کلاس کنکور

کلاس کنکور برای دانش آموزان چه اهمیتی دارد ؟ آیا بدون کلاس کنکور هم می توان در آزمون موفق شد؟ آیا کتاب های کمک

توسط PARINEWS در 18 مهر 1400

کلاس کنکور برای دانش آموزان چه اهمیتی دارد ؟ آیا بدون کلاس کنکور هم می توان در آزمون موفق شد؟ آیا کتاب های کمک آموزشی کافی نیستند؟ این ها و سوال های دیگر همیشه برای دانش آموزان و خانواده های آنها مطرح بوده است که در این مقاله سعی کردیم به بررسی آنها بپردازیم.

 

آیا شما به شرکت در کلاس های کنکور نیاز دارید؟

پیش از اینکه در کلاس کنکور ثبت نام کنید باید به این نکته توجه نمایید که آیا شما به کلاس کنکور نیاز دارید؟ زیرا ممکن است شما توانایی این را داشته باشید که در منزل و تنها با تلاش بیشتر، زمانی که میگذارید و انتخاب منابع مناسب مشکل خود حل کنید.

 

آیا مشاوره رایگان در موسسات کنکور حقیقت دارد؟

بسیاری از موسسات و آموزشگاه ها سعی در جذب داوطلبان از طریق تله مشاوره رایگان کنکور دارند. این موسسات اغلب از مرداد ماه که داوطلبین هنوز برای کنکور اقدامی نکرده اند، شروع به تبلیغات مینمایند. بهترین کار این است که قبل از ثبت نام در کلاس های کنکور، دروس مورد نظرتان را به خوبی مطالعه نمایید تا متوجه گردید که به چه کلاسی نیاز دارید.

 

نکاتی که دانش آموزان سال آخری باید به آن توجه نمایند

هیچگاه در چند کلاس کنکور شرکت نکنید چون حجم کلاس ها در ترم اول برایتان مشکل ساز خواهد بود. حضور در مدرسه و کلاس های کنکور به صورت مستمر، زمان زیادی از شما میگیرد و این مورد ممکن است حتی فرصت این را به شما ندهد که مطالعه کنید و تست زنی مباحث تدریس شده در مدرسه و کلاس های کنکوری را انجام دهید. قطعا اگر برنامه ریزی صحیح و مناسبی برای کنکور نداشته باشید با شکست مواجه خواهید شد. 

 

کدام موسسه و کلاس کنکوری را انتخاب کنیم؟

 در شهرهای کوچک و بزرگ کلاس کنکور و موسساتی وجود دارند که از اساتید با تجربه و کادری حرفه ای برای تدریس استفاده میکنند. این موضوع باعث میشود تا داوطبین و دانش آموزان با مراجعه به موسسات و شرکت در کلاس ها، دروس سه سال دبیرستان را به شکل حرفه ای و استاندارد فرا گیرند و نواقص و ضعف های خود را پوشش دهند. حضور در موسسات معتبر و بهره گرفتن از دانش اساتید ماهر این نتیجه را دارد که درصدها و رتبه ها ارتقا پیدا کرده و در نهایت قبولی در رشته ای خوب را همراه داشته باشد.

 

آیا بدون حضور در کلاس های کنکور هم میتوان در بهترین رشته قبول شد؟

شرکت در کلاس کنکور به این معنا نیست که شما قطعا در بهترین رشته قبول خواهید شد. در واقع هیچ موسسه ای این تضمین را به شما نمیدهد و این همت، اراده و تلاش شماست که معجزه می کند. پس سعی کنید تحت تاثیر تبلیغات موسسات قرار نگیرید. مهمترین مورد برای قبولی خودتان هستید. شما باید هدف تان را تعیین نموده و تلاش و کوشش خود را افزایش دهید. به خاطر داشته باشید که در راه رسیدن به اهداف خود باید از بسیاری از علاقمندی های خود بگذرید و تمام سختی ها از قبیل، بی خوابی ها، تفریحات و ... را به جان بخرید.

  

کلاس های کنکور چه تاثیری در موفقیت افراد دارند؟

در کلاس کنکور به دنبال کشف نقاط قوت خود باشید

برای شناخت استعدادهای خود و آنچه که می خواهید به دست آورید، باید به درون خود توجه کنید و از این طریق نقاط قوت خود را شناسایی نمایید، علاقمندی های خود را در نظر داشته باشید و بر اساس این موارد اهداف را تعیین نمایید. بسیاری از دانش آموزان با اینکه دوست دارند در کنکور قبول شوند اما ممکن است به دلایل گوناگون موفق نشوند. این امر در طولانی مدت باعث ترس و اضطراب در فرد میگردد که تبعات جبران ناپذیری در پی دارد. با شرکت در کلاس های کنکور اعتماد به نفس دانش آموز افزایش یافته و با خودباوری به سازمان دهی اهداف میپردازد.

 

کسب راهنمایی های مناسب در کلاس های آموزشی کنکور

این طبیعی است که تمام افراد اطراف شما از جمله خانواده، آشنایان و دوستان توصیه های گوناگونی برایتان به جهت شرکت در کنکور داشته باشند. در این زمان باید عاقلانه تصمیم بگیرید و راهنمایی را انتخاب کنید که معقول و موجه باشد. در برخی از آموزشگاه های کنکور، افرادی به عنوان مشاور برای این کار حضور دارند. مشاور، راهنمایی های درسی لازم را به دانش آموز ارائه میدهد و نکات کنکوری را به وی متذکر میشود. پس کلاس های کنکور را میتوان راهنمایی دانست که با ارائه نکات کنکوری و تمرکز بر روی بخش های مهم هر یک از دروس مربوطه شما را در مسیر صحیح مطالعاتی قرار دهد.

 

آیا شرکت در کلاس های کنکور تاثیری بر کاهش اضطراب و استرس دارد؟

خواسته هر پدر و مادری است که فرزندش از دیگران برتر باشد و در آزمون کنکور موفقیت کسب نماید. اما این بدان معنا نیست که فرزند خود را تحت فشار قرار دهند چون افراد برای رسیدن به اهداف خود نیار به آرامش دارد. تحت فشار گذاشتن دانش آموزان فقط موجب فرصت سوزی و خستگی آن‌ها شده و تاثیر نامطلوبی بر وضعیت روحی شان میگذارد. با شرکت در کلاس کنکور میتوان حجم زیادی از فشار قبولی در آزمون کنکور را از روی دوش دانش آموزان برداشت.

 

آموزش برنامه ریزی و نظم در کلاس های کنکور

از مهمترین عوامل موثر بر موفقیت افراد، میزان انضباط و پشتکار آنهاست. برنامه ریزی صحیح و اینکه چه چیزی باید مطالعه شود و یا چه زمانی برای مطالعه مناسب است، اینکه شما در چه ساعتی و به چه میزانی باید درس مربوط را مطالعه کنید، همه این ها مسیری طولانی را برای کمک به فرد جهت موفقیت مشخص می کند. در کلاس های کنکور فقط نکات کنکوری ارائه داده نمیشود و نخستین قدم در این کلاس ها، آموزش چگونگی داشتن نظم و برنامه ریزی است.

 

نقش موثر کلاس کنکور در افزایش اعتماد به نفس

شاید بتوان از میان مزایا و تاثیرات کلاس های کنکور، افزایش اعتماد به نفس در افراد را مهمترین عامل نام برد. میزان آماده سازی در خصوص اعتماد به نفس بسیار اهمیت دارد. ابتدایی ترین گام برای به هدف رسیدن، داشتن باور است. به دست آوردن اعتماد به نفس نیاز به مهارت دارد. دانش آموزان باید بتوانند مهارت های خودباوری شان را افزایش داده و مطمئن باشند که می توانند به خواسته های خود برسند. حضور در کلاس های کنکور، آموزش صحیح مطالعاتی را برای دانش آموزان به همراه داشته و اعتماد به نفس را در آنها به وجود آورده یا افزایش میدهد.

 

افزودن به انگیزه و توان با شرکت در کلاس کنکور

اگر شما تمام مدت روز را مشغول مطالعه باشید اما از انگیزه کافی برخوردار نباشید کارتان بی فایده است. نداشتن انگیزه باعث یکنواخت شدن همه چیز میگردد که نتیجه آن شکست در اهداف میباشد. در برخی دانش آموزان آماده شدن برای کنکور ممکن است به طول بیانجامد و یا مطالعه روزمره شان یکنواخت و کسل کننده شود. باید همواره به خاطر داشته باشید که هدفتان چه بوده و قصد انجام چه کاری را داشته اید. در این مواقع یک سیستم پشتیبانی خوب همانند کلاس کنکور میتواند کمک بسیاری برایتان باشد.

 

حضور در کلاس های کنکور چه اهمیتی دارد؟

یکی از اهدافی که دانش آموزان از شرکت در کلاس های کنکور دارند، تعیین و افزایش توانایی هاشان است. آنچه از نظر علم ثابت شده است این مورد میباشد که حضور داوطلبان در موقعیتی سیستماتیک که موجب گردد تا از نظر آموزشی و راهنمایی های لازم نیازهای آن‌ها پوشش داده شود، منجر به موفقیت در کنکور میشود. در تمام شهرهای کشور انواع مختلفی از آموزشگاه های کنکور وجود دارند که برخی از آنها دارای مولفه های علمی تر بوده، اما بر اساس موضوع، ممکن است از نظر ساختار و محتوا بسیار متفاوت عمل نمایند. به همین دلیل لازم است آموزشگاه مورد نیاز خود را پس از تحقیق و بررسی فراوان انتخاب کنید.

 

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن