Google said earlier this year it would join other web browser companies to block third-party cookies in Chrome, and today, developers have their first chance to test a proposed alternative to tracking users across the web: trust tokens.
Unlike cookies, trust tokens are designed to authenticate a user without needing to know their identity. Trust tokens would not be able to track users across websites, because they’re theoretically all the same, but they could still let websites prove to advertisers that actual users — not bots — visited a site or clicked on an ad. (An explainer on GitHub suggests that websites could issue multiple different kinds of trust tokens, though.)
Google’s been a little slower to adapt a solution for the third-party tracking cookies that everyone seemingly hates; Safari and Firefox already block them by default, though Safari is more aggressive about it. But Mike Schulman, Google’s vice president for ads privacy and safety, reiterated in a blog post that the company still plans to eventually phase out third-party cookies in Chrome as well.
In addition, Google is making some tweaks to the “why this ad” button that lets you see why some ads are targeted to you. The new “about this ad” label will now provide the verified name of the advertiser, too, so you can tell which companies are targeting you, and make it clearer to people how Google collects personal data for ads. The new labels will begin rolling out toward the end of the year.
The company also announced an extension for its Chrome browser, currently in alpha, called Ads Transparency Spotlight, which should provide “detailed information about all the ads they see on the web.” Users will be able to see details about ads on a given page, see why ads are shown on a page, and a list of other companies and services with a presence on the page, such as website analytics or content delivery networks.
tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
مقالات مشابه
- حمامهای شکلاتی رتبهبندی میشوند: بهترین ارزش برای پول - و کدام یک بیشترین چاکیهای مورد علاقه شما را دارد؟ | اخبار انگلستان
- دکتری Awardee
- دادگاه Gislane Maxwell: دادستان ادعای "اختراع خاطره" از جمله خشونت جنسی علیه اپستین را رد کرد | اخبار آمریکا
- اولین فروشگاه مواد غذایی تازه آمازون باز می شود با ماشین های خرید داش با تکنولوژی بالا 88801100011088 این شرکت اعلام کرده است آمازون اولین خواربارفروشی تازه خود را برای خرید حضوری به صورت دعوتی تنها با شروع این هفته افتتاح خواهد کرد، و در هفته های آینده برای عموم مردم باز خواهد شد. این فروشگاه که در محله وودلند هیلز لس آنجلس قرار دارد، غذایی مانند پیتزا و ساندویچ هایی که در محل تهیه می شوند و همچنین طیفی از اقلام برندهای ملی و محلی را به فروش خواهد رساند. این به عنوان یک جایگزین ارزان تر برای فروشگاه های غذاهای کامل آمازون در نظر گرفته شده است، با توجه به <em>CBNC.</em><em>.</em> آخرین پیکربندی فروشگاه مواد غذایی آمازون با فن آوری بسته بندی شده است اما آن را "فقط راه رفتن خارج" فن آوری صندوقدار استفاده کنید. فروشگاه تازه در لس آنجلس اولین مکانی است که خریداران قادر خواهند بود از سبدهای داش آمازون استفاده کنند که شما با استفاده از برنامه آمازون وارد آن می شوید و مجهز به دوربین ها و حسگرها برای شناسایی اینکه کدام اقلام را رها می کنید، هستند. سبد خرید با یک لیست خرید ساخته شده با استفاده از دستیار صدای الکسا آمازون سازگار است. پس از آن شما می توانید به طور خودکار پرداخت بدون نیاز به صبر در خط در پرداخت. آمازون می گوید دستگاه های اکو شو نیز وجود خواهد داشت که در اطراف فروشگاه نقطه چین شده اند تا به کاربران در پیدا کردن راه خود در اطراف کمک کنند. ...
- کریس نات: ستارگان سکس و شهر سکوت را در مورد اتهامات تجاوز جنسی شکستند | Ents & Arts News
- Gmail یکپارچه سازی گوگل چت, اتاق ملاقات را در مایکروسافت و شل
- مغلوب ساختن پیشی جستن دولت می خواهد سیستم عامل رسانه های اجتماعی به پلیس معترضان
- Vivo را گل سرسبد بعدی غول پیکر در gimbal-سبک لنز دوربین
- Productivity Can Be Improved By These 10 Actionable Steps
- sushant سینگ Rajput مورد: SC سفارشات CBI پروب