انتشار رندرهایی از جدیدترین مدل تویوتا یاریس

خودرویی کم استهلاک و نرم که لذت راندن با ان وصف ناشدنی است این خودرو از مصرف سوخت پایینی برخوردار است ورنا در اویل حضو درباازار ایران با موترو۱.۶لیتری روانه خیابان ها می شد و تنها گیربکس ۵سرعته دستی بر روی آن قابل سفارش بود اما با ورود نمونه های۱.۶لیری به بازار گیربکس۴سرعته اتوماتیک نیز بر روی این خودرو قابل سفارش بود گیربکسی که از عملکرد خوبی برخوردار بوده و استهلاک پایینی دارد خرابی آن زیاد نیست و در تعویض دنده ها نیز بسیار موفق عمل می کند به همین دلیل نمونه های اتوماتیک این خودرو در بازار قیمت های بالایی داشته و خرید آنها مقرون به صرفه است تعویض دنده ها در ورنا به نرمی صورت گرفته و شاید بتوان تیپ ترونیک نبودن آن را یک ایراد تلقی کرد چراکه قابلیت تعویض دنده به صورت دستی را ندارد. در نگاه اول رندر منتشر شده بسیار زیبا به نظر میآید، اما این رندر تنها برای مشاهده و به عنوان یک تصویر قابل ستایش است و برای ساخت و انتشار خودرو به این شکل آن چنان مناسب نیست. ولی دید جلو مناسب است و مشکل دید عقب هم به لطف وجود سنسورهای کمکی پارک، مرتفع شده است.

از همه نکات خوب اسپرتیج جدید و پیشرفتهایش نسبت به مدل قبلی گفتیم، ولی بر خلاف مدل قبلی، اسپرتیج جدید با مشکل قیمت بالا دست و پنجه نرم میکند. از ویژگی های خوب یاریس صندوق دار می توان به صندوق بار آن اشاره کرد که با خواباندن صندلی ها معادل 425 لیتر فضا در اختیار سرنشینان قرار می دهد که برای خانواده های پرجمعیت مناسب تلقی می شود. خودروی کوچکی دیگر از سرزمین چشم بادامی ها این خودرو نیز رقیبی برای یاریس وi20به حساب می آید گیربکس مزدا ۲از عملکرد خوبی برخوردار بوده و ۴سرعته اتوماتیک است البته با این تفاوت که قابلیت تعویض دنده ها به صورت دستی را نیز داراست گیربکس مزدا ۲ علیرغم داشتن عملکردی مناسب از استهلاک پایینی برخوردار بوده و در مسیرهای سراشیبی نیز با کمترین تاخیر اقدام به تعویض دنده می کند البته در این میان می توان از حالت دستی گیربکس نیز استفاده کرد. چند سالی از توقف تولید این خودرو کم مصرف می گذرد خودرویی که علیرغم گذشت ۶سال از توقف تولید آن همچنان در بازار طرفداران زیادی داشته و نمونه های اتوماتیک آن با قیمت های بالایی به فروش می رسد اما این خودرو کم مصرف و کم استهلاک از گیربکسی بهره م برد که نمی توان ایرادی از آن گرفت چراکه از عملکردی مناسب برخوردار بوده و از استهلاک پایینی برخوردار است به خصوص اینکه روغن گیربکس این خودرو به موقع عوض شود سالهای زیادی را بدون هیچ گونه هزینه ای کار می کند این در حالیست که اگر به درستی با آن رفتار نشود و در صورت خرابی هزینه های سرسام آوری را روی دست صاحبش می گذارد پس در هنگام خرید حتما دقت لازم را به خرج دهید.

گیربکس این خودرو معروف است به هزینه های زیاد و البته ضربه هایی که به اتاق وارد می کند به خصوص زمانی که از دنده یک به دنده۲می رسد ضربه ای محکم به موتور وارد می سازد که همین امر سبب می شود تا دسته موتورهای این خودرو زود به زود خراب شده و نیاز به تعویض داشته باشند.اما داستان به اینجا ختم نمی شود چراکه خرابی های این گیربکس زیاد بود و هر دو سال یکبار هزینه ای گاه میلیونی روی دسته صاحبانش می گذارد اما نمی توان از حالت های اسپرت و برفی این گیربکس هم چشم پوشی کرد حالت هایی که در برخی از خودروهای گران قیمت نیز وجود ندارد.تاخیر در تعویض دنده ها نیز در این گیربکس به وضوح احساس می شود و همین امر موجب شده تا این گیربکس نتواند نیاز های راننده را پاسخ گوید. نتیجه این عمل قابلیت کنترل نیرو و سرعت وسیله خواهد بود. از نظر نوع ساختار کامپیوتر گیربکس تویوتا یاریس و گستردگی عملیاتی که میتواند انجام دهد امروزه اتومبیل های با گیربکس اتوماتیک با مدل اسپرت (تیپ ترونیک) در بازار وجود دارد که به شما امکان کنترل تعویض دنده را میدهد که همانند اتومبیل های دارای جعبه دنده معمولی انجام میدهد یعنی هم به صورت اتوماتیک و هم به صورت دنده معمولی عمل کند این کارها عمدتا با حرکت دادن دسته دنده از داخل شیاری که برای دسته دنده تعبیه شده انجام میشود و با بالا و پایین آوردن دسته دنده امکان کم یا زیاد کردن دنده ها را به شما میدهد.

وجود گیربکس به راننده اجازه می دهد که بدون بالا بردن بیش از حد دور موتور، آن را در حالت دلخواه و مورد نیاز کنترل نماید. اما در مورد تغییرات فنی و تجهیزاتی می توان به بهبود سیستم تعلیق اشاره کرد که باعث ارتقا کیفیت سواری و هندلینگ خودرو شده است. محصولی از شرکت پروتون مالزی خودرویی که از فرمان پذیری افسانه ای لوتوس بهره می برد این موضوع را می توان به وضوح بر روی پیچ ها لمس کرد جنتو با موتور۱.۶لیتری و دو نوع گیربکس روانه بازار ایران شد گیربکس۵سرعته دستی و ۴سرعته اتوماتیک .گیربکس ۴سرعته اتوماتیک این خودرو اگر چه از عملکرد خوبی برخوردار نیست و تاخیر زیادی در تعویض دنده ها دارد اما استهلاک پایینی داشته و عمر بالایی دارد چراکه در صورت عدم رسیدگی به گیربکس بازهم راهی تعمیرگاه نمی شود.گیربکس این خودرو نیز قابلیت تعویض دنده به صورت دستی را نداشته و تاخیر زیادی در تعویض دنده ها را چاشنی کار خود کرده است. دو دلیل برای اهمیت بالای گیربکس وجود دارد: اول آنکه هر موتوری دور محدودی داراست و بیشتر از آن نمی تواند کار بکند و نکته دوم گشتاور معینی است که هر موتور با حداکثر دور خود می تواند تولید کند.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>