صفحه اصلی میلیون دلاری

صفحه کلید رایانه هر کلید فیزیکی را از هر کلید دیگر متمایز و تمام فشار کلیدی به نرمافزار کنترل گزارش میکند. کا

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

صفحه کلید رایانه هر کلید فیزیکی را از هر کلید دیگر متمایز و تمام فشار کلیدی به نرمافزار کنترل گزارش میکند. کاربران با استفاده از دیگر وسایل ورودی مانند موشواره(Mouse) یا صفحه لمسی میتوانند هر یک از کلیدهای مجازی را برای ورود متن فشار دهند. با وجود گسترش دستگاههای ورودی جایگزین، مانند ماوس، صفحه نمایش لمسی، قلم نوری، تشخیص حروف و تشخیص صدا، صفحه کلید دستگاه بیشتر برای استفاده مستقیم ورودی «انسان» حرفیعددی (به انگلیسی: alphanumeric) دادهها به رایانه باقی میماند. دستگاههای یونیکس یا شبه یونیکس اجازه استفاده از دستگاههای مختلف را به شکل همزمان میدهند که این روش عملکرد سریعی دارند. البته این روش بر روی دستگاههای All in one بسیار کار آمد است. یا کیبورد (به انگلیسی: Keyboard) یک دستگاه جانبی و ورودی برای روش ورودی است که به کاربر اجازه تایپ میدهد. انواع کیبورد ارگونومیک امکان نشستن افراد را در موقعیتهای مختلف فراهم میکند و به دلیل نوع طراحی انعطافپذیری بیشتری را به کاربران خود میدهد. صفحه کلید تاشو یک چیزی بین دو نوع استاندارد و در اندازه لپتاپ است. صفحه کلید (Keyboard)عدد الفبایی استاندارد دارای کلیدهایی با مراکز سه چهارم اینچ هستند (۰٫۷۵۰ اینچ، ۱۹٫۰۵ میلیمتر).

Art​ic le has be​en gen erat᠎ed  wi᠎th GSA Content Generator Dem᠎over sion.

دکمههای صفحه کلید لپ تاپ (Laptop-size keyboard) معمولاً دارای فاصله کوتاهتر برای فشار دکمه است. صفحهکلیدهای رایج بینالمللی دارای ۱۰۲ تا ۱۰۵ کلید است که شامل کلید شیفت چپ کوچکتر و یک کلید اضافی با برخی نمادهای بیشتر بین حروف تا کلید سمت چپ است. صفحه کلید شامل مجموعه ای از سوییچها است که به یک ریزپردازنده متصل میگردند. در بعضی سیستمها مانند اکثر کامپیوترهای کاربری عادی مانند کامپیوترهایی که قطعه پردازنده آنها فقط ۲۴ پایه آدرس دهی متصل دارد و محدودیت آدرس دهی برای حافظه اصلی وجود دارد و نمیتوان بیش از ۱۶ مگابایت را آدرس دهی کرد. تایپ کاور (Type Cover) صفحه کلید مخصوص لپ تاپهای مایکروسافت سرفیس است که بصورت مغناطیسی به لپتاپ متصل میشود. کیبورد مکانیکی به خاطر سختافزاری که در تولید آن استفاده میشود نسبت به کیبورد معمولی ضخامت، وزن و قیمت بیشتری دارد. استفاده از دیسک مغناطیسی به علت عملکرد مکانیکی آن کند میباشد و سعی میشود که مبادله به حداقل رسیده یا حذف شود. افرازهای مبادله انعطافپذیر نیستند نمیتوان آنها با افراز و به راحتی را افزایش داد که باعث ایجاد پیچیدگی میشود.  This content was creat ed with t​he help ​of GSA C​onte nt  Generato᠎r ᠎DE​MO!

در حالی که اکثر کلیدهای صفحه کلید حروف، اعداد یا نشانه را تولید میکنند کلیدهای دیگر یا فشار کلید بهطور همزمان میتواند اقدامات تولید یا اجرای دستورهای رایانه تولید کند. چون استاندارد کردن تعداد و شکل حروف و اعداد و علامات در ماشینهای تحریر فارسی ضروری بود در سال ۱۳۵۲ کمیسیونی از نمایندگان تولیدکنندگان و مصرفکنندگان و برخی اشخاص علاقهمند و خبره تشکیل شد و پس از بررسیهای جامعی که دربارهٔ این موضوع به عمل آورد تصمیم گرفت که اولاً حداقل تغییرات ممکن را در ترتیب حروف و اعداد و علامات به عمل آورد تا تایپیستهایی که به حروف سابق عادت کردهاند دچار سردرگمی نشوند و تعویض سنگین ماشین تحریرهای موجود به مردم و دولت وارد نشود و همچنین حروف، علامات و اعداد در ماشینهای تحریر فارسی از نظر تعداد، شکل و ترتیب استاندارد شوند تا کلیه ماشینهای تحریر که به صورت تجاری وارد کشور میشوند از جهات مذکور یکنواخت گردند و در نهایت استاندارد صفحه کلید ایزیری ۸۲۰ شکل گرفت. آنها ممکن است صفحه کلید عددی نداشته باشند و کلیدهای عملیات در برخی موارد نسبت به صفحه کلیدهای استاندارد در جای متفاوت قرار گرفتهاند. نام QWERTY از شش حرف (کلید) اول قرار گرفته در ردیف حروف بالا سمت چپ تشکیل شدهاست، که از چپ به راست خوانده میشود: Q-W-E-R-T-Y در واقع در ابتدا کریستوفر شولز ماشین تحریر مدرن را به صورت عملی در سال ۱۸۶۶ میلادی با همکاری مالی و فنی همکاران خود اختراع کرد ولی کلیدهای ماشین او تراکم نامرتبی داشتند بنابراین دستیار شولز - جیمز دنسمور - پیشنهاد تقسیمبندی کلیدها را به دسته حروفی که بیشتر با هم به کار میروند داد با این راه حل سرعت تایپ بیشتر میشد، این دستهبندی استاندارد کیبورد QWERTY (کورتی) نام گرفت. Post has be en cre᠎ated by G SA Con tent Gen᠎erat or Demover si on!

از این مکانیزم در صنعت برای ساخت ماشینهای صفحه تراش استفاده شدهاست که در آنها لازم است سرعت حرکت تیغه در حالت بدون بار بیش از سرعت آن در حال باربرداری باشد. این نوع حافظه سرعت بیشتری از دیسک فیزیکی دارد و نسبت به حافظه اصلی ثبات بیشتری دارد اما محدودیت چرخه نوشتن و خواندن دارد یعنی اگر تحت فشار زیاد مبادلات باشند زود از از بین میروند. این نوع کیبورد مانند حرف A میباشد و این امکان را برای کاربر فراهم میکند که هنگام کار هر دو دست را در حالت طبیعی قرار دهد و از فشار عضلانی بر روی مچها و کمر به شدت میکاهد. رایجترین نوع چیدمان صفحهکلیدهای امروزی است. مکانیسم به کار رفته در دکمههای لپتاپ شبیه سوییچهای قیچی است و بر خلاف صفحهکلیدهای کامل، چندان شباهتی به سوییچ پلاستیکی ندارند. یکی از صفحهکلیدهای با تعداد کم دکمه، صفحهشماره است. یکی از عوامل تعیین اندازه یک صفحه کلید وجود کلیدهای تکراری، مانند یک صفحه کلید عددی جداگانه، برای راحتی است. یکی دیگر از عوامل تعیین اندازه یک صفحه کلید اندازه و فاصله هر کلید است. از ویژگیهای معمول صفحهکلیدها داشتن دکمههایی است که روی آن پوسته صفحه کلید باشد، بدینترتیب نویسهها یا کاراکترها حکاکی یا چاپ شدهاند و هر کدام از این دکمهها مربوط به یک نماد نوشتاری است. ​This was g᠎enerated by G SA C᠎onte nt Gen᠎er​ator Demoversion!

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد iran intex بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن