COVID و اقتصادی هند پاسخ

توسط Dr. R. Balasubramaniam کشورها در سراسر جهان در حال مبارزه با اقتصاد کاهش شدت با توجه به COVID بحران است.

توسط PARINEWS در 6 مرداد 1399

توسط Dr. R. Balasubramaniam

کشورها در سراسر جهان در حال مبارزه با اقتصاد کاهش شدت با توجه به COVID بحران است. در حالی که مستندات هستند که به تدریج برداشته است هنوز هم مطمئن نیستید که وجود خواهد داشت نور در پایان اقتصادی تونل. در حالی که هیچ راه حل واحد چارچوب وجود دارد که کشورها از جمله هند را به نمودار متنی خود را پاسخ.

حتی قبل از بحران جهانی کاهش نهفته هند و از آن رو به کاهش تقاضای خارجی و یک قطره از قیمت کالاها است. هند شد و به آرامی قفل شدن خارج از بازارهای مالی جهانی شروع به درد و رنج outflows سرمایه و تجربه یک سقوط حواله. در علاوه بر این به تقاضا و کمبود مالی استرس COVID بحران همچنین ایجاد یک شوک عرضه.

اجتماعی فاصله اقدامات به شدت کاهش می یابد کار عرضه و افزایش هزینه های معامله. عدم اطمینان از داخلی و بین المللی زنجیره تامین منجر به کمبود کلید ورودی و این می تواند به طور بالقوه منجر به قیمت های بالاتر است. اگر موجود ممکن است بحران قطع گسترده ورشکستگی افزایش بیکاری و اشتغال و افسرده سرمایه گذاری آب و هوا خواهد اثرات آن باقی بماند برای مدت زمان طولانی.

هر چند هند در پاسخ با یک بسته محرک اقتصادی به ارزش مجموعا نزدیک به 10 درصد از تولید ناخالص داخلی یکی از نیاز به درک که قصد بازگشت به قبل از COVID-19 "عادی" ممکن است یک گزینه است. قبل از بحران آغاز شد, روایت های اطراف ایجاد پنج تریلیون دلار به اقتصاد که به معنای یک نظام اقتصادی است که دارای اولویت کوتاه مدت سود مالی در هزینه رفاه مردم و بهداشت و درمان از این سیاره است. اما ندای 'Aatma Nirbhar' نخست وزیر به نظر می رسد که باز کردن یک چشم انداز جدید است که شامل هر دو مردم و اکو سیستم است که در آن فعالیت می کنند.

هند حق تصمیم به حفاظت از زندگی به عنوان اولویت اول و مهار استراتژی متمرکز بر این است. این مستند به سیستم های بهداشتی به سازماندهی خود برای آماده ممکن است جامعه گسترش عفونت و اطمینان حاصل شود که کافی لوازم پزشکی و استراتژی در محل قرار داده. جدا از هزینه های متحمل شده در شناسایی مثبت بیماران حاوی و quarantining آنها را ردیابی و ردیابی تماس های دولت صرف مقدار زیادی از منابع عمومی در راه اندازی COVID بیمارستان و در درمان بیماران است.

اولیه unpreparedness دولت در جلسه فوری, اجتماعی, چالش های آشکار از شیوه ای که در آن مهاجر بحران آشکار شد. بسیاری از خانواده ها زندگی می کنند دست به دهان وجود و نبود منابع برای مقابله با مستندات و قرنطينه. بسیاری بستگی کشاورزی و خوداشتغالی و درمورد شایع است حتی در میان مزدبگیران. بسیاری از آنها در عمل اقتصادی اکوسیستم است که مستلزم نزدیکی فیزیکی و کار از خانه است و بی ربط در زمینه خود را. حفاظت از درآمد خود را و رسیدن به آنها را از طریق مستقیم نقل و انتقالات بانکی است که بطور قابل توجهی بیشتر به چالش کشیدن از در formalised اقتصاد.

در حالی که این موضوع بزرگتر از امنیت غذایی است که موفق شده از طریق PDS سوء تغذیه در میان کودکان یک نگرانی است, به خصوص در حال حاضر که مدارس و Anganwadis هستند بسته است. موجود حمایت اجتماعی و کمک های اجتماعی برنامه های مانند MGNREGS شاهد افزایش تقاضا و نیاز به سرعت در حال کوچک کردن و پوشش افزایش یافته است. موجود DBT برنامه باید تکمیل شده توسط تلفن همراه و یا دیجیتال کانال های پرداخت در حال حاضر که اکثر سرخپوستان آورده شده است تحت جم ambit.

در حالی که دولت در حال حاضر در پاسخ به آدرس این نگرانی های اجتماعی, آن را نمی آسانسور مناظر آن از بخش مالی آسیب پذیری. این زمان به سطح شیب دار تا نظارت ظرفیت و حس روشنی از خطرات روبرو شده توسط بانک های غیر بانکی موسسات مالی و دیگر میکرو اعتبار دهندگان. به طور سنتی این مناطق ضعیف مقررات و هند نیاز به اطمینان حاصل شود پادمان کافی قبل از به طور کامل operationalising بسته محرک اقتصادی.

در بحران های مالی هر دو بازار زیرساخت و تنظیم قرارداد است که زیر بنای انجام کسب و کار تحت استرس است. این است که به ویژه در MSME بخش است که در حال حاضر قابل توجهی تحت فشار از چند سال گذشته. دولت نیاز به ماندن با تمرکز بر حفاظت از کارگران همراه با حمایت از مشاغل و شرکت ها. RBI و وزارت مالیه باید آماده برای ایجاد ثبات در بازارهای مالی است. چارچوب شناسایی اقدامات مورد نیاز برای کاهش نوسانات و رسیدگی به نظم عملکرد بازار باید در محل قرار داده. شفافیت در نحوه حفظ فارکس ما ذخایر نیز بسیار مهم است.

در حال حاضر که آن را در حال تبدیل شدن روشن است که ما برای مسافت های طولانی نقدینگی محدودیت تبدیل شدن به یک مشکل پرداخت بدهی واقعی است. وجود خواهد داشت یک واقعی از دست دادن ارزش اقتصادی این زیان را جذب توسط دولت است. بسته محرک اقتصادی به دنبال ثبات بخش مالی تداوم خدمات اساسی اشتغال تضمین حقوق و دستمزد یارانه ها سرمایه در گردش امور مالی و بدهی خدمات امداد. Aatma Nirbhar است صریح و روشن تمرکز بر روی ساده زمین و کار و نقدینگی قوانین و envisages اصلاحات ساختاری و ایجاد یک facilitatory زیرساخت ها است. این تصمیمات گرفته شده توسط دولت در جهت درست اما آنچه می تواند ایستادن در راه اجرای آن است " کم ظرفیت های عمومی سیستم تحویل قرمز-tapism, دوست صمیمی سرمایه داری به دنبال اجاره رفتار اجرایی و درجه بالایی از غیر رسمی. اگر وعده تغییر سیستم تحت Aatma Nirbhar آدرس این پس از آن یکی قطعا می توانید ببینید احیای اقتصاد هند زودتر از بعد.

[دكتر رضا Balasubramaniam رئیس سیاست عمومی thinktank GRAAM یک استاد مدعو در دانشگاه کرنل ایالات متحده آمریکا و بمبی-دهلی نو است. او را می توان در [email protected]]



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن