درگ پژو 405 SLX تقویت ریو تقویت شده 2

قیمت این دو خودرو در سال های گذشته زیر 100 میلیون تومان از سوی کمپانی ارائه شده بود اما امروزه با رشد حداقل 3

توسط مدیر سایت در 6 اردیبهشت 1402

قیمت این دو خودرو در سال های گذشته زیر 100 میلیون تومان از سوی کمپانی ارائه شده بود اما امروزه با رشد حداقل 3 برابری این محصولات در قیمت های بالای 150 میلیون تومان معامله می شوند که کارشناسان اعتقاد بر حباب بودن این قیمت ها دارند. در کل نمای جلوی این خودرو را می توان قابل قبول در نظر گرفت ولی طراحی ان کامل نیست و امکان بهبود و رشد را دارد. برای مثال یکی از شرکتهای تولید قطعات تیونینگ خودرو بنام dp engineering پروژهای را بر روی 206 RC انجام داده که با بهکار بردن قطعاتی مانند توربو، تعویض ECU و دیگر قطعات توانسته توان خروجی این موتور را به عدد ۵۱۳ اسب بخار و ۵۵۰ نیوتنمتر گشتاور برساند که با این کار عملاً رقیبی برای این خودرو باقی نمایش پیوند نمیماند. 206 در ایران با تیپ های 1 تا 6 روانه بازار شد و در حال حاضر تنها تیپ های 2 و 5 قابل خریداری هستند. از قابلیت های این برف پاککن ها میتوان به بزرگتر و کشیده تر بودن تیغه ها اشاره کرد که سطح زیادی از شیشه را در برمی گیرند و به طور کلی، دید راننده را باز می کنند.

جی تی آی همیشه به نازک نارنجی بودن شهرت داشته اما این را در نظر بگیرید که رقابتهایی که در آنها شرکت میکرده، به هیچ وجه پیستهای تمام آسفالت نبودند. در قسمت پایینی داشبورد سیستم صوتی خودرو قرار گرفته و بعد از ان سیستم تهویه اتوماتیک 207 طراحی شده که با همان فرم قبلی سیستم تهویه 206 در این خودرو استفاده شده است. چراغ های جلو علاوه بر طراحی کشیده تا حدودی نیز برجسته هستند و ظاهری عضلانی پیدا کرده اند، کاپوت خودرو نیز مجددا طراحی شده و انحنای قسمت های ابتدایی ان نسبت به 206 کمی بیشتر است و لگوی پژو نیز با اندازه ای بزرگتر بر روی ان قرار گرفته است. هرچیزی کـه برای ارتقای یـه پژو 405 هست.از سپر جلو که تا سپر عقب. نماي عقب تيپ RC تفاوت زيادي با نمونههاي ديگر ندارد، تنها ميتوان به سيستم اگزوز متفاوت با سر اگزوزهاي دوبل آن و يک بالچه که تأثير بسزايي در زيبايي اين خودرو گذاشته است، اشاره کرد. این ضعف در هنگام رانندگیهای تهاجمی و زمانی که قصد دارید از حالت تیپ ترونیک استفاده کنید، بیشتر نمایان میشود. بخش داخلی پژو 207 SD از لحاظ طراحی و متریال کاملا مشابه نسخه هاچ بک است و در بدو ورود به کابین شاهد قطعات مشترک میان این دو خودرو هستیم.

تازه واردی که در جایگاه بهترین هاچ بک در طول تاریخ قرار میگیرد، یاریس GR مدل 2020 است. بسیاری از خودروهای هاچ بک با مشکل فضای کم برای سرنشینان مواجهاند. با توجه به اینکه مهندسان شرکت خودروسازی ایران خودرو برای تبدیل پژو 206 و پژو 207 هاچ بک به یک خودرو سدان فقط به فکر افزودن یک صندوق بودند، در ساختار کابین تغییرات ویژهای را لحاظ نکردند و به همین دلیل در ردیف دوم صندلیهای پژو 207 صندوق دار شاهد فضای محدودی برای سرنشینان هستیم، به طور کلی این صندلیهای عقب با صندلیهای جلو فاصله بسیار کمی دارند و این مشکل از سوی طراحان كليك كنيد برطرف نشده است. 2 عدد کیسه هوا برای سرنشین و راننده، سیستم ضد سرقت (ایمو بیلایزر) - سیستم هشدار دهنده مرکزی ورود غیر مجاز سیستم عیب یابی هوشمند ( مالتی پلکس ) - قفل مرکزی با ریموت کنترل رادیویی - کمربندهای ایمنی جلو سه نقطهای با قابلیت تنظیم ارتفاع، فرمان تلسکوپی، مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و بلوتوث موبایل و کروز کنترل، سیستم تهویه اتوماتیک اتوماتیک دارای کانال تهویه برای سرنشینان عقب، 6 عدد (بلندگوی جلو - عقب و توییتر در ردیف جلو)، مانیتور مالتی مدیا تصویری لمسی با رهیاب (GPS) و بلوتوث موبایل، جابجاییهای صندلی راننده و سرنشین جلو بصورت تمام برقی (8 حرکته) - پشت سری صندلیهای جلو با تنظیم ارتفاع و زاویه، آینه های جانبی برقی، راهنمادار و تاشونده اتوماتیک، تنظیم شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی - شیشه های سولار( ضد اشعه مضرUV )، سان روف، دارای طرح نئون و چراغ روز (Day Light) - چراغ مه شکن جلو - تنظیم زاویه نور چراغهای جلو از داخل، چراغ مه شکن عقب - چراغ خطر نئون، سنسور های هشداردهنده موانع عقب، دوربین دید عقب - کروز کنترل این لینک اشاره کرد.

کانال تهویه برای سرنشینان عقب و عایق بندی مناسب کابین نسبت به صدا از محاسن این خودرو بشمار می رود فضای داخلی این خودرو نسبت به نمای بیرونی امتیاز بیشتری دریافت می کند و قابل قبول تر است. برویم سراغ لاستیک ها ، رینگهای 17 اینچی با پهنای 205 میلیمتری که با نام “آتلانتیس” شناخته میشود به جذابیت این خودرو بسیار افزوده و آن ها اسپرت تر کرده است. طراحی کشیده تر برای این قسمت می توانست هماهنگی بیشتری با قسمت های دیگر این خودرو ایجاد کند و به نوعی عبارت فیس لیفت برای این خودرو ارزش بیشتری پیدا می کرد. نسخه هاچبک 207 که در بازار ایران با نام 207i شناخته می شود یک فیس لیفت نه چندان موفق از خودروی 206 محسوب می شود در دهه میلادی گذشته طراحی و تنها در برخی از بازارهای جهانی ان هم تحت عنوان ( پژو 206 پلاس ) عرضه شد. دنا پلاس توربو و پژو 207i صندوق دار هر دو به عنوان فیس لیفت هایی از محصولات ایران خودرو شناخته می شوند و هر کدام توانستند علاقه مندان خود را پیدا و فروش نسبتا خوبی در بازار کسب کنند، کیفیت این دو خودرو با توجه به اینکه روز به روز این صنعت در حال پیشرفت و بهبود است در مقایسه با نسل های قبلی خود ارتقا یافته و رضایت مشتریان نیز در حال افزایش است.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 6 اردیبهشت 1402


avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 7 اردیبهشت 1402