بهترین ها در راجستان جزئی, Surya Grahana در Mysuru فردا

حلقوی خورشید گرفتگی شروع می شود در اطراف 10.10 هستم می رسد حداکثر در اطراف 11.43 بر اساس هستم و به پایان می رس

توسط PARINEWS در 31 خرداد 1399

حلقوی خورشید گرفتگی شروع می شود در اطراف 10.10 هستم می رسد حداکثر در اطراف 11.43 بر اساس هستم و به پایان می رسد در اطراف 1.26 pm

توسط Dr. S. N. Prasad سابق و مدیر و استاد فیزیک منطقه, موسسه آموزش Mysuru

بزرگ حلقوی خورشید گرفتگی آخرین دیده می شود در بسیاری از نقاط کارناتاکا کرالا و تامیل نادو در 26 دسامبر 2019 که هنوز تازه در حافظه است. حتی بیشتر دیدنی و جذاب گرفتگی حلقوی است با توجه به روز یکشنبه (21 ژوئن 2020) اما می توان آن را به عنوان دیده می شود از جمله تنها در عرض باریک 22 متر گسترده ای کمربند عبور از نقاط راجستان هاریانا پنجاب اوتار پرادش و Uttarakhand. می شود قابل مشاهده به عنوان یک گرفتگی جزئی در همه جا در بقیه کشور است.

چگونه گرفتهای خورشیدی ایجاد می شود ؟

قبل از من ادامه بیشتر توضیح بدهید چگونه گرفتهای خورشیدی ایجاد می شود. در قابل پیش بینی بار در طول حرکت ماه به دور زمین و این دو با هم در اطراف خورشید سه اشیاء ممکن است دروغ گفتن تقریبا در یک خط مستقیم برای کوتاه مدت.

زمانی که ماه بین خورشید و زمین (در یک روز ماه جدید) دومی را می توان در سایه ماه و از این رو نور خورشید ممکن است سقوط در برخی نقاط از سطح آن در هر زمان داده شده. این زمانی است که خورشید گرفتگی رخ می دهد. به عنوان دیده می شود از هر نقطه زمین به خورشید ممکن است تحت الشعاع تا حدی یا کاملا بسته به هندسه سه بدن.

رایج ترین نوع خورشیدی گرفتگی جزئی که در آن تنها بخشی از دیسک خورشیدی قابل مشاهده است به ناظر است و نه از علاقه دارم. بسیار نادر است که در کل تحت الشعاع قرار دادن زمانی که برای یک دوره کوتاه از چند دقیقه کل دیسک خورشید است که از دیدگاه ناظر. در هر لحظه در مجموع خورشید گرفتگی, خورشید خواهد بود به طور کامل پنهان و بعد تبدیل می شود بسیار نزدیک به شب برای مدت کلیت.

دید از تاج خورشیدی در کل فاز یکی از دیدنی ترین نشان می دهد قرار داده و در طبیعت. نادر از مجموع گرفتهای خورشیدی در هر مکان خاص بر روی زمین باعث می شود تجربه همه بیشتر به یاد ماندنی و یک بار در طول عمر تجربه برای اکثر مردم است.

یکی دیگر از بسیار نادر از نوع خورشیدی گرفتگی حلقوی است که در آن اندازه آشکار از ماه کافی است به بلات کردن کل دیسک خورشید و به همین دلیل نازک حلقه از سطح خورشید قابل مشاهده است برای چند دقیقه قبل و بعد از سه اشیاء کاملا تراز وسط قرار دارد. دو جمله گرفتگی حلقوی دیده می شود می تواند در جنوب هند یکی در تاریخ 15 ژانویه 2010 و از سوی دیگر در سال گذشته در 26 دسامبر 2019.

خورشیدی و قمری گرفتگی به عنوان دیده می شود از زمین امکان پذیر نبوده است اما به صورت بسیار اتفاقی و قابل توجه شرایط مربوط به سه اجرام آسمانی. ظاهری اندازه خورشید و ماه به عنوان دیده می شود توسط ما بر روی زمین فقط اتفاق می افتد به بسیار نزدیک به همان حدود نیم درجه در زاویه قطر. اندازه این حال نمی ثابت به دلیل کوچک اما متمایز تغییرات دوره ای در فواصل بین هر دو تا از سه بدن.

این باعث می شود که قطر ظاهری ماه گاهی اوقات کمی بزرگتر از خورشید است و این زمانی است که خورشید گرفتگی می تواند در کل. زمانی که معکوس اتفاق می افتد, ما می توانیم قسمتهای بیرونی خورشید قابل مشاهده است که نازک حلقه حلقه که سه بدن در تراز وسط قرار دارد ، این است که یک گرفتگی حلقوی رخ می دهد.

پیشرفت گرفتهای خورشیدی

در طول یک جزئی خورشید گرفتگی بخش خاصی از انرژی خورشیدی دیسک قابل مشاهده است و در همه زمان و این خواهد بود که حداقل و حداکثر فاز. بسته به محل این می تواند متفاوت باشد از صفر به کمتر از 100 است. در نزدیکی نقطه میانی از یک گرفتگی حلقوی نازک حلقه خورشید در اطراف ماه قابل مشاهده خواهد بود محبوب به نام حلقه آتش. می توان آن را خطرناک برای دیدن و حتی این کار را با چشم غیر مسلح.

فردا گرفتگی حلقوی

بخشی از مسیر annularity عبور از راجستان. هر ناظر واقع در مسیر قادر خواهد بود برای دیدن کل گرفتگی حلقوی. گرفتگی یا هیچ گرفتگی یکی باید هرگز روشن خورشید با چشم غیر مسلح به دلیل امکان آسیب جدی به شبکیه چشم است. دیدن خورشید به طور مستقیم تنها از طریق مشاهده دستگاه های مجهز به امن خورشیدی فیلتر. ویژه ساخته شده را مشاهده و عینک مناسب برای فرد مشاهده.

کرنپور در راجستان یکی از بهترین سایت های برای مشاهده حلقوی eclipse به خاطر وعده از آسمان بی ابر. با obscuration از نزدیک به 99 درصد در اوج annularity باید قابل انتظار نور روز و نور به همان اندازه قابل توجهی کاهش دمای اتمسفر در مسیر annularity.

بسته به محل واقعی یکی همچنین می توانید انتظار برای دیدن شگفت انگیز بیلی دانه, اما قطعا نه حلقه الماس و تاج خورشیدی هر دو ویژگی تنها از یک کل تحت الشعاع قرار دادن.

گرفتگی جزئی در Mysuru

گرفتگی تنها جزئی بیش از یک منطقه گسترده ای فراتر از مسیر باریک از annularity. این است که تقریبا در همه جا در هند. در جایی مثل Mysuru کارناتاکا دور از مسیر annularity گرفتگی است که تنها حدود 35 درصد جزئی. این شروع می شود در اطراف 10.10 هستم می رسد حداکثر در اطراف 11.43 بر اساس هستم و به پایان می رسد در اطراف 1.26 pm.

[برای انیمیشن از گرفتگی و مرتبط با جزئیات برای هر محل مشخص شده را ببینید:

https://www.timeanddate.com/eclipse/in/india/chennai?iso=20200621]

گرفتها و رفتار انسان

در حالی که گرفتهای هستند بزرگ علمی و بهره بصری برای برخی اکثریت قریب به اتفاق مردم در کشور بر اساس نگاه آنها را به عنوان ناخوشایند و بد حوادث که بر زندگی شخصی خود منفی و که از آنها نیاز به حفاظت از خود است. بسیاری از آنها را به معنای واقعی کلمه قفل خود را در خانه های خود می آیند و تنها پس از " شر " فروکش کرده است.

اکثر مغازه ها و هتل ها و مدارس و ادارات معمولا بسته, خیابان تقریبا خلوت و زندگی می آید به نزدیک متوقف. حتی زمان بیماری همه گیر کوروناویروس است که چنین تشخیصی.

حتی به عنوان عظیم خورشید است تحت الشعاع قرار بمیرد ماه برای مدت کوتاهی بسیاری از متمدن و تحصیل انسان تحت یک کل تحت الشعاع قرار دادن خود استدلال علمی. آن است که تنها اقلیت از diehards ایمنی بدن به خرافات و باورهای کور که سرمایه گذاری کنید و سعی کنید برای مشاهده چنین رویدادی است.

حتی در میان آنها بسیاری از آنها بی اطلاع از خطرات بالقوه از دیدن خورشید روشن به طور مستقیم با چشم غیر مسلح. تعداد بسیار کمی دارای نوع حق خورشیدی فیلتر برای دیدن خورشید با خیال راحت. برخی از افرادی که نمی دانم که آن را نا امن است و برای دیدن خورشید با چشم غیر مسلح فرض آن است که به همان اندازه ناامن برای دیدن کل solar eclipse (زمانی که خورشید است که در واقع قابل رویت نیست و در همه) با چشمان غیرمسلح و بنابراین حفظ کردن و از دست یک فرصت بزرگ است.

خاتمه

من و تیم کوچک از گرفتگی علاقه مندان به حال در اصل برنامه ریزی شده برای مشاهده این رویداد از کرنپور راجستان اما ما آن را از لحاظ فیزیکی غیر ممکن است برای رسیدن به محل به دلیل COVID بحران است. این شده است یک ناامیدی بزرگ برای همه ما است. اما ما باید نیابتی تجربه تماشای این رویداد در حال پخش توسط شناخته شده ستاره شناس و astrophotographer آجی Talwar از سیرسا در هاریانا. این پخش در دسترس است: http://www.youtube.com/user/ajaytalwar80



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب