سیاست ملی آموزش و پرورش -2020 برای هند : 'پیروزی از مفهوم مدارس در NEP است سهم Pratham Mysore است!

مفهوم "برنده شدن از مدارس" به عنوان در سیاست جدید آموزش و پرورش ملی پیش بین-2020 (NEP-2020) ایده ای است که Pra

توسط PARINEWS در 30 مرداد 1399

مفهوم "برنده شدن از مدارس" به عنوان در سیاست جدید آموزش و پرورش ملی پیش بین-2020 (NEP-2020) ایده ای است که Pratham Mysore توسعه و اجرا یک سال پیش است. به یادگیری کودک ارزش می افزاید. برنده (جفت) بین مدرسه عمومی اکسل و مدرسه MG Koppal بود. NEP جدید تفکر پراتهام میوسر را اعتبار بخشیده و لحظه ای افتخار بار برای NGO است. مقاله حاضر گزارشی از آزمایش است که پراتام میوسر با موفقیت آن را توسعه و پیاده سازی کرد. یادداشت در پایان توسط K.G. Mathew، مدیر، اکسل مدرسه عمومی، شریک در ابتکار عمل، شهادت به موفقیت برنامه است.—Ed

by Ashvini Ranjan, Founder-Trustee, Pratham Mysore [www.prathammysore.org]

بیشتر از توجه به سیاست جدید آموزش ملی -2020 (NEP-2020) در برجسته آن است. اهمیت آموزش کودکان اولیه، عقلانی سازی سیستم آموزش مدارس از قالب 10+2 سال تا 5+3+3+4 سال، کاهش بار محتوای برنامه درسی، ایجاد فضا برای تفکر انتقادی، افزایش بودجه به سمت آموزش و پرورش خواهد بود مسیر شکنی در هنگام اجرا هر دو در نامه و روح. این قطعا استانداردهای آموزشی ما را بالا می بره تا با هر ملت توسعه یافته دیگری همتراز باشد. NEP 60 صفحه است و طبیعی است که بسیاری از ابتکارات و پیشنهادات قابل توجه دیگر را از دست دهید. یکی از این قطعات در بند 7.10 موجود است. در این بند به شرح زیر است:

برای افزایش همکاری و هم افزایی مثبت در میان مدارس، از جمله بین مدارس دولتی و خصوصی، برنده شدن / جفت شدن یک مدرسه دولتی با یک مدرسه خصوصی در سراسر کشور به تصویب خواهد رسید، به طوری که چنین مدارس زوج ممکن است ملاقات / تعامل با یکدیگر، یادگیری از یکدیگر، و همچنین به اشتراک گذاری منابع، در صورت امکان. بهترین شیوه های مدارس خصوصی در مدارس دولتی مستند، مشترک و نهادینه خواهد شد و برعکس، در صورت امکان."

هر که با سیستم مدرسه هند آشنا باشد بلافاصله شایستگی در شمول فوق را تشخیص خواهد داد. بین مدارس دولتی و مدارس خصوصی شکاف زیادی وجود دارد. مدارس خصوصی، با تشکر در بخشی از هزینه های بالاتر هزینه های شارژ شده و معلمان بیشتر انجام شده، ارائه آموزش با کیفیت بهتر است. زیرساخت بهتر بدیهی است که نتایج بهتری را به دست می دهد. برنامه برنده شدن شامل بخش 7 (منابع کارآمد) از NEP امیدوار است که پل این شکاف.

Pratham Mysore, an NGO working to improve the quality of education among public school children, had, for exactly these reasons piloted the 'Twinning' programme in early 2019 in Mysuru. ورود این برنامه 'Twinning' در NEP در حال حاضر اعتبار سنجی از ایده های آن است. در زیر یک حساب از برنامه برنده شدن آن را بین مدرسه عمومی اکسل (https://excelpublicschool.com/eps/) آغاز شده است، بسیاری پس از مدرسه خصوصی و مدرسه Manche Gowdanakoppal (MG Koppal مدرسه) ، یک مدرسه دولتی به دنبال.

روش شناسی برنامه برنده شدن

ارزیابی اولیه از مدارس دولتی و خصوصی کوتاه شده برای ارزیابی آرزوهای کودکان و معلمان برای اطمینان از یک بازی مناسب ساخته شده است. در مدرسه دولتی، کودکان کلاس 5، 6 و 7 برای برنامه انتخاب شدند چرا که نیاز به سطح خاصی از بلوغ و مهارت ارتباطی دارد. و در مدرسه خصوصی، دانش آموزان ی که انتخاب می شدند از کلاس های 9 و 10 بودند تا بچه های بزرگتر در برخورد با بچه های کوچکتر مدرسه دولتی، همدلی و صبر بیشتری از خود نشان داده شوند.

Pratham Mysore تضمین کرد که اهداف (برای آموزش به کودکان مدارس دولتی برای بهبود مکالمه زبان انگلیسی، مهارت های کامپیوتری و مهارت های بین فردی) از این برنامه به وضوح به همه ذینفعان ابلاغ شده است. رضایت والدین از تمام کودکان درگیر از قبل گرفته شده است. همچنین این اطمینان را فراهم می کرد که زیرساخت های اساسی مانند کامپیوتر، اتصال WiFi و کتاب های کتابخانه مربوطه در مدرسه عمومی موجود است. به همان اندازه مهم بود که مدارس خصوصی معلمان را در طول بازدید و حمل و نقل به کودکان کشتی در روزهای تعیین شده همراهی کنند. این شامل بازدید های دوره ای توسط کودکان مدارس دولتی به مدرسه خصوصی بود.  حضور پراتام داوطلب باعث شد که مطمئن شود هیچ شکافی در برنامه وجود نداشت.

...

tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن