•اینستاگرام عکس ها و پیام های حذف شده را بیش از یک سال در سرورهای خود نگهداری می کرد

هنگامی که شما چیزی را از اینستاگرام حذف می کنید انتظار دارید که برای همیشه از بین رفته باشد. اما وقتی محقق امن

توسط PARINEWS در 24 مرداد 1399

هنگامی که شما چیزی را از اینستاگرام حذف می کنید انتظار دارید که برای همیشه از بین رفته باشد. اما وقتی محقق امنیتی ساگات پوکرل درخواست یک کپی از عکس ها و پیام های مستقیم از برنامه اشتراک گذاری عکس را کرد، داده هایی که بیش از یک سال پیش حذف کرده بود، ارسال شد، و نشان داد که اطلاعات هرگز به طور کامل از سرورهای اینستاگرام حذف نشده است.

اینستاگرام می گوید این به دلیل اشکال در سیستم خود بود که در حال حاضر ثابت شده است، و Pokharel جایزه 6،000 $ باگ برای برجسته کردن مشکل شده است. آنطور که توسط TechCrunch گزارششده است، Pokharel این اشکال را در اکتبر سال گذشته کشف کرد و می گوید که این اشکال در اوایل ماه جاری ثابت شده بود.

"محقق گزارش یک موضوع که در آن کسی حذف تصاویر و پیام های اینستاگرام خواهد بود در یک کپی از اطلاعات خود را در صورتی که آنها استفاده می شود دانلود ابزار اطلاعات ما در اینستاگرام، "سخنگوی اینستاگرام گفت TechCrunch. " ما این موضوع را ثابت کرده و هیچ مدرکی از سوء استفاده ندیده ام. ما از محقق تشکر می کنیم که این موضوع را به ما گزارش داده است."

•مشخص نیست که این موضوع تا چه حدود گسترده بوده و آیا بر همه کاربران اینستاگرام تأثیر گذاشته یا تنها زیر مجموعه ای از آنها، اما قطعاً مشکل ی غیرمعمول نیست. هرگاه داده ها را از سرویس های آنلاین حذف کنیم معمولاً یک وقفه از زمان های نامشخص قبل از حذف کامل داده ها از سرورهای سایت وجود دارد. برای اینستاگرام، این شرکت می گوید معمولاً حدود ۹۰ روز طول می کشد تا داده ها به طور کامل حذف شود. اما محققان امنیتی در گذشته مسائل مشابهی با سرویس های دیگر پیدا کرده اند، از جمله توییتر که پیام های مستقیم بین کاربران را سال ها پس از اینکه ظاهراً حذف شدند، حفظ می کردند.

در این مورد، مشکل تنها به این دلیل در معرض قرار گرفت که Pokharel گزینه ای برای دانلود یک کپی از داده های خود را از اینستاگرام بود. شرکت متعلق به فیس بوک این ابزار دانلود را در سال ۲۰۱۸ معرفی کرد تا از مقررات Gبه حریم خصوصی داده های اتحادیه اروپا پیروی کند.

G- ---G--پی سی، شهروندان اتحادیه اروپا را به داده های خود حق دسترسی داده است و به آنها اجازه می دهد تا یک نسخه از تمام اطلاعات فروشگاه های شرکت بر روی آنها را در مدت زمان معقولی درخواست کنند. ما با آزمایش های ما در حال ورزش این حق، اطلاعات شما دریافت می کنند همیشه خود توضیحی نیست، اما در مورد اینستاگرام آن را آسان به اندازه کافی برای مرتب سازی از طریق. همچنین تنها راه آسان برای پیدا کردن این است که شرکت ها داده های شما را مدت ها پس از اینکه شما از آنها خواسته اید آن را حذف کنید نگه داشته اند.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن