دانشمند کامپیوتر فرانسیس آلن، شناخته شده برای کار خود را در کامپایل، می میرد در 88

Frances Allen, whose work on computer compiling helped establish a foundation for much of modern computer prog

توسط PARINEWS در 19 مرداد 1399

Frances Allen, whose work on computer compiling helped establish a foundation for much of modern computer programming, died on August 4th, her 88th birthday. او اولین زنی بود که جایزه تورینگ را برد، و اولین زن آی بی ام همکار. آلن مصمم بود تا فرایند گردآوری خسته کننده را - تبدیل برنامه های نرم افزاری به یک و صفر- کارآمدتر کند. کار به یک نشانه از حرفه اش تبدیل شد.

پس از دریافت مدرک کارشناسی ارشد ریاضی از دانشگاه میشیگان، آلن در سال ۱۹۵۷ با تحقیقات آی بی ام در پوگنگهی، نیویورک، کار گرفت، که قصد داشت تنها تا زمانی که بدهی وام دانشجویی خود را پرداخت کند، باقی بماند. او به کارکنان آی بی ام اصول اولیه زبان جدید خود را Fortran آموزش داد، که بعدها به یکی از سه طراح برای پروژه استرچ برداشت شرکت تبدیل شد.

Allen همچنین به عنوان رابط زبان IBM با آژانس امنیت ملی خدمت کرده است، جایی که او به طراحی و ساخت آلفا کمک کرد، که IBM آن را به عنوان "یک زبان شکستن کد در سطح بسیار بالا توصیف می کند که قابلیت ایجاد الفبای جدید فراتر از سیستم تعریف شده الفبا ها را دارد." نیویورک تایمز برای الن اشاره می کند که ماشین کشو برداشت برای تجزیه و تحلیل ارتباطات رهگیری شده توسط جاسوسان آمریکایی استفاده می شد. آلن کمک کرد کامپایلر خود را، و زبان برنامه نویسی آن را ساخته است.

در یک پروفایل نیویورک New York Times تایمز در سال ۲۰۰۲، آلن گفت که شک و شبهه اولیه بسیار زیادی از Fortran وجود دارد و چقدر می تواند در آسان تر کردن برنامه نویسی کامپیوتر و کارآمدتر کردن برنامه نویسی مؤثر باشد، که تمرکز اصلی حرفه اش بود. اون گفت مقاومت فوق العاده اي داشت ''آنها متقاعد شده بودند که هیچ زبان سطح بالاتر احتمالا می تواند به خوبی انجام کار به عنوان آنها می تواند در مونتاژ. اما کار ها علاقه اش را به کامپایل کردن برمی ااااد، او بعداً گفت، "چون به روشی سازماندهی شده بود که میراث مستقیمی به کامپایلرهای مدرن دارد."

آلن به ساخت یک کامپایلر آزمایشی برای سیستم محاسبات پیشرفته IBM کمک کرد و از سال ۱۹۸۰ تا اواسط دهه ۱۹۹۰، او به عنوان یک تیم تحقیقاتی در IBM مشغول به کار بر روی مفهوم جدید محاسبات موازی بود، که به طور گسترده ای در کامپیوترهای شخصی استفاده شد. همچنین او به توسعه نرم افزار برای پروژه ابررایانه ژن آبی آی بی ام کمک کرد.

IBM در تقدیر گفت که آلن کمک های نیمه ای به برنامه نویسی و تحقیقات کامپایلر ساخته شده است. همچنین او مقالات متعددی در زمینه بهینه سازی برنامه، تحلیل جریان کنترل منتشر کرد و در سال ۱۹۷۲ با همکار دانشمند کامپیوتر IBM جان کاکل ،"A Catalog of Optimizing Transformations" را نوشت.

آلن 45 سال را در IBM به سر برد، در سال 2002 بازنشسته شد. او در سال ۲۰۰۶ جایزه تورینگ را دریافت کرد. آلن که حامی قوی مربی کردن زنان دیگر در برنامه نویسی است، به زنان در تالار بین المللی شهرت فناوری القا شد و جایزه آگوستا آدا لاولاز را از انجمن زنان در محاسبات دریافت کرد.

او نگفت که "سقف شیشه ای را شکست"، همکارش مارک وگمن به نیویورک تایمز گفت. در آن زمان، هیچ حتی فکر نمی کرد کسی مثل او به آنچه که به دست آورد دست یابد.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.net
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن