قاضی تعیین تاریخ برای جلسه در پرونده فلین در حرکت به اخراج

قاضی فدرال که ریاست پرونده ستوان مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی را بر عهده دارد، تاریخ رسیدگی به درخواست وزا

توسط PARINEWS در 15 شهریور 1399

قاضی فدرال که ریاست پرونده ستوان مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی را بر عهده دارد، تاریخ رسیدگی به درخواست وزارت دادگستری برای رد این پرونده را تعیین کرده است.

در یک دستور اواخر شب، قاضی دادگاه ناحیه ای ایالات متحده امت سالیوان یک حرکت برای تعیین مهلت قبلی برای این پرونده و تعیین جلسه کنفرانس تلفنی برای استدلال های شفاهی در مورد حرکت وزارت دفاع برای برکناری در سپتامبر 29 اعطا کرد.

به عنوان بخشی از دستور، قاضی سابق فدرال جان گلیسون که توسط سالیوان به عنوان یک amicus curiae (دوست دادگاه) برای استدلال علیه برکناری منصوب شد، این است که استدلال های خود را تا ۱۱ سپتامبر ارائه دهد.

این در حالی است که دادگاه کامل دادگاه استیناف ایالات متحده برای ناحیه مدار کلمبیا درخواست دخالت در این پرونده را تکذیب کرد و پرونده را دوباره به سالیوان فرستاد تا در نظر بگیرد که آیا درخواست وزارت دفاع برای رد پیگرد فلین را بپذیرد یا خیر.

پرونده فلین در شکل دادن به ادعاهای اثبات نشده مبنی بر تبانی کمپین ترامپ با روسیه برای تاب دادن انتخابات سال ۲۰۱۶ مرکزی است. فلین در دسامبر ۲۰۱۷ به دروغ گفته به اف بی آی در مورد تماس هایش با سرگی کیسلیاک سفیر وقت روسیه در ایالات متحده اعتراف کرد. او بعدها قبل از صدور حکم درخواست خود را پس گرفت.

این پرونده در ماه های اخیر پس از انتشار اسناد وزارت دفاع مورد توجه ملی قرار گرفت، از جمله یادداشت های دست نویس که نشان می داد مقامات ارشد آژانس این سؤال را مطرح کرده بودند که آیا هدف از بازجویی از فلین در طی مصاحبه ای این است که «او را وادار به دروغ گفتن کنیم، بنابراین می توانیم او را تحت پیگرد قانونی قرار دهیم یا اخراج کنیم؟»

سوابق همچنین فاش شده به عنوان بخشی از این پرونده نشان داد که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و جو بایدن معاون رئیس جمهور به طور مستقیم در بحث های مربوط به تحقیقات در طول دوره گذار در اوایل ژانویه ۲۰۱۷ درگیر بوده اند.

وزارت دفاع بعدها مشخص کرد که تماس های بین فلین و کیسلیاک مشروع است و اف بی آی هیچ هدف مشروعی از او در مورد آن ها زیر سؤال نمی آورد، به غیر از تلاش برای گرفتن او در یک دروغ، که یک هدف تحقیقی مناسب نیست.

پس از آن دادستان های فدرال برای رد این پرونده نقل مکان کردند اما سالیوان از پذیرش برکناری خودداری کرد و به جای آن برای رسیدگی بیشتر فشار آورد، از جمله انتصاب گلیسون برای تعیین اینکه آیا فلین باید به دلیل پس گرفتن دادخواست خود به تحقیر دادگاه متهم شود یا خیر.

پس از آن تیم حقوقی فلین از دادگاه تجدید نظر خواست که وارد عمل شود و خواستار پذیرش آن برکناری سالیوان شود. هیئت سه قاضی به نفع فلین حکم داد اما پس از درخواست تجدید نظر در دادگاه کامل، دادگاه معکوس و remanded پرونده به سالیوان.

پتر سواب و ایوان پنتاچوکوف در این گزارش سهیم بودند.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن