4 نکته مهم برای پختن کیک برای مهمانی ها

پختن کیک ذت خاص خودش را دارد، مخصوصاً اگر بخواهید این کیک را برای مهمانی‌تان تهیه کنید. با این وجود، ممکن

توسط مدیر سایت در 7 آبان 1402

پختن کیک ذت خاص خودش را دارد، مخصوصاً اگر بخواهید این کیک را برای مهمانی‌تان تهیه کنید. با این وجود، ممکن است جزو افرادی باشید که به تازگی پختن کیک را شروع کرده‌اید و ممکن است برایتان چالش سختی به نظر برسد. اما نگران نباشید، فقط چند ترفند ساده در پختن کیک وجود دارد که به شما کمک می‌کنند تا همیشه بهترین کیک‌ها تهیه کنید.

 ترفندهای پختن کیک برای مهمانی

اگر اینترنت را جستجو کنید با طرز تهیه انواع کیک روبه‌رو خواهید شد. اما اگر ترفندهای پختن کیک برای مهمانی بلد نباشید، هر چقدر هم کیک درست کنید باز هم کیک شما آن کیکی نخواهد بود که انتظارش را داشتید. در ادامه به چند ترفند ساده برای پختن کیک اشاره می‌کنیم.

 

نکات مهم قبل از پختن کیک

وقتی نوبت به پختن کیک می‌رسد، قبل از شروع باید مطمئن شوید که فر را از قبل با دمای مناسب گرم کرده باشید. دمای فر بسیار مهم است. اگر فر سرد باشد، کیک‌تان پف نخواهد کرد و اگر خیلی داغ شود، کیک‌تان بیش از حد خواهد پخت.

این نکته مهم را هم به یاد داشته باشید، چه برای اولین بار باشد که کیک درست می‌کنید و چه در درست کردن کیک ماهر باشید، باید مقدار مواد لازمی که تهیه می‌کنید بسیار دقیق باشد. همچنین ترتیب افزودن مواد به کیک هم مهم است و باید دقیقاً طبق دستور تهیه کیک عمل کنید.  

 

آماده کردن قالب

وقتی نوبت به قالب کیک می‌رسد، باید اندازه قالب‌تان طبق دستور تهیه باشد. اگر از اندازه قالب کیک‌تان مطمئن نیستید، می‌توانید طول و پهنای قالب را از داخل به خارج اندازه بگیرید. برای کیک‌های سبک از قالب‌های براق استفاده کنید. همچنین همیشه قالب را تا نیمه پر کنید تا خمیر سرریز شود.

 

مخلوط کردن خمیر

یکی از بهترین قسمت‌های تهیه کیک، مخلوط کردن خمیر آن است. هم همزن برقی و هم همزن دستی برای هم زدن خمیر کیک عالی هستند. اما اگر همزن برقی ندارید، نگران نباشید. همزن دستی هم به اندازه همزن برقی خوب عمل می‌کند. فقط این نکته را به یاد داشته باشید که هر یک دقیقه باید 150 بار با همزن دستی هم بزنید. آخرین نکته هم در انتخاب خمیر کیک این است که اگر در طرز تهیه کیک از کره استفاده می‌کنید، کره پر چرب را انتخاب کنید تا کیک خوشمزه‌تری داشته باشید.

در شیرینی‌پزی‌ها به جای استفاده از رنگ خوراکی مایع در تهیه کیک از ژل خوراکی استفاده می‌شود چون ژل منسجم‌تر است. مایع خوراکی می‌تواند قوام کیک را بیش از حد روان کند و در نتیجه نتوانید کیک خوبی بپزید.

 

نکات مهم در مورد سرد کردن کیک

بعد از اینکه کیک را از فر بیرون آوردید، طبق دستور تهیه آن را سرد کنید. اگر هم در دستور تهیه هیچ اشاره‌ای به نحوه سرد کردن کیک نشده است، منتظر بمانید کیک داخل قالب به مدت 10 دقیقه سرد شود. اگر بیش از این زمان منتظر سرد شدن کیک بمانید ممکن است کیک چسبنده شود. اگر بیشتر از 10 دقیقه گذشته باشد، می‌توانید دوباره به مدت یک دقیقه در فر قرار دهید و سپس از قالب جدا کنید.

کلام آخر

برای اینکه پختن کیک آسان‌تر شود، قبل از هر چیزی باید تصمیم بگیرید که کیک را برای چه نوع مهمانی می‌خواهید. باید دقیقاً بدانید که در طرز تهیه کیک چه موادی نیاز دارید. طعم کیک هم از اهمیت زیادی مهم است.

 

آخرین مطالب