10 نکته درباره بازوبند شنا که نمی‌توانید از دست بدهید

او همچنین یکی از گلهای بارسلونا مقابل بنفیکا را وارد دروازه این تیم کرد. در فصل ۰۷-۲۰۰۶ وی در بازی با ویارئال

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

او همچنین یکی از گلهای بارسلونا مقابل بنفیکا را وارد دروازه این تیم کرد. در فصل ۰۷-۲۰۰۶ وی در بازی با ویارئال از روی سانتر ژاوی گلی را با حرکت قیچی برگردان به ثمر رساند که بهعنوان یکی از بهترین گلهای لالیگا به ثبت رسید. با این وجود او در ۱۱-۲۰۱۰، فصل موفقیتآمیزی را پشت سر گذاشت و رکورد بیشترین پاس گلهای این فصل را از آن خود کرد. تنها چند هفته بعد، در ۱۷ می۲۰۰۶، بارسلونا در فینال جام باشگاههای اروپا به مصاف آرسنال رفت و این تیم را نیز ۲-۱ مغلوب کرد که یکی از گلها با پاس رونالدینیو و تمامکنندگی ساموئل اتوئو بهثمر رسید. رونالدینیو نخستین گل خودش را برای آث. او در بازی تدارکاتی مقابل آث میلان نخستین گل خود را برای بارسا به ثمر رساند و از پایههای پیروزی ۲ بر صفر تیمش بود. در بازی مقابل انگلیس، رونالدینیو با ضربه آزاد از فاصلهٔ ۳۵ متری گلی را به ثمر رساند.

جلوهٔ دیگر رونالدینیو در ۱۸ آوریل ۲۰۰۶ و در بازی رفت نیمهنهایی مقابل آث میلان بود که رونالدینیو با پاس خود، پایهگذار تک گل بازی توسط لودویک گیولی شد. فصل ۱۳۳۱ نیز یک جام دیگر برای تاج به همراه داشت، جام قهرمانی باشگاههای تهران ۱۳۳۱ که از آن تاج شد تا تاج برای دومین سال پیاپی فصل را با یک جام به پایان برساند. فصل ۱۳۵۲ با حضور تاج در نخستن دوره جام تخت جمشید همراه بود. او در این فصل از حضورش در لالیگا، ۱۵ بار گلزنی کرد و به همراه بارسلونا به نائب قهرمانی رسید. در فصل ۱۳۳۷ مسابقات جام باشگاههای و حذفی تهران برگزار نشد و در تقویم بازیهای تیم تاج تنها چند بازی دوستانه به ثبت رسید. او در دومین فصل حضورش با بارسلونا به قهرمانی در لالیگا رسید و جایزه بازیکن سال فوتبال جهان را دریافت کرد. او در سپتامبر ۲۰۰۵ بالاتر از ساموئل اتوئو و فرانک لمپارد، برای دومین بار بازیکن سال فوتبال جهان و نیز بهعنوان بازیکن سال اروپا و بهترین مهاجم لیگ قهرمانان اروپا انتخاب بازوبند شنا شد. ᠎Th​is conte nt h᠎as be​en c reat ed with the  help of GSA Content Generat or DEMO .

تاج در این مسابقات ۲−۳ مغلوب شاهین شد و دیدار با دارایی را نیز ۱−۳ به حریف واگذار کرد. بازی برگشت نیز بدون گل تمام شد تا بارسلونا با درخشش رونالدینیو به فینال بازیها راه پیدا کند. در ۲۲ فوریه ۲۰۰۳، رونالدینیو گل برگزیدهٔ فصل را در بازی با گنگام بهثمر رساند و همچنین برای عملکردش در جام حذفی فرانسه مورد تحسین قرار گرفت. رونالدینیو در بازی با یوونتوس دو گل را بهثمر رساند تا آث. رونالدینیو در فصل ۰۶-۲۰۰۵ که بهترین فصل دوران حرفهای او بود، جوایز انفرادی بسیاری را دریافت کرد. او در هنگام شوتزنی چندبار دروازهبان و مدافعان چلسی را فریب داد و سپس توپ را به گوشهٔ دروازه فرستاد و گل دوم خود را به ثبت رساند که این گل مورد شگفتی بسیاری قرار گرفت. بدین ترتیب رونالدینیو در میان بازار شایعات به باشگاهی پیوست که قبلاً برزیلیهای بسیاری را در خود پرورش داده بود؛ همانند اواریستو، روماریو، رونالدو و ریوالدو. در بازیای که در زمین استمفورد بریج لندن برگزار میشد، بارسلونا با نتیجه ۴-۲ مغلوب چلسی شد اما رونالدینیو هردو گل بارسلونا را وارد دروازهٔ چلسی کرد.

بازیکنان تاج که تیم خود را برنده میدانستند به این تصمیم داور معترض شدند و به دنبال آن، جام قهرمانی را از روی میز جوایز برداشتند و از ورزشگاه خارج شدند و این کار خود باعث درگیری هواداران دو تیم در بیرون ورزشگاه شد. او یکی از بازیکنان تأثیرگذار در قهرمانی برزیل در جام جهانی ۲۰۰۲ بود. رونالدینیو در سال ۲۰۰۶ نیز در جام قهرمانان اروپا برای بارسلونا به میدان آمد و پس از ۱۴ سال توانست برای این تیم قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را به ارمغان بیاورد. گفته میشود که رونالدینیو از کودکی به فوتسال و فوتبال ساحلی علاقه داشت و استعدادش به همانجا برمیگردد. تیم تاج در دو بازیاش در این دو مرحله به ترتیب تیمهای تهرانجوان و ایرانجوان بوشهر را مغلوب کرد. در این سال بازیکنانی چون فریبرز اسماعیلی، حشمت مهاجرانی، پرویز ابوطالب، بهمن نوروزی و منوچهر حبیبی از تیم دیهیم (یکی از تیمهای پایهٔ تاج) به تیم اصلی باشگاه اضافه شده بودند. او فوتبال را از تیمهای پایهٔ تاج و زیر نظر پدر آغاز کرده بود، اما پس از بازی در تیمهای عقاب و پاس و تنها در زمانی که در تیم ملی ایران جایگاه ثابتی پیدا کرد، به تیم اول تاج اضافه شد. در مهر ماه ۱۳۲۸ تیم سرباز منحل شد و بازیکنان این تیم که بیشتر آنها نظامی و ملیپوش بودند به تیم دوچرخهسواران پیوستند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن