coVID-19 محدودیت های روح دامپن از بت سازان سنتی

میسور/میسورو: به دنبال دستورالعمل های دولت ایالتی Ganesha Chaturthi Festival که جشن های جشنواره چاتورتی گانشا

توسط PARINEWS در 30 مرداد 1399

میسور/میسورو: به دنبال دستورالعمل های دولت ایالتی Ganesha Chaturthi Festival که جشن های جشنواره چاتورتی گانشا را محدود می کند تا گسترش بیماری همه گیر COVID-19 را بررسی کند، یکی از آسیب دیده ترین افراد، بت سازان سنتی گوئوری-گانشا در منطقه هستند.

در کومبارایتری به تنهایی که در نزدیکی گاندی چاوک در شهر قرار دارد، بیش از ۲۰ خانواده وجود دارد که برای امرار معاش به این حرفه وابسته بوده اند.

به غیر از خانوارهای که جشن جشنواره با گیتی بسیار هر سال، صدها نفر از بت های جامعه یا 'Sarvajanik' گانشا در مانتپ ها و پاندالها در محل های متعدد در سراسر شهرستان نصب شده است.

مردم، به خصوص جوانان، گرد هم می آید و تشکیل جوامع کوچک خود را به احترام Ganesha با راه اندازی پاندالهای رنگارنگ خاص و یا اصطبل تقریبا در هر خط و خط در سراسر شهرستان که در آن بت های گنشا پیچیده کنده شده نصب شده است.

دعاهای روزانه و پراسدام برای سه تا هفت روز ارائه می شود. در اوج جشنواره، بت های گانشا در یک پروداسیون از خیابان ها گرفته می شوند تا در دریاچه ها یا رودخانه های نزدیک به آن ها بچرخند.

به دلیل محدودیت هایی که در سال جاری توسط دولت اعمال شده است، به نظر می رسد بخت و اقبال به بیش از ۶۰ تا ۸۰ سفالگری کوچک و بزرگ در این شهر لبخند نزنند.

''صحبت کردن با ستاره Mysore، یک سفالگر سنتی که خانواده اش در ساخت بت از نسل های بسیاری درگیر شده است گفت: "بت سازی یک فرایند خسته کننده است که شش ماه قبل از جشنواره آغاز می شود. امسال، هیچ کدام از ما در مورد تعداد بت های که قرار است بفروشیم، مطمئن نیستیم. این امر برای ما از نظر مالی ویرانگر خواهد بود زیرا نزدیک به ۶۰ تا ۸۰ خانواده در شهر میسورو و بیش از ۱۵۰ خانواده در این ولسوالی با این کار معیشت خود را به دست می اورند.»

ونکاتاما، یکی دیگر از بت سازهای گانشا که در کومباراگری زندگی می کند، می گوید: «دولت کمک های مالی به همه فراهم کرده است اما سفالگرها را ترک کرده است. سال گذشته، ما می توانیم بیش از 3000 بت گانشا بفروشیم، اما امسال، ما فقط 1000 بت را آماده کرده بودیم. تقریبا ً همه آنها کوچکتر هستند. از 25 سال گذشته، من برای کسب نان روزانه ام به این حرفه وابسته بودم. آنها می تونست بت ها رو حداقل سه روز در مکان های عمومی نصب کنن تنها سفالگری از بسته ویژه امدادی کوروناویروس بیرون مانده است. ما از مقامات می خوایم که به کمک ما بیایند و مقداری به عنوان بسته امدادی برای همه بت سازان گانشا فراهم کنند."



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب