برای ساخت تایر سیمی از تارهای لاستیکی بدنه استفاده میشود که از مهرهها و از طریق آج گسترش مییابد، به طوری که سیمها در زاویه کمابیش راست خط وسط آج، و در راستای یکدیگر قرار میگیرند، و همچنین تسمههای تثبیت کننده مستقیماً در زیر آج قرار میگیرند. یک لاستیک بایاس تسمه ای با دو یا چند حالت بایاس شروع میشود که کمربندهای تثبیت کننده مستقیماً زیر آج به آن متصل میشوند. یک لوله داخلی فشار هوا و فشار تماس بین مهره و لبه چرخ را فراهم میکند. سه نوع اصلی وجود دارد: کلینکر، سیمی و لوله ای. لاستیکهای چهارفصل به گونه ای طراحی شدهاند که دارای کشش مناسب در جادهها هستند، اما دارای ویژگیهای خوشصدا و گیرایی برای رانندگی در بزرگراه هستند. هواپیما، دوچرخه و دستگاههای با کاربرد صنعتی شیوهنامههای ویژهای در طراحی دارند. دُلفینها پستاندارانی دریازی از راسته آببازسانان هستند که رابطه نزدیکی با نهنگها و گرازماهیها دارند. کلادنمای زیر روند فرگشت آببازسانان از پستاندارانی خشکیزی و چهارپا به جانورانی دریازی و بالهدار را نشان میدهد. وزن مغز آببازسانان نیز به نسبت بسیار زیاد است. الگوی خواب و بیدارشدن در دلفینها بسیار با انسانها و بیشتر دیگر پستاندارانی که روی خشکی زندگی میکنند فرق دارد و چنین الگویی نیاز به پردازش بیشتری از سوی مغز آنها دارد.
در جادههای صاف از لاستیکهای برفی کمصدا ترند، اما در برفویخ توانایی کمتری داشته و بیشتر لیز میخورند. اگرچه هیدروپلانینگ یکی از نگرانیهای لاستیکهای هواپیما است، اما آنها معمولاً دارای شیارهای شعاعی هستند و هیچ شیار جانبی یا جرعه ای ندارند. آنها با درجهبندی سرعت برای خودروهای گوناگون مانند (شروع از پایینترین سرعت تا بالاترین) دستهبندی میشوند: لاستیکهای زمستانی، لاستیکهای کامیون سبک، لاستیکهای ردهپایین خودرو، سدانها و وانتها، سدانهای ورزشی و خودروهای حلقه شنا با کارایی بالا. آییننامههایی که نیاز به کارگیری لاستیک برفی دارند یا اجازه استفاده از گل میخ را دارند، در کشورهای آسیا و اروپا و ایالت یا استان در آمریکای شمالی گوناگون اند. بعضی دانشمندان بر این باورند که از آنجا که نمیتوان معیارهای هوش پذیرفتهشده توسط انسانها را به جانوران گوناگون در محیطهای گوناگون گسترش داد، نمیتوان نتیجه گرفت که دلفینها هوش بسیار بالا یا پایینی دارند. از سوی دیگر تمامی حلقه های شنا بادی اینتکس از نوع پی وی سی وینیل تولید شده که سازگار با تمامی شرایط آب و هوایی بوده و کاملا مقاوم با طول عمر بالا می باشد. طوقه بهطور معمول با سیم فولادی تقویت میشود و از لاستیک با مقاومت بالا و انعطافپذیری کم تشکیل شدهاست.
کشش خشک تابعی از چسبندگی ترکیب لاستیک است. گل میخها سنگفرش خشک را ساییده، گردوغبار بلند میکند و مسیر چرخ دچار سایش میشوند. در میلیونها سال پیش، مکان زندگی این جانوران خشک با رودهای فصلی و سیلابهای زودگذر بودهاست. دلفین در این آیین به همراه مروارید و صدفش و گل نیلوفر از جمله سه نماد اصلی مهرپرستی بودهاست. لاستیک خودروهای مسابقه ای در سه دسته اصلی DOT (قانونی از خیابان)، نرم و بارانی ساخته میشوند. این ساختار سواری نرم تری را ایجاد میکند که شبیه تایر بایاس است، در حالی که مقاومت در برابر غلتک را کاهش میدهد زیرا تسمهها سختی آج را افزایش میدهند. لاستیکهای موتور سیکلت چسبندگی، پایداری در برابر سایش و ناهمواریهای روسازی را میرا میکنند و به موتور اجازه میدهند تا به روش ضد فشار بچرخد. ساخت لاستیک بادی برای بیشتر خودروها، بارکشها و هواپیماها را انجام میشود، اما همچنین شامل برنامههای غیر خودرویی با کاربردهای کندرو، سبک یا راهآهن است که ممکن است لاستیکهای غیر بادی باشد. لاستیکهای نیمه پنوماتیک دارای یک مرکز توخالی هستند، اما تحت فشار نیستند. فن آوری تایر شعاعی اکنون برای همه لاستیکهای اتومبیل طراحی استاندارد است، اما روشهای دیگری نیز استفاده شدهاست. لاستیکهای دوچرخه ممکن است برای سوار شدن در جادهها یا زمینهای بهبود نیافته طراحی شده باشند و ممکن است روی وسایل نقلیه با بیش از دو چرخ سوار شوند. Data has be en cre ated wi th G SA Content Generator DE MO.
به دلیل تأثیرات اندک درمانی، هزینههای بالای این روش، و زیر فشار گذاشته شدن دلفینها برای بازی و جابجا کردن بیماران در آب عدهای از پژوهشگران بر این باورند که درمان با کمک دلفین تنها نوعی بازی «باخت-باخت» برای جانور و بیمار است. لاستیکهای سازگار با آبوهوای زمستانی برای رانندگی در دمای زیر ۷ درجه سانتیگراد (۴۵ درجه فارنهایت) بهینه شدهاند. لاستیکهای بیراههرو یا آفرود در خودروهای ساختمانی، دستگاههای کشاورزی و جنگلداری و سایر کاربردهایی که در زمینهای نرم انجام میگیرد به کار میروند. آنهایی که روی سطوح صاف استفاده میشوند دارای آج صاف هستند، در حالی که مواردی که روی سطوح نرم استفاده میشوند معمولاً دارای آج بزرگ هستند. با این حال، لاستیکهایی با سطح مقطع دایره ای، مانند آنهایی که در دوچرخههای مسابقه ای یافت میشوند، اگر بهطور مناسب باد شوند، دارای رد پا به اندازه کافی کوچک هستند که در معرض هیدروپلنی قرار ندارند. این دسته لاستیکهایی که از یک آزمون ویژه کارکرد کشش زمستانی گذر کردهاند، مجاز به نشان "Three-Peak Mountain Snow Flake" در فاقهای خود هستند.
C on te nt h as been gen erated by GSA Content Gener ator DEMO!
مقالات مشابه
- 19 COVID-19 موارد گزارش شده در Mysuru روز یکشنبه مقررات منع رفت و آمد روز
- پزشکی, Para-کادر پزشکی از بیمارستان های خصوصی تحت پوشش تحت COVID بیمه سلامت
- توضیح دکانتور شیشه ای آزمایشگاهی
- کووید-19: دومینیک راب می گوید 250 نفر با Omicron در بیمارستان بستری هستند، اما "برنامه ای" برای محدودیت های بیشتر وجود ندارد | اخبار انگلستان
- مایکروسافت به روز رسانی آن به اندروید لانچر با حالت آیکون های سفارشی و روزانه تصاویر پس زمینه
- کاربردهای خلاقانه تابلوهای تبلیغاتی لایت باکس
- توییتر reinstates صفر پرچین حساب و گفت زودتر خود را تعلیق شد 'خطا'
- چاقو زدن مایدا واله: زنی به نام یاسمین چکایفی کشته شد و مردی به نام لئون مک کاسکر کشته شد | اخبار انگلستان
- جیزلی لوئیز بک: خانواده به سرباز نوجوانی که در پایگاه نظامی جسد پیدا شد ادای احترام می کند | اخبار انگلستان
- دفعات بازدید : ایمیل های بین حماسه و اپل که منجر به فورتنایت برنامه فروشگاه ممنوعیت 88801100011088 این فقط بیش از یک هفته از توسعه دهنده <em>Fortnite </em>حماسه بازی آغاز مبارزه قانونی ضد تراست بی سابقه با اپل بیش از قوانین فروشگاه App خود را، و طرح دعوی در دادگاه ریختن نور جدید در مورد چگونگی شرکت ها به درگیری آمد. امروز اپل وارد شواهد یک سری ایمیل از مدیر عامل اپیک تیم سوئینی شد که <em> </em>در آن از مدیران ارشد اپل خواست فورتنیت را از کاهش استاندارد ۳۰ درصدی خود معاف کنند و به اپیک اجازه دهند فروشگاه برنامه تلفن همراه خود را ارائه دهد. با شروع در ماه ژوئن، ایمیل ها نشان می دهد بحث های گسترده ای بین Sweeney و اپل قبل از حماسه اقدام به ترکیب مکانیسم پرداخت جایگزین را به برنامه <em>Fortnite،</em> که منجر به آن را از فروشگاه App در هفته گذشته خارج شد. ایمیل ها نشان می دهد Sweeney لابی اپل برای قدرت شامل این گزینه ماه در پیش، و همچنین درخواست اپل گسترش این حسن نیت ارائه میدهد به تمام توسعه دهندگان iOS. Sweeney به طور موثر پرسید که آیا اپل را بازسازی فروشگاه App و iOS به عنوان ما آن را می دانیم ، به احتمال زیاد مشکوک اپل درخواست در کوچکترین سرگرم نیست سوئینی در ماه ژوئن نوشت: «اگر اپیک اجازه داشت این گزینه ها را در اختیار کاربران دستگاه iOS قرار دهد، مصرف کنندگان این فرصت را خواهند داشت که هزینه کمتری برای محصولات دیجیتال بپردازند و توسعه دهندگان از فروش خود درآمد بیشتری کسب می کردند.» "ما امیدواریم که اپل نیز این گزینه ها را به همان اندازه در دسترس همه توسعه دهندگان iOS به منظور فروش نرم افزار و توزیع بر روی پلت فرم iOS به عنوان باز و رقابتی آن را به عنوان آن را در کامپیوترهای شخصی است." آنچه در پی می رود یک سری تشدیدهای سرسام آور بین تیم های اجرایی و حقوقی سوئینی و اپل است. نتیجه در یک ایمیل از سوینی فرستاده شده در 5:08 AM ET در اوت 13th - روز حذف نهایی <em>Fortnite </em>از فروشگاه App - که در آن مدیر اجرایی حماسه می گوید مدیر عامل اپل تیم کوک و مدیران اجرایی همکار فیل شیلر، کریگ فدریگی، و مت فیشر که حماسه "دیگر به محدودیت های پردازش پرداخت اپل پایبند نیست." سوئینی در ادامه به اپل از نبرد قانونی آینده هشدار می دهد. او در ایمیل نهایی می گوید: «اگر اپل به <em>Fortnite</em> جای آن انتخاب کند که با مسدود کردن دسترسی مصرف کننده به فورتنیت یا به روز رسانی های آینده اقدام تنبیهی انجام دهد.» او در ایمیل نهایی می گوید: «آنگاه حماسه، متاسفانه، در بسیاری از جبهه ها - خلاق، فنی، کسب و کار و قانونی - در تضاد با اپل خواهد بود تا زمانی که لازم باشد تغییر ایجاد شود، در صورت لزوم برای سال های زیادی.» دفعات بازدید : کامل پشت و جلو بین اپل و حماسه زیر :