"، ONS مجموعه ای از داده ها را این جمعه از سر خواهد گرفت.
او افزود که در آینده، این تعداد امتیازهای قیمتی را که با داده های ارسال شده مستقیماً از صندوق های فروشگاهی سوپرمارکت اندازه گیری می شود، افزایش می دهد.
این بدان معناست که ما فقط یک سیب را در یک فروشگاه - انتخاب شده به عنوان نماینده بر اساس فضای قفسه و اطلاعات بازار - درج نمی کنیم، بلکه در بسیاری از فروشگاه های دیگر در هر منطقه چقدر قیمت هر سیب و چه مقدار از هر نوع خریداری شده است. کشور
اگرچه به ما نشان نمیدهد که هر مصرفکننده چه چیزی را خریده است، اما دقیقاً به ما نشان میدهد که چه چیزی و به چه میزان فروخته شده است، و جزئیات بیشتری در مورد چگونگی تأثیر تورم بر خانوارهای بریتانیا به ما میدهد.»
سخنگوی ONS گفت: «ما به تولید آمار تورم اصلی خود که بلندمدت است و از بهترین شیوه های بین المللی پیروی می کند، ادامه خواهیم داد.
"ما متعهد هستیم که اطمینان حاصل کنیم که آمار ما مرتبط است و همچنان نیازهای مصرف کنندگان را برآورده می کند.
"به عنوان بخشی از این، ما انتشار تورم را از سر می گیریم که بر اساس میزان درآمد شما تفکیک شده است.
ما به برنامههای بلندمدت برای بهبود دادههای تورم خود با گنجاندن دادههای صندوقهای نقدی در سوپرمارکتها ادامه میدهیم، که به ما کمک میکند تا تجربه مردم در تورم را با جزئیات بیشتری درک کنیم.»
[ad_2]
مقالات مشابه
- تحقیقات درباره ادعای یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر برکناری وی از سمت وزیر به دلیل اعتقاد به مسلمانی آغاز شده است
- اجاره خودرو - اجاره ماشین - وی آی پی
- 11 افکار مثبت خود را هر روز انگیزه
- نت فلیکس در حال آزمایش یک دکمه 'Shuffle' است، زیرا شما خسته شده اید از چیدن آنچه را که به تماشای
- 4 مرحله مهم در فرایند هیئت
- WhatsApp تست ویژگی های جدید که به شما امکان اضافه کردن مخاطبین از طریق کدهای QR
- توضیح دستگاه میکروب سنج
- لندن: دانشجوی پرستاری سه کاره به خاطر کشتن یک دختر پس از به خواب رفتن پشت فرمان به زندان انداخته شد | اخبار انگلستان
- مغلوب ساختن پیشی جستن حساب توییتر اضافی از حفاظت است که می تواند به همین دلیل آن را نمی توانید هک
- اپل دوباره نزدیک برخی از فروشگاه ها در فلوریدا و کارولینای شمالی کارولینای جنوبی و آریزونا با توجه به کروناویروس خوشه