kodagu دریافت 272 درصد بارش بیشتر در تنها 7 روز

کوشالنگار: کوداگو در هفت روز بین 3 اوت تا 9 آگوست 579 میلی متر باران دریافت کرد در برابر یک بارندگی طبیعی 156

توسط PARINEWS در 20 مرداد 1399

کوشالنگار: کوداگو در هفت روز بین 3 اوت تا 9 آگوست 579 میلی متر باران دریافت کرد در برابر یک بارندگی طبیعی 156 میلی متر. به گزارش مرکز نظارت بر سوانح طبیعی ایالت کارناتاکا (KSNDMC)، این بیشترین بارندگی در کارناتاکا است.

با 579 میلی متر باران، این منطقه 272 درصد بارش باران بیشتری در تنها هفت روز دریافت کرده است، می گوید داده های KSNDMC.

در همین مدت مادیکیری تالوک ۶۹۳ میلی متر در حالی که بارندگی طبیعی ۲۱۹ میلی متر است، سوموارپت تالوک ۴۴۲ میلی متر را در برابر یک بارندگی طبیعی ۱۲۷ میلی متر و ویراجپت تالوک ۵۶۲ میلی متر از ۳ اوت تا ۹ اوت در برابر بارندگی عادی ۱۲۸ میلی متر دریافت کرد.

Kodagu دریافت 235 میلی متر، بالاترین بارش در هند در یک روز در 7 اوت (جمعه). به گزارش اداره هواشناسی هند (IMD)، این ناحیه به همراه ماهابالشوار و ماتران در ایالت ماهاراشترا ۲۳۵ میلی متر باران دریافت کرد.

Bhagamandala در Madikeri Taluk دریافت 784 میلی متر بین اوت 3 و یدلایمخیرات اوت 9 در برابر باران طبیعی 341 میلی متر. در 7 آگوست، باهاگاماندالا در یک روز 388 میلی متر دریافت کرد. Kutta در Kodagu جنوبی 389.5 میلی متر بارش باران در یک روز در 6 اوت دریافت کرد. از ژانویه 2020 تا دیروز (9 اوت)، کوداگو 1652 میلی متر باران دریافت کرده است.

این منطقه از سه سال گذشته شاهد الگوهای بارش غیرمعمول بوده است و این به دلیل گرم شدن زمین است.

به گفته دکتر T.V. Ramachandra، هماهنگ کننده، گروه تحقیقاتی انرژی و تالاب ها (مرکز علوم اکولوژیک) در موسسه علوم هند (IISc.) ، بنگلورو ، گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی منجر به کاهش تعداد روزهای بارانی شده است. مقدار باران -- کوانتومی -- که قرار است برای گسترش 35-45 روز در آینده 5-10 روز ، او گفت.

مخزن هارنگي در سوموارپت تالوک تا کنون رکورد بیشترین جریان آب را 13592 کوسه و یک جریان خروجی از 14233 کوسه ثبت کرده است. اکنون ۵ تن آب (هزار میلیون فوت مکعب) آب به سد کریشنا راجا ساگر در ولسوالی مندیا جمع آوری و تخلیه شده است.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن