آب های سنگین از سد KRS: جنبش در پل تاریخی ولزلی ممنوع

Srirangapatna: با هزاران کوسه آب در حال آزاد شدن از بالادست کریشنا راجا ساگار (KRS) سد، ترافیک Wellesley Bridg

توسط PARINEWS در 21 مرداد 1399

Srirangapatna: با هزاران کوسه آب در حال آزاد شدن از بالادست کریشنا راجا ساگار (KRS) سد، ترافیک Wellesley Bridge و حرکت مردم در پل تاریخی ولزلی دوران بریتانیا در سریرانگاپاتنا ممنوع شده است.

پانچایات به عنوان یک نوع اقدام دائمی، دیوار ۵ فوتی را در هر دو طرف پل - در نزدیکی امبدکار بهاوان و ورودی شرقی- درست کرده است. این کار برای اطمینان از ایمنی پل تاریخی و مردم انجام شده است، با توجه به شورای شهرداری شهر سریرانگاپاتنا. دیروز، سد یک خروجی از 73201 کوسه به رودخانه و 1358 کوسه به کانال ثبت شده است.

همچنین هشدار بالایی در نزدیکی گوسای غات و معبد نمیشامبا به صدا درمی اید. به دنبال تخلیه سنگین آب، مراحلی که به رودخانه در کنار معبد نمیشامبا می انجامد، زیر آب رفته است. اندیا معاون کمیشنر دکتر ام وی وکیتش دستور ممنوعیت را در اطراف معبد نمیشامبا اعمال کرده است که در آن ارادتمند تنها اجازه ورود به معبد را دارند و از ورود به منطقه رودخانه بانک ممنوع هستند.

گردشگران مشتاق برای دیدن آب جریان از سد KRS که از ورود به پل ولزلی جلوگیری می شود.

هر ساله، هنگامی که بیش از ۵۰۰۰۰ cusecs آب از سد KRS به دلیل بارش های ناهمزمانی در کوداگو آزاد می شود، ترافیک روی این پل خاص مسدود شده و پلیس ها از دو طرف ارسال می شوند. اما امسال دیوارهای دائمی برای جلوگیری از حرکت عابران پیاده و وسایل نقلیه روی پل ساخته شده است.

افسران پانچایات گفتند که با افزایش باران ها نمی خواهند جان ها را به خطر اندازند و به همین دلیل دیوارها برای محدود کردن حرکت ساخته شده اند.

آنچه پانچایات را مجبور به چنین گامی کرد، حادثه ای است که در آن یک زن به همراه فرزندش در روز شنبه به رودخانه کاوری پرید. در حالی که زن توسط ساکنان محلی هشدار نجات داده شد، فرزند شسته شد.

مقامات گفتند که مردم از دور و دراز می ایند تا آب آزاد شدن سد KRS را مشاهده کرده و بالای پل ایستاده تا با نیروی یورش زیادی آب را در حال بیرون شدن ببیند. مقامات پانچایات می گوید: «پل قدیمی است و خطر یوجود دارد و به این ترتیب، ما دیوارهایی را در دو طرف برای جلوگیری از حرکت، درست کرده بودیم»

دیوار بتنی در یک طرف پل ولزلی ساخته شده است.

پل ولزلی تنها پل قدیمی در بزرگراه میسورو-بنگورو است که هنوز هم به حرکت وهایکولی رسیدگی می کند. اما تنها اتومبیل و موتور سیکلت از ساکنان محلی مجاز به حرکت بر روی آن و در حال حاضر که بیش از حد ممنوع شده است.

ساختمان پل در سال ۱۸۰۲ آغاز شد و در سال ۱۸۰۴ در زمان حکومت موممادی کریشناراجا وادییار با هزینه ای ۵/۵ تومان ی لاخ به پایان می رسه. این بنا پس از سقوط تیپو سلطان در سال ۱۷۹۹ در جریان جنگ چهارم آنگلو-میوور ساخته شد. این یک شگفتی مهندسی است که بر روی ستون های سنگی یکپارچه ساخته شده است.

پل ولزلی تا سال ۱۹۶۷ به مردم سفر بین بنگالورو و میسورو خدمت می کرد. بعدها پل جدید و بزرگتری ساخته شد. با این حال، رشد وحشی و عدم نگهداری و جریان های آبی قوی در طول موسمی و در جریان آب از KRS گرفته اند عوارض بر روی پل تاریخی.

ساختمان آن توسط ديوان پورنايا نظارت مي شد و با توجه به سهم او در تقويت نيروهاي نظامي بريتانيا، به نام ريچارد ولزلي فرماندار وقت نام گرفت.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب