جزئی خورشید گرفتگی در 21 ژوئن

توسط Dr. S. A., موهان کریشنا کار شناس 'آسمان تماشای یکی از جذاب ترین قدردانی و هیجان را تجربه کنند. زمستان, آس

توسط PARINEWS در 29 خرداد 1399

توسط Dr. S. A., موهان کریشنا کار شناس

'آسمان تماشای یکی از جذاب ترین قدردانی و هیجان را تجربه کنند. زمستان, آسمان است, بهترین زمان برای تماشای آسمان شب به عنوان آن بسیار مساعد برای رصد آسمان شب. یکی از فریبنده ترین فصل های ظهور در ستاره شناسی توسط رصد یک " گرفتگی.'

گرفتگی ترین لذت های عجیب و آشکار فصل های عینک در آسمان است. در طول گذشته انسان باید متوقف شده در روزانه به مبارزه برای زنده ماندن در سفارش به خیره در ناباوری در ناپدید شدن تدریجی و ظهور مجدد خورشید. از طریق بسیاری از تاریخ ثبت گرفتگی شده اند به عنوان فوقالعاده تجلی معمولا ترس از برخی از فاجعه قریب الوقوع یا بدبختی.

دید از حلقوی/ خورشید گرفتگی جزئی

هندی ها واقعا خوش شانس, شاهد, حیرت انگیز ترین پیش بینی و قابل توجه 'حلقوی/ جزئی خورشید گرفتگی در ژوئن 21, از آن قابل مشاهده است از همه برجسته بخش هایی از هند است. این پدیده نادر از حلقوی/ جزئی خورشید گرفتگی یا "حلقه آتش" در تاریخ 21 ژوئن سال 2020 خواهد بود به وضوح قابل توجه در تمام نقاط هند و نجوم علاقه مندان به تمام بشود تا شاهد مارول است که به ندرت اتفاق می افتد. اگر خورشید گرفتگی اتفاق می افتد در فواصل منظم حلقوی/ جزئی خورشید گرفتگی است پراکنده پدیده و این زمانی اتفاق می افتد که ماه را آشکار قطر کوچکتر از خورشید است در نتیجه مخدوش کردن بیشتر از نور خورشید و آن را به نظر می رسد مانند یک حلقه (حلقه).

در ژوئن 21, 'حلقوی خورشید گرفتگی' خواهد بود و قابل مشاهده در منطقه پوشش آفریقای مرکزی, جمهوری کنگو, اتیوپی در شمال هند و چین و Sothern پاکستان است. جدا از این مکان جزئی خورشید گرفتگی محسوس خواهد بود از یک بزرگتر منطقه از جهان را پوشش می دهد که بسیاری از آسیا Sothern هند و شمال آفریقا اوشنا و غربی استرالیا است. چند قسمت شمالی هند یعنی, Chamoli, Kurukshetra سیرسا, Dehra Dun, Haryana, Delhi و دو جاهای دیگر خواهد بود واقعا خوش شانس برای دیدن خورشید گرفتگی حلقوی در جایی در صد از obscuration خواهد شد در حدود 93% به 99%.

از Mysuru نوع گرفتگی ترجیحا جزئی به عنوان ما نمی توانیم به طور کامل متوجه ابهام. حلقوی فاز از این خورشید گرفتگی قابل رویت نیست از Mysuru اما آن مشاهده می شود وجود دارد به عنوان جزئی خورشید گرفتگی. ماه را پوشش می دهد بخش بزرگی از خورشید تا این منظره تماشایی است. درصد از ابهام ماه در Mysuru حدود 35 درصد است. یک دوربین پین هول ساده ترین راه برای مشاهده گرفتگی اما خورشیدی تصویر را معکوس شود.

کامل جزئیات خورشید گرفتگی جزئی در Mysuru زیر داده می شود در زمان استاندارد (IST):

فصل رویداد (21 ژوئن): خورشید گرفتگی حلقوی

گرفتگی آغاز می شود: 9.15 am

گرفتگی جزئی آغاز می شود: 10.10 am

حداکثر و یا بزرگترین فاز گرفتگی: 11.43 بر اساس am

در صد Obscuration از خورشید توسط ماه: حدود 35 درصد

گرفتگی جزئی به پایان می رسد: 1.26 pm

مجموع مدت زمان گرفتگی: 3h 16m

قدر: 0.345

دید در هند: حلقوی/ جزئی

خورشید گرفتگی از Mysuru آغاز خواهد شد و در 10.10 هستم و خاتمه 1.26 pm. بزرگترین و یا حداکثر فاز گرفتگی خواهد منتج در 11.43 بر اساس هستم. قدر حلقوی گرفتگی از خورشید است 0.345. به یاد داشته باشید که Mysureans می توانید شاهد حدود 34.5 درصد از گرفتگی و به طور کلی به عنوان یک جزئی خورشید گرفتگی به جای حلقوی خورشید گرفتگی. مدت زمان کل گرفتگی جزئی است 3 ساعت و 16 دقیقه است. مسیر عرض solar eclipse سایه 110 کیلومتر و سفر در سرعت 1.1 کیلومتر در هر ثانیه است. طول آن بیش از سه ساعت مسیر حلقوی گرفتگی در حال رفتن به پوشش حدود 12,900 کیلومتر است که 0.34 درصد از سطح سیاره زمین است.

در مورد حلقوی گرفتهای خورشیدی

یک گرفتگی حلقوی رخ می دهد که خورشید و ماه دقیقا در خط با زمین اما ظاهری اندازه ماه کمتر از خورشید است. از این رو خورشید به نظر می رسد به عنوان یک بسیار روشن انگشتر یا حلقه اطراف تاریک دیسک از ماه. حلقوی خورشید گرفتگی به طور کامل متفاوت از مجموع خورشید گرفتگی. خورشید هرگز به طور کامل پنهان ماه پس از تاریکی یا tenebrosity هرگز فرود در اطراف. نام "حلقوی" منشا آن از کلمه لاتین "حلقه" به معنی "حلقه". اگر مشخصه حلقه ای از آتش است که محسوس از حتی از یک محل کل گرفتگی در نظر گرفته شده است به عنوان یک خورشید گرفتگی حلقوی. همچنین آنها تنها می تواند مشاهده شود با استفاده از انرژی خورشیدی فیلتر و تنها با چشم غیر مسلح اگر آنها بسیار نزدیک به افق و حتی پس از آن, مراقبت باید گرفته شود.

گرفتگی مشاهده و ایمنی

گرفتگی عکاسی جذاب است اما وجود دارد یک نقطه به نقطه بود به خاطر سپرد. برای تلسکوپی استفاده از فیلترهای ساخته شده از کروم سپرده در شیشه عبور مقدار لازم photospheric نور برای عکاسی و نمایش بخشی از فازهای در حالی که همچنین ارائه تصاویر با کیفیت عالی. افزایش بسیار اندک در انتقال در انتهای قرمز طیف اغلب می دهد دلپذیر رنگ به تصویر خورشیدی. جوشکار' لیوان #14 یا #15 نمرات نیز امن به صورت بصری و یا عکاسی مشاهده اگر چه رنگ است که معمولا کمتر خشنود است. فیلتر که در چشمی پایان همیشه مسئول به کرک و یا در غیر این صورت آسیب دیده تحت متمرکز تابش خورشیدی بنابراین بسیار کمتر امن تر از فیلتر های قرار داده شده در بالای لنز هدف. اما برای مشاهده کل یا ماه گرفتگی جزئی کاملا وجود دارد هیچ آسیبی در مشاهده با چشم غیر مسلح. وجود دارد مطلقا هیچ ضرورت یک تلسکوپ یا دوربین دو چشمی برای مشاهده کل و یا جزئی قمری گرفت.

روشنایی خورشیدی تاج در طول annularity یا کلیت است که حدود ماه کامل و تاج در کلیت به همان اندازه ایمن به تماشای. اما با شروع در هلال احمر و یا سایر مشتقات جزئی مراحل گرفتگی می تواند خطرناک به بینایی بنابراین احتیاط باید در مورد چگونه به تماشای گرفتگی با خیال راحت. به طور کلی, جزئی, مراحل خطرناک هستند اما کلیت این است که هر دو با شکوه و بی خطر است. در واقع ما نمی خواهد تجربه پر افتخار از کلیت مگر اینکه ما آن را مشاهده و به طور مستقیم. برای مشاهده کامل یا جزئی خورشید گرفتگی آن است که امن برای استفاده از انرژی خورشیدی فیلتر. عامل کلیدی در امن خورشیدی فیلتر گذشته از خود را جذب یا منعکس کننده سطوح کافی از انرژی خورشیدی شدت این است که آنها این کار را به طور مساوی در سراسر طیف; است که آنها از تراکم خنثی (ND). خورشیدی فیلتر ساخته شده از aluminized مایلار یک پوشش پلاستیکی بسیار محبوب و ارزان است. تا زمانی که این فیلتر مایلار در حال سالم و بدون چین و یا سوراخ آنها امن هستند به دنبال از طریق.

مشاهده به طور مستقیم در photosphere خورشید (روشن دیسک از خود خورشید) حتی فقط برای چند ثانیه می تواند باعث آسیب دائمی به شبکیه چشم, دلیل بسیار شدید قابل مشاهده و غیر قابل تشخیص تابش که photosphere ساطع می کند. این آسیب می تواند منجر به اختلال در بینایی و از جمله کوری. شبکیه چشم هیچ حساسیت به درد و عوارض آسیب شبکیه ممکن است به نظر می رسد برای ساعت وجود دارد هشدار داد که آسیب رخ می دهد. مشاهده خورشید در طول جزئی و گرفتگی حلقوی نیاز به ویژه حفاظت از چشم و یا غیر مستقیم مشاهده روش اگر چشم آسیب است اجتناب شود. خورشید دیسک را می توان با استفاده مناسب تصفیه برای جلوگیری از زیان آور بخشی از تابش خورشید را.

عینک آفتابی را مشاهده خورشید امن است. تنها به درستی طراحی شده و گواهی خورشیدی فیلتر استفاده می شود باید به صورت مستقیم مشاهده خورشید دیسک. به خصوص خود ساخته فیلترها با استفاده از اشیاء مشترک مانند فلاپی دیسک حذف شده از آن به صورت یک دیسک فشرده یک رنگ سیاه و سفید فیلم اسلاید, دودی, شیشه ای, و غیره. باید اجتناب شود. به خصوص آزمایش های خورشیدی عینک در دسترس خواهد بود در مکان های مختلف از میسور و بنگلور برای قیمت بسیار مناسب, می گویند تومان. 30 به 50 است. این عینک کاملا امن برای تماشای هر نوع خورشید گرفتگی.

آمار و ارقام در مورد گرفتهای خورشیدی

  • 21 ژوئن است که انقلاب تابستانی که نشانه طولانی ترین روز و کوتاه ترین شب سال است.
  • طولانی ترین مجموع خورشید گرفتگی قرن 21 (سال 2001 تا 2100) صورت گرفت در ژوئیه 22, 2009 با مدت زمان 6 دقیقه و 39 ثانیه است.
  • طولانی ترین خسوف ناقص قرن 21 اتفاق افتاده در ژانویه 15, 2010. حلقوی گرفتگی ژانویه 15, 2010 در حال مدت 11 دقیقه و 8 ثانیه.
  • بعدی طولانی ترین مجموع خورشید گرفتگی رخ خواهد داد در جولای 16, 2186 (7 دقیقه و 29 ثانیه) و طولانی ترین گرفتگی حلقوی در 7 دسامبر 2150 (12 دقیقه و 24 ثانیه).
  • بعدی مجموع خورشید گرفتگی رخ خواهد داد در 14 دسامبر سال 2020 است.

از Mysuru بهترین محل مشاهده است Chamundi تپه. بزرگ تلسکوپ یا بالا magnifications هستند از ارزش کمی برای رصد ماه گرفتگی. آن است که همیشه توصیه می شود با استفاده از دوربین دوچشمی و یا کوچک و کم قدرت تلسکوپ از آنجایی که آنها هر دو اجازه می دهد که کل ماه را مشاهده و در طول این رویداد. بعدی خورشید گرفتگی دیده می شود در 14 دسامبر سال 2020 اما نه از هند است. بنابراین فراموش نکنید که برای شاهد خورشید گرفتگی در 21 ژوئن. لذت بردن از نادر آسمانی جشن.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.net
آخرین مطالب