فیس بوک بزرگ سرکوب قنون ممکن است خیلی دیر آمده

قبل از اینکه چالش جزر و مد غلاف بحران بهداشت عمومی بود، آن را یک شوخی بود. کپسول شوینده لباس شویی که در اصل در

توسط PARINEWS در 30 مرداد 1399

قبل از اینکه چالش جزر و مد غلاف بحران بهداشت عمومی بود، آن را یک شوخی بود. کپسول شوینده لباس شویی که در اصل در سال 2012 منتشر شد، در طول زمان تکامل یافته به نگاه عجیب خوشمزه: ژل سبز و آبی سرسبز، به اطراف هم دیگر به طور جذاب چرخید، همه اما به شما جدری آنها را بخورید. این باعث شد تا شوخی های زیادی در مورد Tide Pods شاید مخفیانه آب نبات بودن، و ممکن است آنجا متوقف شود - اما بعد مردم در واقع شروع به خوردن آنها کردند. چالش تاید پاددر سال ۲۰۱۸ بر شبکه های اجتماعی افزایش پیدا کرد و در نهایت بیش از ۱۰۰۰۰ کودک گزارش شد که در واقع در داخل تاید پودها در معرض هر ماده ای که به شدت غیر قابل خوردن است قرار گرفته اند. واشنگتن پوست گزارش داد که از نوجوانانی که مبتلا شدند، بیش از یک چهارم موارد عمدی بودند. Washington Post

در نهایت سیستم عامل ها چالش تاید پادها را ممنوع کرد، و شیدایی اطراف مصرف خود فروکش کرد. اما داستان پرسش های مطرح شده به سیستم عامل مانند فیس بوک، یوتیوب، و توییتر است که آنها از آن زمان به مبارزه برای پاسخ به. از کی شروع می کنی به جدی گرفتن شوخی؟ چه زمانی صحبت احمقانه ای از خط به چیزی خطرناک عبور می کند؟ چه زمانی یک تئوری توطئه دیوونه از یک به یک توطئه به یک هیجان بالقوه به خشونت عبور می کند؟

به عبارت دیگر، زمان مناسب برای ممنوعیت هر گونه صحبت از چالش جزر و مد غلاف بود؟

با نگاه به عقب، به نظر می رسد روشن است که پاسخ "زودتر است." اما "زودتر" هنوز هم پاسخی برای زمانی که نیست.

من در مورد این همه امروز خواندن در مورد فیس بوک آخرین پاک سازی از حساب های مربوط به QAnon فکر می کردم ، نظریه حاشیه که دونالد ترامپ یک فرد هوشمند است که در مخفیانه کار برای پاک کردن کشور از pedophiles شیطان گرا ، در حالی که با استفاده از ستوان برای ارسال پیام های کد شده به کاربران 4chan. (بن کالینز و برندی زادروزنی در سال ۲۰۱۸ قطعه ای قطعی در مورد ریشه های قنون به عنوان یک رانش برای ان بی سی نیوز در سال ۲۰۱۸ نوشتند.) این نظریه کمتر از این ایده که تایدپادها طعم خوشمزه ای می چشند، شوخی به نظر نمی رسد. اما در مورد شوینده لباس های شستن، هزاران آمریکایی اکنون توسط قنون مسموم شده اند، و عواقب آن به نظر می رسد به مراتب وخيم تر و طولانی مدت باشد.

اول، هر چند، پاکسازي. در اینجا کالینز و Zadrozny در تاریخ چهارشنبه برای ان بی سی اخبار :

Facebook on Wednesday banned about 900 pages and groups and 1,500 ads tied to the pro-Trump conspiracy theory QAnon, part of a sweeping action that also restricted the reach of over 10,000 pages and almost 2,000 Facebook groups pushing the baseless conspiracy theory that has spawed real-world violence.

Facebook also took down thousands of accounts, pages and groups as part of what they called a "policy expansion," seeking to limit violent rhetoric tied to QAnon, political militias and protest groups like antifa.

توییتر در ماه گذشته حرکت مشابهی انجام داد، 7000 حساب را ممنوع کرد و محدودیت هایی را در 150,000 بیشتر قرار داد. هر دو حرکت کوتاه از ممنوعیت کامل در بحث در مورد QAnon، هر چند حرکت فیس بوک برای جلوگیری از گروه های QAnon از توصیه به کاربران می تواند قطع یک راه کلیدی برای استخدام از اعضای جدید. در حالی که ما به مردم اجازه می دهد که محتوایی را که از این جنبش ها و گروه ها حمایت می کند، ارسال کنند، تا زمانی که آنها سیاست های محتوایی ما را نقض نکنند، ما توانایی آنها را برای سازماندهی بر روی پلتفرم مان محدود می کنیم."

در نیویورک New York Timesتایمز شیرا فرنکل گزارش داد که فیس بوک در ماه مه، زمانی که گروه های QAnon نقش اساسی در ترویج hoax "Plandemic" داشتند، شروع به موشکی کردن جنبش کرد. اما تا آن زمان، اعضای کیو در حال حاضر برای کنگره در حال اجرا بودند، و چندین نفر به خشونت در دنیای واقعی مرتبط شده بودند. Frenkel می نویسد:

در نیویورک، زنی که به عنوان دلیلی از نظرهای QAnon نام می گرفت، می خواست نامزد ریاست جمهوری دموکرات جوزف آر بایدن جونیور را «بیرون ببرد» در ۱ مه با ده ها چاقو در ماشینش دستگیر شد. گروه به بیش از ده ها حادثه خشونت بار در طول سال گذشته، از جمله هواپیماربایی قطار، ارتباط داشته است؛ ماه گذشته، یک حامی قنون یک ماشین را به یک اقامتگاه دولتی در کانادا رم کرد.

فعالیت های تازش در شبکه اش، همراه با حوادث دنیای واقعی، فیس بوک را به بحث درباره تغییرات سیاستی برای محدود کردن گسترش قانون، تحت فشار قرار داد. اما این گفتگوها متوقف شد زیرا با به کار گرفتن گروه ها، صفحات و حساب های مرتبط با قنون می توانند به تئوری توطئه جنبش که شرکت های رسانه های اجتماعی سعی دارند آنها را ساکت کنند، تغذیه کنند.

...

tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن