سلام فن آوری فن آوری برای افزایش طول عمر نسخه های خطی نخل برگ

ORI می شود برای اولین بار در هند جنوبی به اتخاذ روش fumigation Mysore /Mysuru: Oriental Research Institute موس

توسط PARINEWS در 5 شهریور 1399

ORI می شود برای اولین بار در هند جنوبی به اتخاذ روش fumigation

Mysore /Mysuru: Oriental Research Institute موسسه تحقیقات شرقی (ORI) ، گنجینه ای از فیلمنامه های نخل بی بها و نسخه های خطی کاغذی قرن های بسیاری ، در حال شروع به یک پروژه بلند پروازانه از ایجاد اتاق Fumigation برای بهبود طول عمر این نسخه های خطی است.

با این کار، ORI به اولین موسسه ای در هند جنوبی تبدیل شده است که این فناوری را اتخاذ کرده است. این روش قبل از رفتن برای دیجیتالی کردن نسخه های خطی بسیار مهم بود. اگرچه دانشگاه میزور (UoM) بود اعطای این روند fumigation، دانشجویان گروه تاریخ باستان و باستان شناسی و Museology و گروه سانسکریت، کالج مهاراجا، به جلو آمده اند برای انجام این کار به عنوان بخشی از کارآموزی.

مواد مورد استفاده برای تمیز کردن نسخه های خطی.

پروفسور اس شیواراجپا، کارگردان، ORI، به SOM گفت: «ما هزاران نسخه خطی نخل برگ و کاغذی داریم که قدمت آن به چندین قرن بازمی گردد. با این حال وضعیت این نسخه های خطی به دلیل عوامل مختلف با وجود نگهداری منظم توسط کارکنان رو به وخامت گذاشته بود. نسخه های خطی موجود در داخل اتاق Fumigation قرار داده خواهد شد تا آنها را از گرد و غبار و پایانه آزاد کند. در یک زمان، حدود ۲۰ تا ۲۵ نسخه خطی می توانستند فومیگیت شوند. با این فناوری ساده، ممکن است این نسخه های خطی تا ۴۰۰ تا ۵۰۰ سال دیگر حفظ شوند. این یک فرایند مستمر است و کارکنان ما آموزش های انتقال داده خواهد شد تا این وظیفه را انجام دهند."

وی گفت پيشنهاد راه اندازی يک آزمايشگاه دولتی برای درمان شيميائی خط نخل و نسخه های خطی به دولت ارائه خواهد شد. این امر در حفاظت از هزاران نسخه خطی برای قرن های زیادی به آینده کمک کند. هزینه نگهداری سالانه آزمایشگاه پیشنهادی ممکن است در اطراف Rs. 5 lakh آمده است. وی افزود از دولت کارناتاکا درخواست خواهد شد که بودجه این پروژه را تأمین کند.

این مدیر گفت که این موسسه دارای برگ نخل است که قدمت آن به قرن ۴ و آرتا شاسترای کائوتیلا برمی گردد. پروفسور آر شیاما شاتری کتابی در مورد سهم کائوتیلا در اقتصاد، زندگی اجتماعی و طبیعت راه بازگشت در سال ۱۹۰۸ منتشر کرد. وی افزود: مطالعه برگ نخل برای درک زندگی مردم در آن روزها برای محققان بسیار مفید خواهد بود.

مدیر موسسه پروفسور S. Shivarajappa بازرسی نسخه های خطی برگ نخل.

تلاش های هماهنگ

دکتر روهیتا اسور، استادیار، گروه تاریخ باستان و باستان شناسی و میوزولوژی، گفت که از روزهای کالج ش به نسخه های خطی اشتیاق دارد و به طور مرتب از ORI بازدید خواهد کرد. در این مدت متوجه شد که وضعیت نسخه های خطی رو به وخامت است و می خواهد کاری برای حفظ آن ها انجام دهد. پس از نزدیک شدن، پروفسور شیواراجپا و مقامات UoM، سیگنال سبز دادند تا از دانشجویان دپارتمان در این وظیفه استفاده کنند. پس از آن، او با دکتر اس سوببارامان، شیمیدان باستان شناسی سرپرست سابق، بررسی باستان شناسی هند (ASI)، دولت هند و مدیر سابق، INTACH، بنگالورو تماس گرفت که شخصاً برای به اشتراک گذاشتن تجربه خود در حفاظت از نسخه های خطی به ORI مراجعه کرد.  دکتر سوببارامان مرجعی در فعالیت های حفاظتی است و نقش حیاتی در حفظ سایت های آجانتا و الورا داشته است.

نسخه های خطی بی بها در موسسه تحقیقات شرقی، میسورو.

وی گفت دکتر سوبرامان به اندازه کافی مهربان است تا پیشنهادهایی در مورد حفاظت از نسخه های خطی بدون آسیب رساندن به محتویات اصلی آن ارائه دهد. تعدادی از انواع مواد شیمیایی برای درمان فیلمنامه نخل آلوده قارچ و برای حشرات استفاده خواهد شد. مهمتر از آن، حداقل یک دوجین دانش آموز خواهد شد در این کار fumigation روزانه به عنوان بخشی از کارآموزی و همچنین برای به دست آوردن تجربه قرار داده شده است.  فرایند fumigation مانند پیش آماده سازی برای دیجیتالی شدن فیلمنامه های نخل بود. تنها موادی که به طور طبیعی در دسترس هستند در این فرایند مورد استفاده قرار می گیرند. پس از تمیز شدن، خواندن محتوا آسان خواهد بود.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن