ARM-based, ژاپنی, ابر رایانه ها است که در حال حاضر سریعترین در جهان

یک ابر رایانه ها گرفته نقطه بالا در دوسالانه Top500 ابر رایانه با سرعت رتبه بندی است. Fugaku یک کامپیوتر در کو

توسط PARINEWS در 3 تیر 1399

یک ابر رایانه ها گرفته نقطه بالا در دوسالانه Top500 ابر رایانه با سرعت رتبه بندی است. Fugaku یک کامپیوتر در کوبه co-طراحی و توسعه توسط Riken و فوجیتسو با استفاده از فوجیتسو را 48-هسته A64FX سیستم بر روی تراشه. این اولین بار است که یک کامپیوتر مبتنی بر پردازنده های ARM را در صدر این فهرست است.

Fugaku تبدیل در یک Top500 HPL نتیجه 415.5 petaflops, 2.8 بار به عنوان سریع به عنوان آی بی ام اجلاس نزدیکترین رقیب. Fugaku نیز به دست آمده نقاط بالا در رتبه بندی که کامپیوتر تست های مختلف وظایف سنگین از جمله نمودار 500 HPL-هوش مصنوعی و HPCG. هیچ قبلی ابررایانه تا به حال منجر چهار رتبه بندی در یک بار.

در حالی که سریعترین ابررایانه رتبه بندی به طور معمول گزاف گویی بین آمریکا و چینی ساخته شده سیستم این است که ژاپن برای اولین بار سیستم به رتبه اول در Top500 در نه سال پس از Fugaku را سلف Riken K کامپیوتر. به طور کلی وجود دارد 226 ابر رایانه چینی در لیست 114 از امریکا و 30 از ژاپن است. ما سیستم های مبتنی بر مشارکت بیشتر مجموع عملکرد با 644 petaflops.

Fugaku تنظیم شده است برای رفتن به تمام عملیات مالی آینده سال است. تا کنون از آن استفاده شده است در یک تجربی پایه ای برای تحقیقات COVID-19 از جمله تشخیص شبیه سازی گسترش SARS-CoV-2 ویروس و اثربخشی در ژاپن را در تماس با ردیابی نرم افزار.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب