COVID-19: جستجوی Google در مورد آزار و اذیت در طول یک بیماری همه گیر چه چیزی می تواند به ما بگوید؟ | اخبار انگلستان
به گفته موسسه خیریه مبارزه با قلدری، پس از تجزیه و تحلیل داده های جستجوی Google News از Sky News نشان می دهد که ارتباط بین مدرسه و سوء استفاده آنلاین وجود دارد، مدارس باید مسئولیت بیشتری را برای مقابله با آزار سایبری بر عهده بگیرند.
حدود یک پنجم جوانان گزارش می دهند که هر سال مورد آزار و اذیت قرار می گیرند و قربانیان بیشتر احتمال دارد مشکلات جسمی و روانی را تجربه کنند.
دادههای جستجوی گوگل نشان میدهد که با وجود ترس از اینکه حرکت به سمت یادگیری آنلاین منجر به انفجار سوءاستفاده آنلاین در بین دانشآموزان شود، آزار و اذیت سایبری در طول همهگیری کاهش یافته است.
قبل از همهگیری، جستجوهای Google مربوط به «قلدری در مدرسه» از یک الگوی ثابت پیروی میکردند: کاهش در تعطیلات و افزایش زیادی در هفته ضد قلدری که هر نوامبر برگزار میشود.
در طول همه گیری، سطح تقاضا به شدت کاهش یافت که فقط در طول تعطیلات تابستانی پیش از این مشاهده می شد. تعجب آور نیست که تعطیلی مدارس با کاهش علاقه به قلدری مدارس همراه است.
جستجوهای مرتبط با موضوع "قلدری سایبری" نیز از الگوهای مشابهی قبل از همه گیری پیروی می کردند - کاهش در تابستان و افزایش در پاییز.
زمانی که همهگیری شیوع پیدا کرد، برخی نگران بودند که تعطیلی مدارس، همراه با گذراندن زمان بیشتری توسط کودکان به صورت آنلاین، منجر به افزایش آزار و اذیت سایبری شود.
اما شدت جستجو برای "قلدری سایبری" در طول همه گیری کاهش یافت، همانطور که در مورد "قلدری مدرسه" اتفاق افتاد.
آیا جستجوی گوگل واقعاً می تواند میزان آزار و اذیت را به ما بگوید؟
شدت جستجو در موضوع "قلدری مدرسه" دقیقاً با سطح قلدری مطابقت ندارد.
نمودارهای بالا جهشهایی را هر نوامبر در طول هفته مبارزه با آزار و اذیت نشان میدهند - احتمالاً منعکسکننده افزایش آگاهی از موضوع به دلیل این کمپین، به جای افزایش سوء استفاده.
اما علیرغم این نوسانات، تحقیقات دانشگاه بوستون نشان می دهد که روند تقاضا ممکن است چیزی را در مورد سطح آزار و اذیتی که در حال وقوع است نشان دهد.
با مقایسه پاسخهای کودکان در نظرسنجی قلدری در مدرسه، محققان دریافتند که در مکانهایی در ایالات متحده که کودکان قلدری بیشتری را گزارش میکنند، جستجوهای گوگل در مورد این موضوع نیز بالاتر است.
کودکان و والدین به احتمال زیاد موضوع را به صورت آنلاین جستجو می کنند، احتمال بیشتری دارد که مشکل را تجربه کنند.
در طول جست و جوی همه گیر برای قلدری در مدرسه در بریتانیا، آنها تقریباً 29 درصد در مقایسه با دوره قبل از همه گیری کاهش یافتند. تقاضا برای آزار و اذیت سایبری 30 درصد کاهش یافته است.
روندها در بریتانیا مانند ایالات متحده است - به نظر می رسد هر دو زورگویی سایبری و قلدری در مدارس در هنگام تعطیلی مدارس به دلیل تعطیلی یا در تعطیلات مدرسه رو به کاهش هستند.
این برای مقابله با زورگویی سایبری به چه معناست؟
دکتر اندرو بوچر هیکس، استادیار دانشگاه بوستون و نویسنده اصلی مطالعه ایالات متحده، گفت که یافتهها در ابتدا شگفتانگیز بود: «بسیاری از مردم نگران بودند که آزار و اذیت سایبری در طول همهگیری با کودکانی که از راه دور درس میخوانند افزایش یابد.
اما او گفت که نوسانات تقاضا رابطه معکوس بین آموزش شخصی و مزاحمت سایبری را نشان می دهد.
لورن سیگر اسمیت، مدیر اجرایی مؤسسه خیریه ضد قلدری Kidscape، گفت که دادهها نشان میدهد که چگونه تعاملات شخصی باعث تحریک فعالیتهای سایبری میشود: «بسیاری از قلدریهایی که به صورت آنلاین اتفاق میافتد، ادامه آن چیزی است که در طول روز مدرسه اتفاق میافتد.
"بیشتر قلدری های آنلاین از طرف همسالان کودکان است، نه غریبه ها، اما بزرگسالان اغلب به ترولینگ ناشناس در مورد این موضوع فکر می کنند."
داستان ابی
«در ابتدا، وقتی دبیرستان را شروع کردم، مردم درباره من نظر می دادند. اما سال بعد بدتر شد، به خصوص در زبان انگلیسی. من از این ساعت می ترسیدم.
مدام بدتر میشد - ضربه خوردم، آب دهانم انداختند و کارم جلوی چشمم پاره شد.
در سن 10 سالگی، این واقعاً به من رسیده بود و مدتی مدرسه را رها کردم تا در خانه آموزش ببینم.
حتی وقتی در سال یازدهم برگشتم، از گروه دیگری ادامه یافت.
و آزار و اذیت من را به صورت آنلاین دنبال کرد. اسکرین شات هایی از افرادی که در مورد من صحبت می کنند می بینم یا چیزی در اسنپ چت برایم ارسال می شود.
خیلی طاقت فرسا بود زندگیم آزار دهنده بود
اما بعد از اینکه در پایان سال یازدهم در طول همه گیری همه گیر، مدرسه را ترک کردم، آنهایی که در کلاس مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند، دیگر مرا به صورت آنلاین آزار ندادند. فکر نمیکنم آنها این فشار همسالان را داشته باشند که این کار را رودررو انجام دهند.
من الان خیلی بهتر کار می کنم - تحصیل در کالج، مطالعه در زمینه بهداشت و مراقبت های اجتماعی، و سفیر قلدری برای خیریه Bullies Out."
درک ارتباط بین خشونت مدرسه و آنلاین پیامدهایی برای نحوه برخورد شما با قلدری دارد.
خانم سیگر اسمیت گفت که مدارس اغلب درگیر آزار و اذیت سایبری نمیشوند: «آنها میگویند مسئولیت آنها نیست زیرا خارج از مدرسه اتفاق میافتد، اما واضح است زیرا بازتابی از روابط مدرسه است که به صورت آنلاین پخش میشود. "
با این حال، نتیجه گیری قطعی در مورد این موضوع دشوار است. خط تلفن ملی آزار و اذیت از افزایش تماسهای آزار و اذیت سایبری در طول تعطیلات مدارس نوجوانان گزارش میدهد، که ممکن است نشان دهد زمانی که مدارس برای کمک در دسترس نیستند، تماسهای بیشتری دریافت میکنند.
برخی از اقدامات ارائه شده در طول همه گیری ممکن است به آنچه می توان برای کمک به مقابله با این مشکلات در مدرسه انجام داد اشاره کرد.
دکتر بهار هیکس خاطرنشان کرد که در ایالات متحده، حتی زمانی که مدارس بازگشتند، به نظر نمی رسد سطح قلدری به طور کامل به سطح قبل از همه گیری بازگردد.
وی معتقد است که اقدامات انجام شده برای جلوگیری از شیوع کووید-19 مانند کاهش تماس در راهروها و زمان کمتر برای تفریحات بدون مراقبت می تواند کمک کند: به نظر می رسد کاهش شیوع این بیماری از گسترش آزار و اذیت نیز بکاهد.
که در داده ها و پزشکی قانونی این تیم یک واحد چند صلاحیتی است که به ارائه روزنامهنگاری شفاف توسط اسکای نیوز اختصاص دارد. ما دادهها را جمعآوری، تجزیه و تحلیل و تجسم میکنیم تا داستانهای مبتنی بر داده را بگوییم. ما مهارت های گزارش دهی سنتی را با تجزیه و تحلیل پیشرفته تصاویر ماهواره ای، رسانه های اجتماعی و سایر اطلاعات منبع باز ترکیب می کنیم. از طریق داستانسرایی چند رسانهای، ما تلاش میکنیم تا جهان را بهتر توضیح دهیم و در عین حال نشان دهیم که روزنامهنگاری ما چگونه انجام میشود.
چرا روزنامه نگاری داده برای اسکای نیوز اهمیت دارد؟
[ad_2]