فیس بوک در حال ساخت بدترین ویژگی Oculus است اجتناب ناپذیر

دیروز، فیس بوک جهان VR را خشم و اعلام برنامه های نیاز به ورود به فیس بوک برای هدست VR آینده. این تصمیم یک وعده

توسط PARINEWS در 30 مرداد 1399

دیروز، فیس بوک جهان VR را خشم و اعلام برنامه های نیاز به ورود به فیس بوک برای هدست VR آینده. این تصمیم یک وعده اولیه از بنیانگذار اکولوس پالمر لوککی را شکست و تقریباً به طور جهانی به صورت آنلاین مخروبه شد، با منتقدان افزایش نگرانی در مورد جمع آوری داده های نفوذی، تبلیغات هدفمند، و مجبور به استفاده از سرویسی که از آن متنفر هستند. در Oculus subreddit، برخی از کاربران memes تلخ در مورد Farmville و برداشت داده ها، در حالی که دیگران مبادله توصیه برای هدست دیگر. یکی از آنها یک کارتون از اوکولوس به عنوان یک کشتی غرق شده ارسال شده است.

حقيقت شايد خيلي کمتر ويرانه فیس بوک مربوط به تحریم های گیج کننده تمام وقت -- زمانی که Minecraft آن را اکول در سال 2014 به دست آورد ، خالق کمیته مبارزه با سانسور مارکوس "نوچ" پرسون با خشم کشته معامله ای برای قرار دادن بازی خود را در Oculus رایفت ، تنها به "رسما بیش از ناراحت بودن" ماه ها بعد. ( کمیتهمبارزه با سانسور به مایکروسافت فروخته شد و پس از پرتاب آن، به زودی در "شکاف" ظاهر شد.) و اوکولوس مزایای زیادی را ارائه می دهد که می تواند بر بی سلیقه ای شک و شبهه ها غلبه کند.

اما فیس بوک نیز در طول یک بررسی عمیق از کسب و شیوه های حریم خصوصی خود را به بحث و جدل در حال stoking. حتی اگر تصمیم گیری آن برای بسیاری از کاربران کار می کند، این باعث نگرانی واقعی به خصوص در حاشیه VR - یک صنعت کوچک که در آن حاشیه واقعا مهم است.

یک استدلال عمده در برابر خروج از دسته جمعی وجود دارد: در حالی که تغییر دیروز باعث مشکلاتی برای گروه کوچکی از صاحبان هدست می شود، بسیاری از تفاوت زیادی متوجه نمی شوند. فیس بوک دارای مسائل حریم خصوصی واقعی است، و VR تولید مقادیر زیادی از داده ها در مورد حرکت و محیط اطراف خود را. اما فیس بوک در حال حاضر متعلق به آن داده ها. فیس بوک می تواند ببیند که آیا شما از یک حساب فیس بوک و اکولوس از همان آدرس IP استفاده می کنید، یا نه، چه پیوندی داشته باشد یا نه. خرید هر برنامه Oculus با کارت اعتباری نیاز به به اشتراک گذاری داده ها به اندازه حساس به عنوان یک مشخصات برهنه استخوان فیس بوک. اگر شما یک کاربر VR خانه، فیس بوک فقط نور افکن خصوصی تجارت کردن مردم شده اند ساخت سال است.

با وجود موجی از نوشته ها در مورد فروش هدست های Oculus تلاش خود را، شانس در برابر شورش مصرف کننده به نظر می رسد انباشته. هیچ غیر فعال سازی جمعی برای تمرکز خشم به عمل هماهنگ وجود دارد, از حساب های جداگانه کار خواهد کرد تا سال 2023, اگر چه Oculus می گوید "تمام دستگاه های منتشر نشده آینده" حساب فیس بوک نیاز دارند. تغییر ظاهرا نمی کند Oculus برای مشتریان کسب و کار یا تاثیر نمی گذارد, و کسب و کار بازار بزرگتر و با ثبات تر از مصرف کنندگان.

در مورد توسعه دهندگان چطور؟ Oculus نیاز به برنامه های محبوب برای جذب کاربران, و برخی از طراحان می گویند ادغام اجباری فیس بوک یک معامله شکن است. "من حساب فیس بوک من در اوایل سال جاری غیر فعال, و در برنامه ریزی نمی کند در devving برای تلاش / Oculus هرگز دوباره," Blarp! خالق اسحاق کوهن (که با نام Cabbibo کار می کند) در توییتر به من گفت: پس از اعلام.

اما رها کردن اکول یک قربانی جدی است. توسعه دهندگان نیاز به بزرگترین مخاطبان آنها می توانند دریافت کنید، که به معنی آزاد در سراسر تمام سیستم عامل VR. Oculus یکی از چند شرکت پشتکار توسعه بازی VR در مقیاس بزرگ است. تلاش مستقل Oculus یکی از محبوب ترین هدست VR است -- و با دلیل خوب ، با توجه به تطبیق پذیری آن ، طراحی جامد ، و فروشگاه قوی از بازی های متعلق به فیس بوک است. به عنوان بن کوچرا از چند ضلعی می نویسد، تلاش است "بزرگ بازی های ویدئویی و سخت افزار بزرگ ... که توسط شرکتی که می خواهم تا حد امکان از تکنولوژی دور نگه دارم، تحت مالکیت و کنترل قرار می گرفت."

فیس بوک خشم بزرگتر بیش از آسیب های روشن تر، از جمله رسوایی کمبریج تحلیلی در مبارزات انتخاباتی #DeleteFacebook و تحریم تبلیغ کننده بیش از سخنرانی نفرت. این را به همه عوامل بالا اضافه کنید، و این بسیار قابل قبول است که جنجال ورود به سیستم را بیش از منفجر خواهد شد.

اما اوکولوس نیز در کل از فیس بوک آسیب پذیرتر است. فیس بوک یک سرویس فوق العاده چسبناک و همه جا است؛ آن را واسطه شغل، زندگی اجتماعی، و روابط 2.5 میلیارد نفر در اوایل سال 2020. اعداد هدست Oculus اسکن شده اند، اما آنها در میلیون ها تخمین زده شده، به سمت بالای یک بازار بسیار کوچک است. موفقیت این شرکت هنوز هم در داشتن بهترین تجربه سخت افزاری و نرم افزاری لولا می کند، نه تنها یک مزیت قریب به اتفاق.

...

tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن