آموزش سئو برای مبتدیان در کمترین زمان
آموزش جامع سئو و بهینه سازی سایت از مبتدی تا پیشرفته همراه با ویدئو
یکی از مهمترین عناصر از نظر گوگل در غنی کردن محتوا، ویدیو میباشد که در استراتژیهای بازاریابی نیز استفاده میشوند. در بحث آموزش سئو مبتدی و شروع یادگیری سئو، شما میتوانید از دو مسیر زیر برای یادگیری خود استفاده نمایید که هر کدام مزیت و معایب خاص خود را دارند. ما در موضوع آموزش سئو از پایه میخواهیم این سرفصلها را برای شما آماده کنیم تا با استفاده از آنها بتوانید نتیجه بهتری درمورد بحث یادگیری سئو سایت داشته باشید. قبل از اینکه بخواهیم نحوه محاسبه اعتبار دامنه را بیان کنیم باید بدانید گوگل چیزی به نام DA را محاسبه نمیکند. این پارامتر توسط سایت MOZ و شرکتهای ارائه دهنده خدمات و ابزارهای سئو به کار گرفته میشود.
البته این یک مثال بود و با توجه به موضوعات سایتتان باید مهمترین کلمه را بصورت ترکیبی در بخش تایتل سایت قرار دهید. پس نتیجه میگیریم حتما از کلمه اصلی در بخش تایتل صفحه استفاده کنیم و هر صفحه تایتل مخصوص خودش را نیز دارد. در بخش تاتیل استفاده از اعداد جذب کاربر را تا ۸۰% افزایش می دهد به عنوان مثال اگر کلمه اصلی صفحه “آموزش تکنیکال سئو” بود شما می توانید آن را به این گونه بنویسید. “راز آموزش حرفه ای تکنیکال سئو ۱۰۰% کاربردی” این عنوان برای کاربر بسیار جذاب بوده و قطعا در بین رقبا خیلی سریع تر ری اکشن می گیرد. بسیاری از دانشجویان در مباحث آموزش سئو رایگان به دنبال ترفندهای حرفهای هستند تا به کمک آن بتوانند سایت خودشان را بهینه سازی کنند. اما این نکات و رفتندها در آموزش سئو مبتدی کاربرد ندارد چون اگر اطلاعاتی در زمینه آموزش سئو نداشته باشید قطعا با مشکل برخواهید خورد.
اسکیما مارک آپها یا نشانه گذاری طرحواره، شکل جدیدی از بهینه سازیها توسط گوگل است که نخستین بار در سال 2011 در موتورهای جستجو گوگل، Bing و یاهو ایجاد شدند. اسکیما کد میتواند به شما کمک کند تا دادههای سایت خود را به صورت ساختار یافته به گوگل نمایش داده شوند. به این نکته توجه کنید که Schema Markup، کدی (HTML) است که به درک موتورهای جستجو از محتوای شما کمک میکنند. این در حالی است که Rich Snippetها، نتایج یا دادههایی هستند که شما آنها را در نتایج گوگل مشاهده میکنید. برخی از انواع اسکیماها عبارتند از مقالات، کسب و کارهای محلی، نقد و نظرات، سوالات متداول. سئوی داخلی شامل بهینهسازی محتوا و ساختار صفحات وبسایت شما است.
مقالات آموزشی میتوانند با ارائه اطلاعات، نکات و استراتژیهای ارزشمندی که میتوانند به افراد در درک مفاهیم و بهترین شیوههای سئو کمک کنند، نقش مهمی در یادگیری سئو داشته باشند. این مقالات میتوانند جنبههای مختلف سئو را پوشش دهند، مانند تحقیق کلمات کلیدی، سئو On-page، سئو فنی، ساخت لینک و بازاریابی محتوا. با مطالعه مقالات آموزشی، افراد میتوانند پایه محکمی از دانش سئو به دست آورند و از آخرین روندها و تغییرات در صنعت مطلع باشند. علاوه بر این، بسیاری از مقالات آموزشی مثالهای عملی، مطالعات موردی و راهنمای گام به گام ارائه میدهند که میتواند به افراد کمک کند تا استراتژیهای سئو را به طور موثر اجرا کنند. بهطورکلی، مقالات آموزشی میتواند، منبع ارزشمندی برای هرکسی باشد که به دنبال یادگیری و بهبود مهارتهای سئوی خود است. اشتغال در حوزه سئو (SEO) یا همان بهینه سازی موتورهای جستجو میتواند منجر به کسب درآمد بالا شود به همین دلیل افراد زیادی مشتاق یادگیری سئو هستند تا بتوانند از این طریق وارد بازار کار شوند.
در فصل سئو تکنیکال توضیح دادم در صورتی که آدرسهای سایتتان قبلا با http ایندکس شدهاند چه کاری باید انجام دهید. اگر تصمیم گرفتید هاست را انتخاب کنید حتما از هاست وردپرسی استفاده کنید. ضمن اینکه برای هاستتان هزینه بیشتری کنید و در خرید هاست اشتراکی خساست به خرج ندهید!! از آنجا که ۱/۵ سایتهای دنیا و ایران با وردپرس ساخته شدهاند؛ تصمیم گرفتم سئو سایتهای وردپرسی را آموزش دهم. علاوه بر اینکه هسته وردپرس برای سئو بهینه است؛ افزونههای بسیار باکیفیتی برای سئو وردپرس وجود دارد که کار سئو در این سیستم مدیریت محتوا را بسیار راحت میکند.
بعضی از محصولات دارای ویژگیهایی مثل رنگ و سایز هستند که وقتی کاربر روی یک ویژگی کلیک میکند آدرس صفحه محصول تغییر میکند. این یعنی تمام مقالات سایتتان در آدرس مثلا example.ir/blog/title در دسترس باشد و تمام صفحات برندسازی سایتتان مثل درباره ما و صفحات شبیه به این در آدرس مثلا example.ir/about-brand/contact در دسترس باشد. شما در یک فروشگاه متوسط؛ احتمالا ۲ یا ۳ دستهبندی مهم دارید که قابلیت جذب ترافیک زیادی دارند. افزونه یواست امکانات خوبی برای سئو on-page به ما میدهد اما تعدادی از امکانات این افزونه هم در سئو On-page؛ خیلی کاربردی نیست. البته من مخالف لینک دادن از متن صفحه محصول به سایر محصولات یا… هستم.
برای انتخاب کلیدواژهها میتوانید از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner، Ahrefs و SEMrush استفاده کنید و کلیدواژههایی که مرتبط با محتوای سایت و پرجستجو هستند را انتخاب کنید. بسیاری از افراد با یادگیری اصول سئو و بهینهسازی سایت، وارد این حرفه میشوند. در حال حاضر هیچ رشته دانشگاهی مباحث مربوط به سئو و تولید محتوای وبسایت را به شما آموزش نمیدهد؛ اما دورههای حرفهای زیادی هستند که علاوه بر یادگیری SEO، به شما مدرک بین المللی معتبر هم اهدا میکنند. ما در آکادمی آموزشی تریبون، یک نقشه یادگیری سئو برای شما آماده کردهایم که میتوانید بهصورت کاملاً رایگان با آن همراه شوید. در این مسیر، چه یک فرد تازهوارد باشید و چه متخصص سئو، میتوانید مطالب مورد نیاز سئوی مبتدی تا پیشرفته را در آن پیدا کنید و بخوانید.
به عنوان مثال اگر آموزش سئو سایت کلمه کلیدی اصلی صفحه مورد نظر ما باشد، همین کلمه را به عنوان انکرتکست به کار میبریم بدون آنکه چیزی را به آن اضافه یا کم کنیم. آموزش سئو پس از گذر از اقدامات روتین و اولیه، پیچیدگی و تکنیکهای خاص به خود را دارد. به طور کلی با روشهای مختلفی میتوانید سئو سایت را پیش ببرید که هر کدام از این متدها در جلب نظر مخاطبان و گوگل نقش بسیار زیادی دارند. استفاده درست و بجا از این تکنیکها میتواند شما را از دیگر سئوکاران متمایز کند. این نوع از تکنیکها تا حد زیادی با آزمون و خطا به دست میآیند، البته اگر آموزش سئو خوبی را دنبال کرده باشید، تا حد زیادی میتوانید خطاها را کاهش دهید. پس از آن که لیست کلمات کلیدی را به دست آورید، با توجه به نیاز کاربر شروع به تولید محتوا میکنید و افراد را به مرور زمان برای خواندن این مقالات به سایت خود جذب خواهید کرد.
با استفاده از این کد؛ تمام صفحات سایتتان به نسخه https خودشان هدایت میشوند. در این حالت بهترین روش استفاده از ابزارهای آنلاین ساخت اسکیما است. مثلا یک سایت شرکتی یا پزشکی یا چیزی شبیه به اینها دارید و نمیخواهید به صورت مداوم محتوا تولید کنید. سایتتان کوچک است و نمیخواهید خیلی آن را توسعه دهید و شاید سالی ۱۰ صفحه به صفحاتتان اضافه میشود. به طور مشخص schema markup میتواند ۲ مزیت مهم برای سایت شما به همراه داشته باشد. بیشتر افراد schema markup را مساوی با ستاره و FAQ در نتایج گوگل میدانند.
تجربه کاربری یکی از ۳ ضلع مثلث سئو جدید در کنار ارتباط و اعتماد است. با استفاده از روشهای بالا میتوانیم موضوعات مرتبطی را پیدا کنیم. گوگل امروز دوست دارد به صفحات تخصصیتر رتبه بدهد و برای شناخت تخصص مقاله از سیستم معناگرایی استفاده میکند. یکی از بهترین روشها برای زیباسازی محتوا استفاده از تگهای هدینگ برای تفکیک مقاله است. اگر صفحهای که میسازید یکی از ۳ آیتم بالا را داشته باشد؛ میتوانید وارد مرحله بعدی شوید، در غیر این صورت باید به فکر ساخت صفحه دیگری باشید. قبل از اینکه وارد فاز اجرایی شویم بیایید ببینیم کل عملیات سئو به چه بخشهایی تقسیم میشود؟ در هر کتاب سئو که مطالعه کنید میبینید کل سئو سایت به ۲ بخش سئو داخل سایت و سئو خارج سایت تقسیم میشود.
بررسی منظم وب سایت شما را در جریان تغییراتی که در سئوی خارجی ایجاد می شود، آگاه و آماده می کند. همچنین مطالب وبلاگ این سایت به طور مرتب بروز رسانی می شود و جدیدترین مطالب در زمینه سایت و سئو را در اختیار شما قرار می دهد. شاید فکر کنید هر نوع تصویری که در صفحه وب سایت خود استفاده کنیم مشکلی ندارد و تنها نکته مهم این است که صفحه وب سایت ما دارای تصاویر است! اما اینطور نیست و تصویر شما باید با محتوای صفحه شما مرتبط باشد. سوالی که همیشه مطرح می شود این است که آموزش سئو وردپرس فقط به وردپرس محدود می شود؟!
از راهنماهای سئو معمولی خسته شدید؟ سایت WordStream با رویکردی متفاوت و از نظر تبلیغاتی الگوهای پرداخت به ازای کلیک (PPC) به ماجرای سئو پرداخت است. اگر بتوانید به اندازه کافی انجام دهید، می توانید تلاش خود را برای رسیدن به موفقیت به پایان برسانید. این امر می تواند به خصوص اگر شما اداره ای داشته باشید که در سراسر یک طاقچه کامل (مثلا قانونی، املاک و مستغلات) داشته باشد. هنگام انجام تحقیقات کلیدی مانند این، مهم است که اندازه بازار را در نظر بگیرید. برنامه نویسی Schema.org باید در هر وبسایت ای باشد که اطلاعات مربوط به نوع Schema را در آن داشته باشد.
اما در مقابل سایتهایی داریم که با خواندن URL آنها به راحتی میتوانیم محتوا صفحه را حدس بزنیم و از طرفی این urlها، بهتر و راحتتر در ذهنمان باقی میمانند. حتما برای شما پیش آمده است که قبل از ورود به سایت، خلاصهای از مطالب صفحه را که همان توضیحات متا هستند خوانده باشید. هر چه این توضیحات واضحتر بوده و موضوع صفحه را به خوبی به کاربر تفهیم کند، احتمال آن که کاربر به صفحه وارد شود را نیز بیشتر میکند. در سالهای اخیر تعداد کاربران و افرادی که سایتها را با گوشی همراه خود دنبال میکنند بسیار بیشتر شده است. این موضوع به حدی است که ترافیک برخی از سایتها در بازه درصد به این کاربران اختصاص دارد.
خواندن هر سه سایت ارزشمند است و میتوانید با توجه به سلیقه شخصی خود یکی را انتخاب کنید یا حتی سایت دیگری پیدا کنید. Search Engine Journal یک جایگزین کاربر محور برای Search Engine Roundtable است و گزارشهای جامعی درباره جدیدترین بهروزرسانیهای گوگل و روندهای بازاریابی ارائه میدهد. در حالیکه رقابت کمتری است، حجم جستجو خوب باید در بالای لیست شما باشد هنگام انجام تحقیقات کلیدی محلی. هرچه حجم جستجو بالاتر باشد، جستجوگرهای مورد علاقه بیشتر در آن موضوع هستند. اگر به حجم جستجو توجه نکنید، ممکن است با چندین تبدیل، خوش شانس باشید.
شما میتوانید نکات بیشتری از قوانین و روش سئو سایتهای انگلیسی زبان را در دوره آموزشی سئومستر بیابید. یکی از مفاهیم مهم در آموزش سئو، رتبه یا اعتبار دامنه یا سایت است که کیفیت و قدرت کلی سایت شما را تعیین میکند. فاکتورهای مختلفی برای تعیین و بهبود این پارامتر درنظر گرفته میشوند که در ادامه راجع به آنها صحبت میکنیم. صفحاتی که به عنوان لندینگ پیج محصول شناخته میشوند در آموزش سئو سایتهای فروشگاهی بسیار مهم هستند. اولین مدل، صفحاتی هستند که به عنوان یک پست تایپ درنظر گرفته شده و مانند پیجهای دیگر محصول اقدام به فروش کالا، درج مشخصات و غیره میکنند. حال مقدار استاندارد یعنی چه؟ استفاده زیاد از کلمه کلیدی کیفیت محتوا را کاهش میدهد و گوگل نیز به این موضوع کاملا واقف است و به همین دلیل با استفاده زیاد از کلمات کلیدی نمیتوانید گوگل را فریب دهید.
یا بهتر است مطالب مربروط به آموزش تولید محتوا را نیز مطالعه کنید تا بدانید تولید محتوا به چه معناست. سایتی که کاملاً در خط سئو کلاه سفید باشد همیشه آینده خوبی دارد. حالا فکر نکنید با انجام سئو سایت و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، پولدار شدن آسان است! تنها راه این است که آموزش سئو را به صورت کامل و دقیق یاد بگیرید که چگونه وب سایت خود را به ساده ترین و بهترین شکل ممکن سئو کنید و آن را به صفحه اول گوگل بیاورید. زمانی که یک کاری را بیش از حد روی سایت انجام دهید الگوریتم های گوگل به سایتتان شک می کنند و باعث می شود تا تمرکز بیشتری روی عملکرد سایت انجام شود. از این رو اگر کارهای ربات گونه بیش از حد انجام دهید سایت خودتان را به دست پنالتی گوگل می سپارید.
شرکت سئو24 ، یکی از زیرمجموعههای شرکت وب 24، در حوزه طراحی و بهینهسازی سایت، بازاریابی اینترنتی و طراحی نرمافزارهای تحت وب، فعالیت میکند. این شرکت با هدف ترویج و ارتقای سطح آگاهی درباره سئو و بهینهسازی سایت در کشور، به فعالیت در زمینه آموزش این حوزه میپردازد. سئو24 یک شرکت حرفهای و معتبر در زمینه آموزش سئو است که با داشتن یک تیم مجرب و کارآزموده، محتوای آموزشی بسیار باکیفیت در حوزه سئو ارائه میدهد. این شرکت سعی دارد با ارائه اطلاعات مفید و جدید به افراد علاقهمند کمک کند که در زمینه سئو به مهارتهای لازم برسند. در دنیای امروز، وبسایتها به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی و تبلیغاتی محسوب میشوند.
اگر بخواهیم صفحه فرود لید را کمی جمعوجورتر کنیم و آن را در ابتدای قیف فروش قرار دهیم، صفحه فرود فشار بدست میآید. در این صفحات، محتوای کمتری به کار رفته شده و عناوین آن برجستهتر هستند. همچنین هدف اکثر این نوع صفحات دریافت یک سرنخ کوچک از کاربر مانند شماره تلفن یا ایمیل است. استفاده از کلمه کلیدی در URL یکی ازکارهایی است که برای بهبود سئو میتوان از آن بهره گرفت. برخی از سایتها برای آدرس صفحات خود نامهای عجیب و غریبی را انتخاب میکنند که حتی گاها خودشان هم یادشان میرود!
تاپیکال آتوریتی به این مسئله اشاره میکند که سایت شما قصد دارد در یک حوزه خاص به یک مرجع تبدیل شود. همچنین این پارامتر به سطح تخصص و اعتبار محتوا در یک موضوع یا حوزه خاص نیز اشاره دارد. این کار با تولید محتوا پیرامون یک حوزه خاص و استفاده از کلمات کلیدی آن قابل انجام است. برای پیدا کردن کلمات lsi میتوانید کلمه کلیدی اصلی خود را در گوگل سرچ کنید. در پایین صفحه با 10 مورد از کلمات کلیدی مرتبط با صفحه روبه رو میشوید و با استفاده از آنها میتوانید محتوای خود را غنی و پربارتر کنید.
از آنجا که رقبای آنها یا سئو کلاه خاکستری یا کلاه سیاه را در اینجا انجام می دهند پروژه شما دشوار است. پس باید سئو کلاه سفید را کنار بگذاریم و به سراغ روش های دیگر انجام فعالیت های سئو در وب برویم. این روش بر پایه رعایت اصول و قوانین موتورهای جستجو استوار است و با تمرکز بر تولید محتوای باکیفیت و ارزشمند برای کاربران، به بهبود رتبه وبسایت در درازمدت کمک میکند. ولی پیش از آن پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر صفحه سئو خارجی را به دقت مطالعه کنید. ریدایرکت یا انتقال دهنده ها خدماتی هستند برای زمانی که شما بخواهید روی سئو تکنیکال و داخلی سایت خود مانورهایی ایجاد کنید. مثلا یکی از مهمترین کاربردهای ریدایرکت انتقال خزنده ها از یک صفحه به صفجه دیگریست که به کمک کد اختصاصی ۳۰۱ انجام میشود.
برای مشخص کردن مسیر حرکت خزندههای گوگل باید از فایل Robots.txt استفاده شود. Crawler یا خزندههای گوگل رباتهایی هستند که در سایت وارد شده و اطلاعات آن را استخراج میکنند. به طور کلی این خزندهها در هر نوبت مقدار مشخصی از اطلاعات سایت را مورد تجزیه و تحلیل قرار میدهند (کراول باجت). پس سرعت کم سایت نه تنها رتبه شما را در گوگل متزلزل میکند؛ بلکه میتواند کاربران شما را نیز کاهش دهد. الگوریتمها، چهارچوبهایی هستند که طرز کار موتور جستجو و برخورد با محتوای سایت شما را کنترل کرده و در رتبه بندی، جریمه کردن یا پروموت شدن سایتتان موثر خواهند بود.
از جمله میتوان به یافتن کیوردگپها، یافتن کیوردهای سایت رقبا، یافتن عبارات پرسشی مرتبط به حوزه کاری شما اشاره نمود. ترفندهای مختلفی برای جذاب کردن عنوان وجود دارند، نظیر استفاده از اعداد، قرار دادن کلمه کلیدی در ابتدای عنوان و غیره. به طور کلی برای این موضوع راهکار های زیادی وجود دارد که در مطالب مقالات seoedu به آن ها اشاره میکنیم. این کار را میتوان برای کاهش حجم صفحات سایتها با استفاده از Gzip نیز انجام داد. این الگوریتم ساختار کلیهی سایتهایی که در زمینهی تجارت الکترونیک فعالیت دارند را مورد بررسی قرار میدهد و آنهایی که کیفیت پایینی داشته و سایت بیارزشی محسوب میشوند را از نتایج گوگل حذف میکند. در واقع فروشگاههای تقلبی با این الگوریتم شناسایی و حذف میشوند.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/