گوگل گزارش رها محاسبات ابری محصول برای بازار چین

گوگل را رها کرده است برنامه ای برای توسعه و راه اندازی ابر رایانه محصول طراحی شده برای بازار چین در میان دیگر

توسط PARINEWS در 19 تیر 1399

گوگل را رها کرده است برنامه ای برای توسعه و راه اندازی ابر رایانه محصول طراحی شده برای بازار چین در میان دیگر به لحاظ سیاسی بحث برانگیز کشورها با توجه به گزارش از بلومبرگ. این حرکت نشانه دوم با مشخصات بالا ابتکار در گوگل به منظور توسعه یک محصول برای بازار چین پس از وجود سانسور, چینی, جستجو, محصول موسوم به "سنجاقک" بود که نشان داد در گزارش های رسانه ها در سال 2018 و باعث یک طوفان از جنجال تا زمانی که گوگل بنا به گزارش آن را تعطیل و در دسامبر همان سال است.

این پروژه با اشاره به داخلی به عنوان "جدا شده منطقه" و در نظر گرفته شده مشتری بود که کشورها قصد کنترل جریان اطلاعات در درون مرزهای خود را بلومبرگ گزارش. هدف این بود برای جدا کردن این محصول از گوگل مرکزی cloud computing سیستم ها و زیرساخت های شبکه, بنابراین به عنوان اجازه می دهد تا دولت ها و یا شرکت های شخص ثالث برای نظارت بر داده های در حال حرکت از طریق و بدون ترس آن را حریم خصوصی از دیگر گوگل کسب و کار مشتریان و کاربران در کشورهای دیگر در خطر است.

معلوم نیست اگر این محصول قرار بود معادل G Suite و یا برخی دیگر ترکیبی از ابر میزبانی وب و ذخیره سازی. شایعات از این پروژه برای اولین بار آغاز شده در سال 2018 است که زمانی که رادیو فردا می گوید: این طرح برای اولین بار شروع به میان مکالمات در گوگل در مورد نحوه ارائه خدمات محاسبات ابری در کشورهایی مانند چین که اغلب نیاز به یک دولت تحت کنترل نهاد به عنوان یک شریک کسب و کار.

گوگل تصمیم گرفت در ژانویه 2019 به لحظه ای مکث نسخه از محصول طراحی شده برای بازار چین; بلومبرگ می گوید: دلایل به علت تنش بین آمریکا و چین بیش از رئیس جمهور مغلوب ساختن پیشی جستن جنگ تجاری موجود و نگرانی های حریم خصوصی مربوط به انجام کسب و کار با دولت چین. این غول جستجو و سپس منتقل پروژه به تمرکز بر روی کشورهای دیگر در آفریقا و اروپا و خاورمیانه است. اما در ماه مه سال جاری این پروژه لغو شد در تمامیت خود را در بخشی به دلیل بدتر شدن جغرافیای سیاسی و روابط بین ایالات متحده و کشورهای دیگر به عنوان یک نتیجه از COVID-19 همه گیر در میان سایر ملاحظات در این گزارش آمده.

در بیانیه ای به آستانهگوگل مشخصه آن تصمیم به تعطیل کردن مناطق جدا شده به عنوان آینده از "گفتگو و ورودی از دولت ذینفعان در اروپا و جاهای دیگر" و شرکت رد این ایده است که در آن با توجه به نگرانی های ژئوپولیتیک یا COVID-19 pandemic:

ما دیده ایم در حال ظهور مورد نیاز در اطراف تصویب تکنولوژی ابر از مشتریان و نهادهای نظارتی در بسیاری از نقاط مختلف جهان است. ما باید یک رویکرد جامع برای پرداختن به این نیاز را پوشش می دهد که این حکومت از داده های عملیاتی و شیوه های, و بقای نرم افزار. جدا شده منطقه بود فقط یکی از مسیرهای ما به کاوش برای رسیدگی به این مورد نیاز است. آنچه که ما آموخته از مشتری مکالمات و ورودی از دولت ذینفعان در اروپا و جاهای دیگر است که روش های دیگر ما نیز به طور جدی به دنبال ارائه نتایج بهتر. جدا شده منطقه بود و نه تعطیل بیش از نگرانی های ژئوپولیتیک و یا بیماری همه گیر. گوگل ارائه نمی دهد و ارائه کرده است و نه ابر پلت فرم خدمات در داخل چین و Google Cloud است وزن گزینه های به ارائه پلت فرم ابر گوگل در چین است.

این پروژه نبود صرفا در مورد خدمت به کشورهایی که سانسور اینترنت سیستم عامل و یا ورزش استبدادی کنترل جریان اطلاعات در دستگاه های شخصی و وب سایت. مثلا بلومبرگ گزارش می دهد که جدا شده منطقه نیز طراحی شده برای خدمت به کشورهای اتحادیه اروپا با قوانین حفظ حریم خصوصی اجازه می دهد گوگل برای راه اندازی یک ابر محصول در یکی از این کشورها با دادن نظارت از جریان و ذخیره سازی داده ها به یک مقام دولتی.

این پروژه همچنین به منظور کمک به مانور در اطراف ما قوانین مانند 2018 بحث روشن قانونی در خارج از کشور با استفاده از داده ها عمل می کنند که آن را سخت تر برای شرکت های مانند گوگل به مقاومت در برابر دولت درخواست داده که داده های ذخیره شده دریایی بلومبرگ گزارش.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب