covid-19: نه بسیاری از takers برای مراکز امداد در Kodagu

سیل قربانیان به خانه های اقوام حرکت می کند؛ فقط اون اييکه نااميد شده پناهگاه هاي دولت رو ترجيح ميدن Kushalnaga

توسط PARINEWS در 20 مرداد 1399

سیل قربانیان به خانه های اقوام حرکت می کند؛ فقط اون اييکه نااميد شده پناهگاه هاي دولت رو ترجيح ميدن

Kushalnagar: بسیاری از افراد برای مراکز امداد ی تاسیس دولت در سیل و زمین لغزش ضربه Kodagu به دلیل COVID- 19 همه گیر وجود دارد و بسیاری از افراد مبتلا یا به خانه های بستگان خود نقل مکان کرده و یا خانه های در اجاره در مکان های امن تر به خود گرفته اند.

در همه، نه مرکز امدادی در این ولسوالی افتتاح شده اند و در مادیکری تالوک، ۳۹۹ نفر (۱۵۵ خانواده) در سه مرکز امدادی شامل کاشی موت در باگماندالا، کالج KVG، باهاگماندالا و دبیرستان مرکب دولتی، کاداگادالو، خانه دار شده اند.

در ویراجپت تالوک، با ۲۵۰ نفر (۹۲ خانواده) شش مرکز امدادی در دبستان دولت کارادیگودو، دبیرستان دولتی – کنخطری، باساوشوارا سامودایا بهوانا – کارادیگودو، دبستان دولتی – هودیکری، دبستان – بالایامندورو و مدرسه ابتدایی مدل دولتی در چیکپت در نزدیکی ویراجپت افتتاح شده است.

بیش از ۶۴۹ نفر از ۲۴۷ خانواده در ۹ مرکز امدادی در این ولسوالی غذا و سرپناه فراهم شده اند. در تالوک سوموارپت هیچ مرکز امدادی ایجاد نشده است. در کل، ۵۷۸ نفر در این ولسوالی توسط تیم های مختلف مدیریت حوادث مانند نیروی ملی مقابله با حوادث طبیعی (NDRF) و نیروی پاسخ به حوادث دولتی (SDRF)، نیروی پاسخ سریع و تیم های پلیس ناحیه نجات داده شده اند.

۵۲ مکان به عنوان مناطق سیل زده اعلام شده اند و ۱۶ مکان تحت تأثیر زمین لغزش اعلام شده اند. سال گذشته 58 مکان به عنوان مناطق سیل زده شناسایی شدند و 17 مکان تحت تاثیر زمین لغزش اعلام شدند. در سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۸۶۶ نفر از ۸۰۷ خانواده در ۳۴ مرکز امدادی در سراسر این ولسوالی در خانه های خود قرار گرفته بودند.

کارگران روزانه دستمزد

بیشتر افرادی که در مراکز امدادی خانه دار شده اند، کارگران روزانه مزد هستند. دیگرانی که خانه های آنها مارون شده است به محض اینکه اداره ولسوالی هشدار سیل را به صدا در می آرد به محل های خویشاوندان خود نقل مکان کرده اند. سال گذشته، بیش از 600 نفر در مراکز امدادی کارادیگودو قرار داشت و امسال، این تعداد به دلیل همه گیر COVID به 74 نفر کاهش یافته است. بسیاری از مردم به مراکز امدادی نمی ایند به طور کلی جمعیتی در چنین مراکزی وجود دارد. کریشنا، یکی از ساکنان کارادیگودو به ستاره میوسر گفت که به دلیل ترس از عفونت ویروس، همسر و فرزندانش را به محل خویشاوندی منتقل کرده است. فقط من اينجا در مرکز امدادي که در دبستان دولت کاراديگودو راه اندازی شده اقامت دارم. سال گذشته در این مرکز امدادی بیش از ۱۷۰ تا ۲۰۰ نفر بودند، اما امسال ۴۲ نفر از ۲۱ خانواده هستند»

با توجه به شیوع ویروس، تنها 10 عضو در یک اتاق با فاصله 5 فوت بین تخت ها قرار دارد. کریشنا افزود: سال گذشته بیش از 25 نفر در یک اتاق واحد جا داده شدند. به گفته افسران بخش، بانک رودخانه کائوری در کارادیگودو دارای 116 خانه است و از این بین 60 خانه در عمق زیر آب و بقیه تا حدی آب گرفتگی شده اند.

عکس العمل مدیرعامل تالوک پانچایات

Virajpet Taluk Panchayat مدیر عامل Sridhar به SOM گفت که تنها کسانی که هیچ جایگزین را در انتخاب غذا و پناهگاه در مراکز امدادی. به دلیل COVID-19، بسیاری از سیل زده ها ترتیبات خود را در محل های خویشاوندان خود ساخته اند. برای مثال افرادی را که در ایپا بتا و اطراف زندگی می کنند، در نظر بگیرید. ما از 89 خانواده که در آنجا زندگی می کنند خواسته اند که تغییر مکان به عنوان ترک در تپه قابل مشاهده است.  بیشتر افرادی که در اینجا اقامت می کنند از نظر مالی صدا هستند و به مراکز امدادی نآمده اند بلکه ترتیبات خود را داده اند."

در همین حال، کسانی که در مراکز امدادی قرار گرفته اند هر روز توسط مأموران بخش و بهداشت تالوک تحت دو چک یو وی پزشکی قرار می گرفته اند. به عنوان بسیاری از مراکز امداد ی که برای کسب دستمزد روزانه خود به کار می رویم، دو بار در روز آزمایش هایی روی آنها انجام می شود. مقامات مسئول گفتند موارد مشکوک تحت آزمایش COVID قرار می گرفتند.

...

tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن