روش برنامه ریزی کنکور چجوریه

بنابراین اکنون روش برنامه ریزی آزمون ورودی چیست؟ اولین قدم برای برنامه ریزی آزمون ورودی است برنامه ریزی برا

توسط PARINEWS در 27 مرداد 1399
بنابراین اکنون روش برنامه ریزی آزمون ورودی چیست؟ اولین قدم برای برنامه ریزی آزمون ورودی است برنامه ریزی برای کنکور برای برداشتن اولین قدم ، باید پاسخ یک سری سؤالات را بدانید: آیا می دانید ساعت مطالعه روزانه و هفتگی چیست؟ آیا می دانید چند ساعت می خوابید؟ آیا می دانید چقدر وقت برای سرگرمی (تلویزیون ، رسانه های اجتماعی و سرگرمی با دوستان و غیره) می گذرانید؟ به طور کلی باید بدانید که در طول روز چقدر وقت خود را صرف برنامه ریزی برای کنکور کارهای مختلف می کنید ، اگر جواب سوالات فوق را می دانید برنامه ریزی برای کنکور ، اولین قدم را برداشته اید ، در غیر این صورت ، توصیه می کنم چند روز بدون برنامه ریزی برای ثبت تاریخ و مدت کار در طول روز پرداخت کنید. به عنوان مثال ، بنویسید:

دفتر برنامه ریزی درسی pdf

من 12 شب تا 7 صبح خوابیدم ، از 8 تا 8:30 صبحانه خوردم ، 9 تا 11 ریاضی خواندم ، 2 تا 5 تلویزیون تماشا کردم ، 6 تا 8 ادبیات خواندم و غیره. اکنون ، چند روز بعد ، شما از عادات برنامه ریزی برای کنکور خود آگاه می شوید و می دانید که روزانه چند ساعت مطالعه می کنید و چقدر وقت خود را به کارهای دیگر اختصاص می دهید. درس خواندن برای کنکور همه این موارد را به صورت مکتوب در دفترچه خود نگه دارید. این باعث می شود تا شما دقیقاً بدانید که در حال حاضر چه کاری برنامه ریزی برای کنکور انجام می دهید تا به شما در برنامه ریزی برای خود کمک کند. مرحله دوم برنامه ریزی آزمون ورودی برنامه ریزی شامل مراحل ماهانه ، هفتگی برنامه ریزی برای کنکور و روزانه است. یکی از ویژگی های بارز برنامه ریزی اصولی حرکت از مقیاس بزرگ به مقیاس کوچک است. برنامه ریزی ماهانه با مشخص کردن مباحث و دوره هایی که می خواهید در طول یک ماه به مطالعه بپردازید ، از جمله اینکه فصل های کتاب زیست شناسی برنامه ریزی برای کنکور چیست و چه مباحثی در ریاضیات و ریاضیات باید بخوانید. بهتر است حجم مطالعه (مثلاً 80 صفحه ادبیات از صفحه به صفحه دیگر) مشخص شود.

دفتر برنامه ریزی برای درس خواندن

حال برای برنامه ریزی هفتگی از حجم مطالعات و مباحثی که در برنامه ماهانه مشخص کرده اید ، کمک بگیرید ، به عنوان مثال برای این هفته ، از بین 80 صفحه ای که مشخص کرده اید برنامه ریزی برای کنکور ، 20 صفحه را بخوانید یا یکی از مباحث مشخص شده در کتاب ریاضی کمترین مقیاس برنامه ریزی آزمون ورودی روزانه است ، اکنون مباحث و حجم مطالعات برنامه هفتگی را در روزهای هفته پخش کنید. به عنوان مثال ، خودتان تصمیم بگیرید که شنبه ها از ساعت 6 تا 8 بعدازظهر برنامه ریزی برای کنکور از صفحات 34 تا 42 یک کتاب یا نیم موضوع ریاضی بخوانید و تست ها را انجام دهید. البته بسیاری از داوطلبان به دلیل اینکه در امتحانات مسخره شرکت می کنند از برنامه این امتحانات جلوتر می روند و نیازی برنامه ریزی برای کنکور به برنامه ریزی طولانی مدت ندارند. امتحانات تفریحی معمولاً هر دو هفته یکبار و هر سه هفته یکبار برگزار می شود ، بنابراین در اینجا باید به برنامه ریزی های هفتگی و روزانه توجه بیشتری کنید.

دفتر برنامه ریزی قلم چی دهم تجربی

چه درسهایی را باید هر روز مطالعه کنم؟ برنامه تحصیلی شما برای سال کنکور باید برنامه ریزی برای کنکور متنوع باشد. شما نمی توانید فقط یک سال برای امتحانات نهایی مثل سالهای گذشته درس بخوانید. شما در جلوی خود دو مجموعه امتحان ورودی دارید ، دوره های عمومی و تخصصی. برنامه مطالعه روزانه شما باید ترکیبی از مجموعه ای از درس های این برنامه ریزی برای کنکور دو گروه باشد. البته لازم به ذکر است که نسبت دروس خصوصی و عمومی که در طول روز مورد مطالعه قرار می گیرند همیشه یکسان نیست. به عنوان مثال ، داوطلبان حرفه ای در تابستان بیشتر از دروس خاص نسبت به عموم مردم توجه می کنند و این برنامه ریزی برای کنکور موضوع پس از پایان امتحان و در ماه های پایانی آزمون ورودی متعادل می شود. بنابراین ، در برنامه مطالعه روزانه ای که تنظیم کرده اید ، برای هر دو دوره عمومی و اختصاصی وقت بگذارید.

اصول مشاوره تحصیلی

نسبت مطالعه این دو مجموعه دروس در ترم های مختلف آزمون ورودی سال می تواند به شرح زیر باشد: تابستان: 80٪ از زمان مطالعه روزانه برای برنامه ریزی برای کنکور دوره های تخصصی و 20٪ برای دوره های عمومی پاییز: 70٪ از زمان مطالعه روزانه برای دوره های تخصصی و 30٪ برای دوره های عمومی فصل زمستان: 60٪ از زمان مطالعه روزانه برنامه ریزی برای کنکور برای دوره های تخصصی و 40٪ برای دوره های عمومی بهار (سه ماه پایانی برای آمادگی در آزمون ورودی): 50٪ از زمان مطالعه روزانه برای دوره های خصوصی و 50٪ برای دوره های عمومی. متفرقه برنامه ریزی برای کنکور ، مانند ضعف در پایه و. پیشرفتی ندارد سعی کنید این دروس را در کارهای روزمره خود قرار دهید. مطمئناً پس از مدتی ، این دروس که قبلاً ضعف شما بود ، به نقاط برنامه ریزی برای کنکور قوت مطالعات شما تبدیل می شوید و از مطالعه آنها لذت خواهید برد.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن