خیلی هیجان‌زده. شما ممکن است نباشد انجام شد با تقویت خودرو

وی ادامه میدهد: قیمتهای امروزه نشان میدهد که در هیچ برههای چنین اختلاف قیمتی بین کارخانه و بازار وجود نداشته

توسط مدیر سایت در 12 اردیبهشت 1402

وی ادامه میدهد: قیمتهای امروزه نشان میدهد که در هیچ برههای چنین اختلاف قیمتی بین کارخانه و بازار وجود نداشته است. مطالعه رنگ خودرو، که توسط مرکز تحقیقات تصادفات دانشگاه موناش (MUARC) انجام شد و در سال ۲۰۰۷ میلادی منتشر شد، ۸۵۵۲۵۸ تصادف را که بین سالهای ۱۹۸۷ میلادی تا ۲۰۰۴ میلادی در ایالت ویکتوریا استرالیا و ایالاتهای غربی استرالیا رخ داد و منجر به جراحت یا یدککش شدن وسیله نقلیه شد را تجزیه و تحلیل کرد. کیت تزریق آب مسافت پیموده شده گاز را بیشتر کرده و سبب از بین رفتن رسوبات کربن شده و محفظه احتراق را تمیز نکه میدارد. اگر به خودروهای اسپرت و مخصوص مسابقات دقت کرده باشید، رانندگان این خودروها حتی صندلی های قسمت عقب خودرو را نیز کاملا حذف می کنند تا خودروی آن ها سبک تر شود. خودرو سبک تر به معنی شتاب بیشتر است. از طرف دیگر سنگین بودن باعث می شود که عکس العمل خودرو به خصوص پدال گاز هنگامی که شما پایتان را از روی پدال بر می دارید کاهش یابد و دور موتور با کمی تاخیر کم شود.در خودروهای مسابقه ای و مواردی از این قبیل خودرو باید عکس العمل سریع تری داشته باشد بنابراین از فلایویل سبک تر به منظور ایجاد تغییرات سریع تر در سرعت و ایجاد توان بیشتر استفاده می شود.میزان سبک شدن فلایویل بستگی به موارد استفاده شما و همچنین به بالانس بودن فلایویل در حالت سبک شده بستگی دارد.فلایویل باید با دقت و علم و مهارت کافی سبک شود و توجه داشته باشید که این نوع از فلایویل ها برای مقاصد مسابقه ای مناسب است و مناسب جاده و شهر نیست. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که اگر لنتترمز کیفیت پایینی داشته باشد، سبب ایجاد سروصدا نیز میشود که در این حالت باید آن را تعویض کنید. اما اگر علاوه بر مسابقات قصد استفاده از خودروی خود را در شرایط معمولی و در شهر نیز دارید، پیشنهاد می کنیم به جای حذف آن، از یک کاتالیست جدید و تمیز استفاده کنید تا بتواند با قدرت بیشتری هوا را به بیرون منتقل کند. اما در ایران شرایط به کلی متفاوت است و هیچ بستر قانونی مشخصی برای تقویت و تیونینگ خودرو وجود ندارد و حتی تغییرات بسیار ساده نظیر نصب رینگ اسپرت، استفاده از شیشه دودی تیره یا حتی کاهش ارتفاع خودرو نیز می تواند با جریمه پلیس همراه شود. تغییر رینگ های آهنی به آلومینیوم سبک، تغییر سیستم ترمز کاسه ای به دیسکی سوارخ دار، برداشتن ابزار و لوازم اضافه از صندوق عقب، تغییر جنس شیشه های اتومبیل و سایر موارد از این دست، از جمله روش هایی است که می توان وزن خودرو را کاهش داد. در مدلهای اولیه، فقط دربهای خودرو قفل میشد ولی اکنون (۲۰۱۴) امکاناتی نظیر قفل درب مخزن سوخت و صندوق عقب نیز افزوده شده. از سال ۱۳۴۶ تا ۱۳۵۷ پیکان در مدلهای کار، دولوکس، جوانان، استیشن و وانت ساخته شد. خودرو پیکان مدل ۷۶ دارم و سههفته قبل بهپیشنهاد یکی از دوستانم بهیک مرکز تونآپ مراجعه کردم و برای تقویت موتور، سیستم جرقهزنی پلاتینی را norbert performance بهمگنتی تبدیل کردم.

به طور کلی تیونینگ کردن یعنی ارتقا دادن بخش های مختلف خودرو مثل: قدرت موتور، ظاهر خودرو، و ایجاد تغییرات در سایر بخش های خودرو اسـت.تیونینگ خودرو را به طور خلاصه میتوان بعنوان ارتقا دادن مشخصات فنی و ظاهری یک خودرو تعریف کرد.در واقع هنگامی که از تیونینگ یک خودرو صحبت می کنیم منظور اصلی تغییر ظاهر، تقویت موتور و مشخصات فنی یا ایجاد تغییرات مهم در سایر بخشهای آن خودرو اسـت.بـه گونهای کـه در پایان کار خودروی مورد نظر بـه خودروی جدیدی تبدیل می شود. بهترین سرسیلندرهایی برای تقویت موتور، ان هایی هستند که برای هر سیلندر، 8 سوپاپ وجود دارد. علیرغم اقدامات مناسب وزیر صمت برای ساماندهی صنعت خودرو در کشور، اما کارشناسنان معتقدند که برای مدیریت قیمتها در بازار، نیاز است تا مسئولان بیش از این سیستم توزیع را تقویت و نظام عرضه را اصلاح کنند. اما با وجود همه این اقدامات مقایسه قیمت خودروها نشاندهنده این است که تفاوت قیمت کارخانه و قیمت بازار به مقداری زیاد است که انگیزههای سوداگری را در افراد تقویت میکند، البته در سیستم عرضه خودرو شاهد تغییراتی بودهایم که نشان از بهبود شرایط دارد اما هنوز هم میتواند بهتر شود. برخی قطعهسازان ایرانی، در هنگام شدتگیری تورم با هدف فشار بر دولت جهت افزایشدادن قیمت فروش کارخانهای خودرو، برای مدتی از تأمین قطعاتی که در انحصار تولید یا واردات آنها بودهاست، خودداری کردهاند و بدین وسیله شمار خودروهای ناقص را در انبارهای خودروسازان افزایش دادهاند که این کاهش عرضه خودرو به بازار عملاً، باعث افزایش قیمتها در بازار خودرو شدهاست. در واقع کاهش عرضهٔ خودروها به بازار، منجر به ایجاد مابهالتفاوتهای بسیار میان قیمت کارخانه و بازار شدهاست؛ تا بهوسیله این تفاوت، جذابیت کاذبی برای خریداران ایجادشده و آنان را متقاعد به ثبتنام برای خرید خودروها با قیمت کارخانهای کنند. در سال گذشته سیستم خرید خودرو به صورت قرعهکشی بود اما وزارت صمت در اقدامی مناسب، اسفند ۱۴۰۱ قرعهکشی را حذف کرد و سیستم نوبتدهی جایگزین آن کرد تا عطش متقاضیان برای خرید خودرو را برطرف کند و به تمام افراد این اطمینان را بدهد که به صورت قطعی خودرو به آنها تعلق خواهد گرفت، از دیگر اقدامات وزارت صمت میتوان به عرضه خودرو در بورس کالا، افزایش تولید و اقدام به واردات اشاره کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، قیمت خودرو و قطعات آن طی چند ماه گذشته سر به فلک کشیده است و بسیاری از جوانان و افراد مختلف جامعه توانایی خرید خودروهای وارداتی با توان بالا را ندارند. راحتی ارائه شده توسط خودروها به افراد امکان داده تا تعاملات اجتماعی و اقتصادی خود را از نظر جغرافیایی افزایش دهند. در وزارت صنعت، معدن و تجارت در دوره آقای فاطمی امین این آمار دادن روی کار آمده است که آمار خودروهایی که به کف پارکینگ عودت داده میشود همراه با آمار خودروهای تولیدی ارائه میشود. به گزارش خبرنگار ایمنا، افزایش قیمت خودرو در دولت گذشته آغاز شد، به طوری که بسیاری از متقاضیان خودرو نسبت به کیفیت محصولات دو خودروساز مطرح کشور ناراضی بودند، به همین علت با وجود گستردگی حوزههای تحت مدیریت وزارت صنعت، معدن و تجارت، اصلی ترین شعارهای وزیر پیشنهادی این وزارتخانه در ابتدای دولت سیزدهم به صنعت خودرو اختصاص پیدا کرد. به دنبال طرح این وعدهها تلاشهای زیادی در زیرمجموعههای این وزارتخانه انجام شد و درصد قابل توجهی از این وعدهها به هدف نزدیک شده است اما با اقدامات نادرستی که در دولت گذشته در این صنعت اتفاق افتاده است، آثار این اقدامات ممکن است کمی با تأخیر ظاهر شود. اگر چه فرآیند استفاده از دستگاه چندان پیچیده نمی باشد ، اما بهتر است مجهز بودن به جامپ استارت به این معنی نمی باشد که باید از آن چگونه استفاده کنید .همچنین ایده آل است برای کامل کردن اقدامات ایمنی از یک عینک محافظ چشم نیز استفاده شود . یکی دیگر از اقدامات وزیر صمت آزادسازی واردات خودرو بود که به صورت برنامهریزی شده در حال انجام است. بسیاری از کارشناسان مقایسههایی میان ایران خودرو و رقبای آسیایی این شرکت انجام داده و باور دارند که در سالهای گذشته، در صورت تمرکز بر پژوهش و طراحی، این شرکت میتوانست بخش مناسبی از بازارهای جهانی را نیز در اختیار بگیرد. صدرایی با اشاره به اینکه تولید به مقدار کافی وجود دارد و تقاضا در ایران یک تقاضای غیر قابل پیشبینی است، میگوید: در سال ۹۶ با دلار زیر چهار هزار تومان، مقدار یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید شد و تقاضا هم به مقدار کافی بود و قیمت کارخانه و بازار هم تفاوت چندانی نداشت و درواقع عرضه و تقاضا در تعادل بودند. درواقع سیستم منصفانه عرضه خودرو بدون محدودیتهای حال حاضر باید موجود باشد.

در بازار نمیتوان دخالت کرد و زمانی شرایط آن درست میشود که مکانیزمهای اجرایی در قیمتگذاری، تولید و عرضه درست باشد. وقتی بازار با کارخانه اختلاف قیمت پیدا میکند یعنی مشکلی در عرضه، تولید یا در شرایط ثبات اقتصادی وجود دارد که این مشکل در بازار منعکس میشود و بازار نهایت سوءاستفاده را از آن میکند. بر این اساس برای رفع مشکل نیاز است زنجیر تایم تعویض یا تنظیم شود. جهت رفع این نقیصه می توان از اگزوزهای تکی برای هر سیلند (یا استفاده از یک اگزوز برای دو سیلندر) استفاده کرد که موجب بهبود تخلیه موتور و همچنین عدم افزایش بیش از حد صدای خروجی از اگزوز می شود. بنابراین اگزوزهایی را انتخاب کنید که جنس آنها از استیل و صاف باشد تا دود و هوای خروجی بدون اصطکاک و با سرعت بالا از خودرو خارج شود. شما باید به بودجه ای که برای تیونینگ خودرویتان در نظر می گیرید توجه کنید تا بتوانید از میان روش های مختلف، روشی را که مناسب با بودجه شما است انتخاب کنید . منتقدان جامعه خودرو انتخاب و نتیجه مثبت کمی در تصمیم برای نقل مکان به حومه شهر پیدا کردند. برای مشاهده محصولات ایران خودرو فهرست محصولات ایران خودرو را ببینید. در سال ۱۳۸۷، این شرکت خودرویی با نام رانا طراحی کرد که بر پایه محصولات شرکتهای خارجی بودهاست و شباهت بسیاری به پژو ۲۰۶ دارد. شهر بزرگ چین، نمونه دیگری از یک شهر تازه توسعه یافتهاست که با اصول شهری بدون خودرو طراحی شدهاست. در این بخش از این جستار فهرستی از نمونه شهرهایی را که «بدون خودرو» تلقی میشوند یا سیاستهایی را در حمایت از تحقق به یک «شهر بدون خودرو آرمانی» را اتخاذ کردهاند را میتوانید ببینید. اگر قصد دارید تا خودروی خود را در بهترین شکل ممکن تیونینگ کنید، حتما باید این چیپ را با یک نمونه اسپرت آن تعویض کنید. در شرایط معمول نیز می توانید از یک متخصص بخواهید تا این چیپ را دوباره برای شما تنظیم کند و شرایط اسپرت تری را به آن تحمیل کند تا در مواقعی که نیاز به قدرت و سرعت بیشتری دارید، ECU بتواند این میزان قدرت را با باز کردن دریچه های هوا، افزایش میزان پاشش سوخت در انژکتور و سایر موارد، به خودرو کمک نماید. تغییر چیپ ست ECU به مدل اسپرت، نقش مهمی در افزایش توان خودرو دارد. با این کار می توانید تغییر را حتی زیر پدال گاز احساس کنید. به کمک یک صدا خفه کن مناسب می توانید به موتور در تخلیه دود کمک کنید و به این ترتیب راندمان آن افزایش می یابد . اگر خودروی شما سنگین است نمی توانید انتظار داشته باشید که به محض فشردن پدال گاز، بتوانید با سرعت فزاینده ای شروع به حرکت نمایید. حال پس از گذشت دو هفته خودرویم در زمان حرکت در دور موتورهای بالا ریپ میزند و توان خوبی برای حرکت ندارد. هر چه وزن یک خودرو از مقدار استاندارد آن بیشتر شود، در نتیجه قدرت بیشتری برای حرکت دادن آن نیاز است. از اولین مراحل برای تقویت مواور خودرو پرداختن به سیستم مکش موتور است.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت norbert performance.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 12 اردیبهشت 1402