ديملر رسوايي تقلب گازوئيل خود را با ما حل و فصل خواهد کرد براي 2 ميليارد دلار

ديملر، شرکت مادر يمرسدس بنز، مبلغي حدود 2 ميليارد دلار مي پردازد تا رسوايي تقلب در تقلب گازويزل خود را در آمري

توسط PARINEWS در 23 مرداد 1399

ديملر، شرکت مادر يمرسدس بنز، مبلغي حدود 2 ميليارد دلار مي پردازد تا رسوايي تقلب در تقلب گازويزل خود را در آمريکا به وجود بياورد.

شرکت روز پنجشنبه اعلام کرد که به یک تسویه حساب ۱/۵ میلیارد دلاری با مقامات آمریکا، از جمله سازمان حفاظت محیط زیست، هیئت منابع هوایی کالیفرنیا، بخش محیط زیست و منابع طبیعی وزارت دادگستری، دفتر دادستانکل کالیفرنیا و گمرک و حفاظت مرزی آمریکا رسیده است و یک کاوشگر چهار ساله را به دنبال رسوایی دیزلگیت فولکس واگن به هم زد. ديملر همچنين يک طرح دعوی در مورد اقدام طبقاتی جداگانه از صاحبان خودرو را به کوک 700 ميليون دلار، از جمله هزينه های وکلا، تسويه کرده است.

در سال ۲۰۱۹، تنظیم کننده خودکار آلمان متوجه شد که حدود ۲۸۰۰۰۰ مرسدس بنز کلاس C و خودروهای کلاس E با نرم افزاری تجهیز شده اند که آن ها را قادر می کرد تا در آزمایش های انتشار خود تقلب کنند و آلودگی های مضر بیشتری را در طول رانندگی دنیای واقعی منتشر کنند. این بسیار شبیه به تقلب در آزمایش انتشار توسط فولکس واگن کشیده شد، هر چند در مقیاس کوچکتر بود. رسوایی VW که برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ کشف شد، تا به امروز نزدیک به ۳۵ میلیارد دلار جریمه و تسویه حساب برای خودروسازی هزینه کرده است که چندین تن از مدیران VW به زندان فرستاده شدند.

وزارت دادگستری آمریکا در پی کشف رسوایی فولکس واگن، موشن خود را در آزمایش گازوئیل ی خود افزایش داد و دیملر را هدایت کرد تا روند صدور گواهینامه خودروهای ش را بررسی کند. در پاسخ، دیملر مجبور شده است نزدیک به ۸۰۰ ۰۰۰ خودرو در سراسر جهان را به یاد بیاوره. سال گذشته، به این خودروسازی دستور داده شد که به عنوان بخشی از یک تسویه حساب جداگانه با دادستان های آلمان، مبلغ ۸۷۰ میلیون یورو (تقریباً ۹۶۰ میلیون دلار) جریمه پرداخت کند.

ديملر در سال 2016 فروش خودروهاي ديزل را در سال 2016 در آمریکا متوقف کرد، در همان زمان يکه کاوشگر به رهبری DOJ آغاز شد. دادستان کل کالیفرنیا و وزارت دادگستری بلافاصله به درخواست های نظر پاسخ نداده اند. سازمان حفاظت محیط زیست و وکیل نمایندگی صاحبان مرسدس بنز در مورد اقدام کلاس ایالات متحده رد به نظر. یک نماینده CARB گفت که آنها قادر به ارائه جزئیات بیشتر پس از حکم رضایت در دادگاه است که در حال حاضر برای اواسط سپتامبر پیش بینی شده است.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب