Fraunhofer جدید H. 266 codec وعده برای کاهش هزینه پخش ویدیو 4K در نیمه

جامعه هاینریش هرتز موسسه مهندسی برق و علوم کامپیوتر تقسیم محترم تحقیقات آلمان سازمان روز سه شنبه اعلام کرد VVC

توسط PARINEWS در 18 تیر 1399

جامعه هاینریش هرتز موسسه مهندسی برق و علوم کامپیوتر تقسیم محترم تحقیقات آلمان سازمان روز سه شنبه اعلام کرد VVC جدید کدک های ویدئویی استاندارد که وعده را حدود 50 درصد بازدهی سود در جریان فشرده سازی ویدئو.

کدک را با نام کامل H. 266/همه کاره تصویری برنامه نویسی به عنوان Fraunhofer می گوید آن را طراحی شده به عنوان یک جانشین صنعت-استاندارد H. 264/Advanced Video Coding (AVC) و H. 265/بهره وری بالا تصویری برنامه نویسی (HEVC) فرمت است که ترکیب را تشکیل می دهند در حدود 90 درصد از جهانی دیجیتال انتقال ویدئو و فشرده سازی در بازار امروز است. در حالی که HEVC برای اولین بار منتشر شد در سال 2013 کدک ثابت شده بحث با توجه به تهاجمی ثبت اختراع اختلافات از آن ذینفعان مختلف. به همین دلیل AVC, سلف به HEVC هنوز هم باقی مانده است که بیشتر در غالب استاندارد با وجود انتشار در سال 2003 است.

اما Fraunhofer می گوید VVC می تواند یک مسیر رو به جلو برای صنعت به عنوان تقریبا در هر عمده سخت افزار و نرم افزار شرکت در حال حاضر در اسارت کثیف ثبت اختراع و حق امتیاز سیستم که دیکته چقدر ذینفعان مختلف باید پرداخت برای استفاده های مختلف فشرده سازی و انتقال استاندارد برای دستگاه ها و وب سایت ها و برنامه های. با VVC, Fraunhofer می گوید شما می توانید چیزی به مراتب بهتر از AVC و HEVC بدون هیچ گونه مجوز سردرد.

"از طریق کاهش داده های مورد نیاز, H. 266/VVC باعث انتقال ویدئو در شبکه های تلفن همراه (که در آن داده ها با ظرفیت محدود است) بیشتر کارآمد. به عنوان مثال قبلی استاندارد H. 265/HEVC نیاز به 10 گیگابایت از داده ها برای انتقال یک 90 دقیقه UHD تصویری" می خواند Fraunhofer است آزادی مطبوعات. "با این فناوری های جدید تنها 5 گیگابایت از داده ها مورد نیاز برای رسیدن به همان کیفیت. چون H. 266/VVC توسعه یافته بود با وضوح فوق العاده بالا محتوای تصویری در ذهن استاندارد جدید است که بسیار مفید هنگامی که جریان 4K یا 8K فیلم در یک تلویزیون صفحه تخت. بعلاوه H. 266/VVC است ایده آل برای همه نوع از تصاویر متحرک: از بالا و رزولوشن 360° تصویری پانورامای برای صفحه نمایش های مطالب است."

Fraunhofer پدر و مادر سازمان — جامعه جامعه است که متشکل از بسیاری از موسسات کوچکتر مثل فرانهوفر HHI و دیگران — بهترین و شناخته شده در جهان از رسانه های دیجیتال استاندارد به عنوان خالق MP3. آن را نیز به شدت به ایجاد H. 264 و H. 265. بنابراین سازمان پژوهش یقین دارای یک طبقه و موفق سابقه کار در فشرده سازی داده ها. اما Fraunhofer اشاره نمی کند در آن آزادی مطبوعات وجود AV1 یک منبع باز و رایگان خانواده سلطنتی رقیب به HEVC استاندارد ایجاد شده توسط Open Media داد که شامل تمام پنج عمده ما با تکنولوژی غول های پس از اپل در اوایل سال 2018 است. AV1 و سلف خود VP9 انتگرال برای پخش محتوای 4K از سیستم عامل های مانند یوتیوب و پس از آن به احتمال زیاد این استانداردها را به ادامه رقابت برای سال آمده است.

این روشن نیست که تا چه حد AV1, AVC, HEVC و VVC خواهد همه همزیستی در آینده اما Fraunhofer ادعای رسانه ها در برنامه نویسی انجمن صنعت — صنعت کنسرسیوم به آن تعلق دارد در کنار اپل و سونی و دیگران — در حال حاضر نسبت به تراشه طرح برای حمایت از VVC در سطح سخت افزار. "این پاییز Fraunhofer HHI منتشر خواهد شد اولین نرم افزار (برای هر دو encoder و decoder) به پشتیبانی از H. 266/VVC," توماس Schierl های تصویری برنامه نویسی و تجزیه و تحلیل بخش در Fraunhofer HHI در بیانیه ای گفت:.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن