بیش از 200 Airlifted به ایمنی از آتش سوزی کالیفرنیا

دریاچه تراش، کالیفرنیا.—بیش از 200 نفر به ایمنی در اوایل یکشنبه پس از آتش سوزی سریع در حال حرکت آنها را در یک

توسط PARINEWS در 17 شهریور 1399

دریاچه تراش، کالیفرنیا.—بیش از 200 نفر به ایمنی در اوایل یکشنبه پس از آتش سوزی سریع در حال حرکت آنها را در یک منطقه کمپینگ محبوب در جنگل ملی سیرا کالیفرنیا به دام افتاده بود، یکی از چندین آتش سوزی که در میان رکورد شکنی، درجه حرارت سه رقمی که پخت دولت به دام افتاد.

دفتر خدمات اضطراری کاليفرنيا گفت از هليکوپترهای بلک هاوک و چينوک برای نجات هایی که اواخر روز شنبه آغاز شد و يک شبه ادامه يافت، استفاده شد. دست کم دو نفر به شدت مجروح شدند و ۱۰ نفر ديگر نيز دچار جراحات متوسط شدند.

دن تون سخنگوی ملی جنگل می گوید آتش سوزی که آتش کریک نام دارد، روز جمعه آغاز شد و تا بعد از ظهر شنبه به ۵۶ مایل مربع (۱۴۵ کیلومتر مربع) منفجر شد، از رودخانه سن خواکین پرید و تنها جاده را به اردوگاه استخر ماموت قطع کرد. دست کم ۲۰۰۰ سازه در این منطقه در حدود ۲۹۰ مایل (۴۶۷ کیلومتری) شمال لس آنجلس تهدید شد که دمای هوا در دره سن فرناندو این شهر به ۱۱۷ درجه فارنات (۴۷ سانتیگراد) رسید.

fire crew work on the firefire crew work on the fire تانکر هوا قطره عقب مانده در آتش سوزی می سوزد در تپه ای در Yucaipa، کالیفرنیا، در تاریخ 5 سپتامبر 2020. (Ringo H.W. Chiu/AP Photo)

تون گفت به کمپرها گفته شد تا زمانی که خدمه آتش نشانی به کمک هواپیماهای آب ریز می توانند به محل دسترسی پیدا کنند، در محل خود پناه گیرند.

دریاچه ۳۵ مایلی (۵۶ کیلومتری) شمال شرقی فرزنو توسط جنگل های کاج ضخیم احاطه شده و مقصدی محبوب برای قایقرانی و ماهیگیری است. شرایط خشک استخوان و آب و هوای گرم به شعله های آتش دامن می داد.

تون گفت: «هنگامی که آتش می رود، آب و هوای خودش را ایجاد می کند و باد را اضافه می کند تا گسترش را افزایش دهد.»

اشلی واگنر به همراه دو خویشاوند و یک دوست از جمله نجات یافته ها بود. آن ها در چمنزار لوگان در پشت فروشگاه واگنر به دام افتادند، یک کسب و کار ۶۳ ساله که توسط خاله اش اداره می شد که نابود شد.

او به ایستگاه فرزنو ABC30 گفت: «تاریخ خانواده ام تازه در شعله های آتش بالا رفت.»

در کالیفرنیای جنوبی، آتش سوزی در کوهپایه های یوکایپا در شرق لس آنجلس باعث دستور تخلیه بخش های شرقی شهر ۵۴٬۰۰۰ نفر به همراه چند جامعه کوهستانی شد. وزارت جنگلداری و حفاظت از آتش سوزی کالیفرنیا معروف به کال آتش سوزی گفت آتش سوزی دست کم ۴٫۲ مایل مربع (۱۱ کیلومتر مربع) قلم مو و درختان را سوزانده است.
باب فونزی با عصبانیت مسابقه آتش نشانی را در سراسر یال ها در نزدیکی خانه دورافتاده اش در یک جاده پیچ دار تماشا کرد.

او روز شنبه به KABC-TV گفت: «اگر این اطراف جارو شود، به درب پشتی من می آید.» "و مشکل با آن این است که هیچ دسترسی آسان برای پرسنل آتش نشانی وجود دارد."

فروغ فقط 5 درصد شامل صبح یکشنبه بود.

در شرق شهرستان سن دیگو، آتش سوزی دره بعد از ظهر شنبه آغاز شد و مقامات آتش نشانی هشدار دادند که فروغ با "نرخ خطرناک سرعت" در حال سوختن است. تا صبح روز یکشنبه پس از سوزاندن ۶٫۲۵ مایل مربع (۱۶ کیلومتر مربع) دست کم ۱۰ سازه را نابود کرده بود و باعث تخلیه در نزدیکی جامعه دورافتاده آلپاین در جنگل ملی کلیولند شد. هیچ مهاری وجود نداشت.

کال آتش نشانی گفت نزديک به ۱۲۵۰۰ آتش نشان در حال نبرد با ۲۲ آتش سوزی عمده در ايالت هستند. با وجود گرما، آتش نشانان توانستند حاوی دو آتش سوزی بزرگ در شهرستان مونتری ساحلی شوند.

کاليفرنيا از ۱۵ اوت تاکنون ۹۰۰ آتش سوزی را ديده است که بسياری از آنها با يک سلسله شديد هزاران حمله رعد و برق آغاز شده اند. فروغ بیش از 1.5 میلیون هکتار (2343 مایل مربع) سوزانده شده است. هشت کشته آتش سوزی و نزدیک به ۳۳۰۰ سازه تخریب شده است.

انتظار می رفت موج گرما دماهای سه رقمی را تا روز دوشنبه بر بخش عمده ای از کالیفرنیا گسترش دهد. مقامات از مردم خواستند برق را حفظ کنند تا فشار شبکه برق دولت را کاهش دهند.

گاز و برق اقیانوس آرام، بزرگترین ابزار این ایالت، روز شنبه به مشتریان هشدار داد که ممکن است قدرت را با شروع سه شنبه به دلیل بادهای زیاد و گرمای مورد انتظار که می تواند خطر آتش سوزی حتی بیشتری ایجاد کند، قطع کند. برخی از بزرگترین و مرگبارترین آتش سوزی های این ایالت در سال های اخیر توسط خطوط برق کاهش یافته و دیگر تجهیزات سودمند برانگیخته شده است.

...

tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن