Where بین بگ بهترین است؟

یکی از قدیمی ترین تصاویر ایل ارکوازی نقاشی نگاره سر تشمال میر فرامرز است و همچنین تشکیل ارتش هزار نفره در در

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

یکی از قدیمی ترین تصاویر ایل ارکوازی نقاشی نگاره سر تشمال میر فرامرز است و همچنین تشکیل ارتش هزار نفره در در اوایل حکومت زندیه توسط عالیجاه میر مظفر باعث شد تا ایل ارکوازی را ایل هزاره نیز بنامند. سر تشمال عالیجاه میر فرامرز ارکوازی و پسر و نوه ایشان عالیجاهان تشمال میر مظفر و میر اصغر روسای کل ایل ارکوازی از زمان افشاریه تا قاجار از این طایفه میباشند. بدنه این محصول از جنس پارچه است که بسیار مقاوم در برابر ساییدگی و وزن بالا بوده و به همین جهت این محصول مناسب برای تمامی سنین است. جنس بدنه این محصول از پی وی سی طرح چرم می باشد که از کیفیت و مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار و ضربه برخوردار می باشد . با این حال با توجه به تنوع مبل های شنی موجود در بازار، می توان این مبل را بر اساس سلیقه و تعداد اعضای خانواده با سایزهای مختلفی خریداری کرد. همچنین با داشتن بیش از ۱۰۰هوره چر درسبک های مختلف از این حیث رتبه اول را دارد و نیز در موسیقی فولکلور اساتید نام آشنایی همچون استاد سیروس امامی،بهادر مرادخانی،علیمحمد ارسلانی، حسن هیاس، محمد خانقینی و علی الارکوازی از هنرمندان با تبار ارکوازی میباشند. Article has be en c​reated with the ᠎help of G᠎SA Content Ge ne rato​r DEMO.

تنوع قومیتی وجود دارد، نژادهای طوایف مختلف این ایل را به کرمانجهای دیاربکر کردستان ترکیه، کلهرها، لکها، و یا بومیان کرد ساکن منطقه ایلام (مهکی) نسبت میدهند. این مبل دارای دو لایه بوده که لایه اول محتوی مواد داخلی مبل (الیاف درجه یک مصنوعی) و لایه رویی که کاور اصلی آن است و در رنگهای مختلف عرضه میشود. این مبل یکی از جدیدترین صندلیهای راحتی است و محبوبیت آن در حال افزایش است. •دار میر ناصر:متشکل از تیره رستم بگ است.و خانواده های حیدری و رستم بیگی و طلایی از این تیره میباشند. ۵-طایفه ملک شونی:از بزرگترین طایفه های ارکوازی و متشکل از چهار تیره(قوچگه،شاه محمد ،فروز بگ،شمس اللهی) و ساکن شهر چوار هستند .و برخی اصالت این طایفه را از ایل ملکشاهی دانسته و برخی دیگر آنها را مله شونی های کرند و اسلام آباد میدانند که برخی از انها در زمان والیان پشتکوه به اسلام آباد مهاجرت کرده اند. از جمله سوالات متداولی که در هنگام خرید بین بگ ها و مبل های شنی از ما پرسیده می شود در رابطه با قابلیت تحمل وزن این محصولات می باشد . ۱۶-طایفه مومه:طایفه مومه از طوایف ارکوازی پایین میباشد و در دهستان چم ژیه منجمله بوده و جمعیت بالایی از آن در ایلام و دهستان چم ژیهمی باشد و از سه روستای برج علی و چغا علی و چم ژیه و از دو تیره ۱-صیاد چم ژیه و ۲-نظری در برج علی و چغا علی تشکیل شده است. ​This conte nt has ᠎be en written wi​th the he lp ​of G SA​ C onte​nt G᠎enerat or DE MO᠎.

۱۲-طایفه ریزه وند:کوچک ترین طایفه ارکوازی است و در گله جار بوده و اصالت این طایفه از ایل ریزه وند (چهاردولی)میباشد .قسمت دیگری از این طایفه در روستای ریزه وند در طایفه ظفروند بولی است.و کل این طایفه از یک تیره با نام زارع (زارعی)تشکیل شده است. ۹-طایفه آسنگر:این طایفه یکی دیگر از طوایف بخش مرکزی چوار و مجاور با تیره های قیطولی بوده و قسمت دیگری از این طایفه در شهر گُواور اسلام آباد است و اهالی این طایفه در روستا های :گله جار و اسنگرحداد میباشند. ۱. کرکه لوند: تیره های ریزوه ند، کوه، خیروند، کوچک و مرغزاری. ۳-طایفه قیطولی:از بزرگترین طایفه های ارکوازی، قیطولی است که از چند تیره متفاوت تشکیل شدهاست.اصل و نسب این طایفه دارای بحث و شبهه فراوان است این طایفه از ۶ تیره(فیض اله گله زار، اسی عسکر گله جار، کمره و اکبر انارگ، مهدی بگ بوالحسن، دوریش طاق طاوی) تشکیل شده است و همه قیطولی هستند اما هم ریشه نیستند تیره فیض اله اصالتا از ایل ملکشاهی و طایفه گلان هستند و تیره دوریش در طاق طاوی اصالتا لر هستند ولی چهار تیره کمره و اکبر و مهدی بگ و اسی عسکر ،قیطولی وارکوازی اصل میباشند همچنین یکی از نوادگان کمره و اکبر به نام محمد سیه گه است که امروزه با نام طایفه سیه گه در چمزی ایل ملکشاهی است و اصالتا قیطولی ارکوازی هستند.

۲۱-طایفه باوه سیه:یکی از طوایف ارکوازی پایین است و از سه تیره تشکیل شده است و در روتای بان زیارت هستند و همچنین قسمت دیگری از این طایفه در تیره سیه سیه در ایل کلهر هستند. ۶-طایفه قره شونی:از طوایف مرکزی ایل ارکوازی و ساکنین قدیمی منطقه میباشد و از نژاد گامگه فرزند سلطان شه و ازقریش بگ تشکیل شد و قسمت دیکری از این طایفه در روستای خسروآباد اسلام آباد و عده دیگری از این طایفه در ایل بختیاری سکنی دارند. دریافتشده در ۱ اکتبر ۲۰۱۹. از پافها میتوانید به عنوان نشیمنگاه متحرک در کنار صندلی و مبلمان اداری یا منزل استفاده کنید. میثم بزرگترین پسر ارکوازی بوده قدیمی ترین طایفه ارکوازی به شمار می رود و شامل نژاد های( رستم ،بسام بگ ،یاری بگ و حسن بگ )است و پس از مهاجرت میثو (میسم) ابتدا در تَرساق عراق سکونت گزیده و بعد ها به پشتکوه آمده است و این طایفه زادگاه غلامرضاخان ارکوازی است.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن