جشن فیلم ساز باسو Chatterjee بیشتر

دهلی نو: جشن فیلم ساز باسو Chatterjeeبهترین و شناخته شده برای کارگردانی کلاسیک مانند Rajinigandha, Khatta Meet

توسط PARINEWS در 15 خرداد 1399

دهلی نو: جشن فیلم ساز باسو Chatterjeeبهترین و شناخته شده برای کارگردانی کلاسیک مانند Rajinigandha, Khatta Meetha, Chitchor, Chhoti سی Baat و Shaukeen درگذشت در محل اقامت خود در بمبئی امروز (4 ژوئن) با توجه به مسائل مربوط به سن. او 90.

Ashoke پاندیت رئیس جمهور هند فیلم و تلویزیون مدیران انجمن (IFTDA) گفت که باسو Chatterjee درد و رنج بود و از سن و بیماری های مرتبط با: "او در گذشت مسالمت آمیز در خواب خود را در صبح است. او نبود نگه داشتن خوبی برای مدتی با توجه به سن و فوت در محل اقامت خود را. این از دست دادن بزرگ به صنعت فیلم."

باسو Chatterjee آخرین مراسم برگزار شد, Santacruz کوره های جسد سوزی این بعد از ظهر Ashoke پاندیت گفت: در یک صدای جیر جیر.

نخست وزیر نارندرا مودی پرداخت ادای احترام به اواخر فیلم ساز در یک صدای جیر جیر: "غم برای شنیدن از مرگ شری باسو Chatterjee. آثار درخشان و حساس است. آن را لمس قلب مردم و به نمایندگی از ساده و پیچیده احساسات و همچنین مبارزات مردم است. تسلیت به خانواده و طرفداران بی حد و حصر. Om Shanti."

West Bengal وزیر Mamata بانرجی سوگواری افسانه ای فیلم ساز در یک صدای جیر جیر تسلیت: "غمگین در مرگ افسانه ای فیلم, کارگردان و فیلمنامه باسو Chatterjee. او به ما سنگهای مانند Chhoti سی Baat, Chitchor, Rajanigandha, Byomkesh Bakshi, Rajni در میان دیگران. تسلیت به خانواده و دوستان و طرفداران و کل فیلم برادری." Mamata بانرجی خواست باسو Chatterjee تاریخ تولد خود را در ماه ژانویه این سال است.

فیلم هندی و تلویزیون مدیران انجمن (IFTDA) سوگواری باسو Chatterjee در یک صدای جیر جیر: "IFTDA سوگوار مرگ فیلمساز افسانه ای باسو Chatterjee. یک استاد از طنز که به delved اجتماعی و مسائل اخلاقی از طریق فیلم های خود را. ما دعا کنید تا خداوند به برکت او روح نجیب و شجاعت را به خانواده اش برای تحمل از دست دادن غیر قابل تعویض." مراسم تجلیل برای باسو Chatterjee هم ریخت و در از امثال شبانه Azmi که با او کار می کرد در سال 1977 فیلم Swami, Apne Paraye و Jeena Yahan و همچنین Shoojit Sircar که مشغول به کار به عنوان دستیار کارگردان با اواخر فیلمساز.

باسو Chatterjee حرفه ای را آغاز کرد به عنوان یک کاریکاتوریست و تصویرگر برای یک بمبئی تلخیص. پس از تقریبا دو دهه او روشن به فیلمسازی مشغول به کار به عنوان یک کمک باسو باتاچاریا در طول فیلمبرداری از سال 1966 دانلود فیلم Teesri Kasam که بعدها برنده ملی فیلم, جایزه بهترین فیلم بلند سینمایی است. باسو Chatterjee ساخته شده و اولین بازی خود را به عنوان یک مدیر سه سال بعد 1969 با فیلم سارا Akash. Piya Ghar Ka, Us, Paar, Swami, Priyatama, Chakravyuha, Jeena Yahan, Apne Paraye و Ek گاوچران زن انگشت هوآ Faisla برخی از دیگر فیلم های تحسین. Chatterjee sported بسیاری از کلاه او همچنین برنده جایزه نویسنده فیلمنامه و گفت و گو نویسنده و تولید تعداد کمی از فیلم های خود را.

در طول زندگی حرفه ای او به عنوان یک فیلمساز Chatterjee کار کرده با ستاره مانند آمیتا باچان Jeetendra توسعه تمدن Anand, Rajesh Khanna Dharmendra و Hema Malini, در میان دیگران. باسو Chatterjee همچنین کارگردانی بنگالی فیلم مانند Hothat Shei, Din, Hothat Brishti و Hochcheta کی.

باسو Chatterjee کارگردانی برخی از محبوب تلویزیون نشان می دهد در دهه هشتاد و نود — Rajani Darpan, Kakaji Kahin هستند تعداد کمی از آنها. باسو Chatterjee گروگان دو فصل Doordarshan را Byomkesh Bakshi کارگردانی به عنوان بسیاری از 34 قسمت.

در طول نامی حرفه ای باسو Chatterjee برنده چندین جایزه او را دریافت ملی فیلم, جایزه بهترین فیلم در رفاه خانواده در سال 1992 برای فیلم خود دورگا.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن