استفاده از تبلیغات اینستاگرام برای افزایش نرخ بازگشت سرمایه2023-09-24

نرخ بازگشت سرمایه ROI چیست؟ + فرمول محاسبه و مثال

بخش‌بندی کمک می‌کند بر اساس پارامترهایی مثل جنسیت، سن، شغل، رفتار خرید، باورها و عقاید، پیشنهادی روی میز بگذارید که احتمال پذیرش آن بیشتر است. به این ترتیب، از فعالیت خود نتیجهٔ بهتری می‌گیرید که به‌دنبال آن هم نرخ بازگشت سرمایه بالا می‌رود. نرخ بازگشت سرمایه یک عدد است و فقط به‌کمک داده است که می‌توان آن را فهمید و بهبود داد. این اعداد یا داده‌ها به ما می‌گویند مشتری چه نیازها، خواسته‌ها، تقاضاها، علایق و انتظاراتی دارد. بسیاری از کسب و کارهای کوچک بر تجارت الکترونیک زمان و انرژی زیادی مصرف می‌کنند، اما بسیاری از این کسب و کارهای محلی بیشتر نیازمند به پیاده روی برای تبلیغ هستند.

اگر صاحب پیج خواه به عنوان اینفلوئنسر یا فروشنده محصول نتواند پیج اینستاگرام و بازخورد تبلیغات خود را بررسی کند، مشکلاتی برای او پیش خواهد آمد. به عنوان مثال شما وقت و هزینه خود را بدون فایده از دست داده‌اید بی آنکه بدانید جامعه هدف شما چیست؟ همچنین از جذب مشتریان یا کاربران جدید باز خواهید ماند. صاحب پیج برای تولید محتوای خود با ارائه پست‌ها و استوری‌های متفاوت تلاش می‌کند اما با نادیده گرفتن ارسال در زمان مناسب و ضروری، بازدید خود را به میزان زیادی کاهش خواهد داد. به عنوان یک تخمین، می‌توانید هزینه‌های ماهانه خود را با مزایای سود ماهانه کمپین محتوای خود مقایسه کنید تا نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی محتوایی را تعیین کنید. با این حال مزایای محیطی و عوامل پیچیده باعث پیچیدگی بیشتر در تعیین مقدار دقیق این محاسبه می‌شود. آیا ترافیک ارجاعی بیشتری نسبت به ترافیک ارگانیک دریافت می‌کنید؟ آیا در نواحی خاص بیش از حد یا به اندازه کافی هزینه می‌کنید؟ هرچه بیشتر از کمپین‌تان اطلاعات داشته باشید، در آینده نتایج بیشتری کسب می‌کنید.

درست همچون فیس بوک، اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد که دکمه‌های ترغیب به عمل را در تبلیغات خود بگنجانید؛ کاری که باعث می‌شود به اهداف تبلیغی خود دسترسی پیدا کنید. محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) فرمی از محتوا است که توسط کاربران یک سیستم یا پلت فرم تولید شده است و خود برند هیچ دخالتی در آن نداشته است. این کار بصورت بسیار ویژه‌ای باعث می‌شود مشتریان احساس بهتری درباره برند شما به دست بیاورند و اینکه خود را بخشی از فرآیند تولید می‌دانند.

    {
  • در این صورت چقدر احتمال دارد مخاطب هدف شما در بین آن‌ها باشد؟ احتمالش پایین است.
  • |}
  • مخاطب انتظار دارد که با ورود به صفحه فرود یا لندینگ پیج برندتان یک صفحه متناسب با تبلیغ را با وجود قسمت فراخوان (کال تو اکشن) ببینید تا برای اقدام نیز گمراه نشود.
  • {
  • این موضوع باعث می‌شود کسب‌وکارها بودجه بیشتری را برای تبلیغات خود اختصاص دهند.
  • |}
  • وقتی برای افزایش کیفیت زمانی که کارکنان در محل کار (یا خارج از آن) می‌گذرانند، هزینه صرف کنید، بهره‌وری بیشتری از آن‌ها می‌گیرید.
  • {
  • در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، ROI به مقدار سودی که یک کسب‌وکار از فعالیت‌های بازاریابی در این شبکه‌ها کسب کرده، در مقایسه با هزینه‌های صرف شده برای آن فعالیت‌ها اشاره دارد.
  • |}
  • بررسی و تحلیل مستمر گزارش‌ها، برای شناسایی روندهای موثر و تصمیم‌گیری آگاهانه در کمپین‌های بازاریابی ضروری است.

از آنجایی که هر دو استراتژی، اهداف متفاوتی دارند، نمی‌توان گفت که کدام یک برتر از دیگری است. شما می‌توانید به‌جای انتخاب یکی از این روش‌ها با ترکیب هر ۲ استراتژی با هم، از مزیت‌های بیشتری هم بهره‌مند شوید. برای مثال سایت آل اسپرت با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود و فعالیت در بخش بلاگ، تبلیغات پولی را هم از طریق خدمات یکتانت انجام داده است.

تبلیغات؛ هزینه یا سرمایه گذاری؟ بازگشت سرمایه تبلیغات در ایران چقدر است؟

اما به عنوان کارشناس بازاریابی برای محاسبه نرخ بازگشت سرمایه هزینه تبلیغات، آخرین تبلیغی را که بعد از آن فروش انجام شده است در فرمول MROI قرار می دهیم و محاسبه می کنیم و به عنوان تبلیغ موثر در نظر می گیریم. برای بهبود عملکردتان در زمینه‌ی شبکه‌های اجتماعی، شما باید با یک استراتژی درست و اصولی پیش بروید. هر شبکه‌ای چهارچوب و روش تولید محتوا خاص خودش را دارد و شما با شناخت این روش‌ها می‌توانید بازگشت سرمایه خود را افزایش دهید. در این مسیر مشاوران آژانس دیده‌بان دیجیتال مارکتینگ راژکس در کنارتان هستند تا با فعالیت درست در شبکه‌های اجتماعی علاوه‌بر برندسازی و رشد تعامل و بازدید، سرمایه خودتان را بالا ببرید.

در واقع نسبت کسر سودآوری یک کمپین از هزینه‌های کلی بر تمام هزینه‌ها بوده که با صرف آن کمپین شکل‌گرفته است. این جمله معروف ست گادین، نویسنده و کارآفرین معروف آمریکایی، به‌‌خوبی اهمیت... سوالات و تجربیات خود را در رابطه با استفاده از تبلیغات پولی با ما به اشتراک بگذارید. برای آشنایی بیشتر با این نوع از تبلیغات پیشنهاد می‌کنیم مقاله تبلیغات بنری چیست؟ را مطالعه فرمایید. هنگامی که افراد دنبال‌کننده شما پیج شما را بررسی می‌کنند با خواندن بیو شما خواهند فهمید هدف شما چیست و محصولات شما حول چه محوری می‌چرخد. در طول برگزاری کمپین نیز، باید این اهداف به‌صورت مداوم آنالیز شوند تا مطمئن شوید که مسیر درستی را طی می‌کند.

با ابرسرورها می‌توانید سرور با سیستم‌عامل دلخواه خود را در چند دقیقه انتخاب و نصب نموده و آزادانه منابع سرور خود را کاهش و افزایش دهید. بیدینگ دستی کار پیچیده‌ای است و به بررسی و به‌روزرسانی لحظه‌ای نیاز دارد تا بودجه کمپین هدر نرود. استراتژی PPC (Pay-Per-Click) تبلیغات شامل نتایجی است که با برچسب‌های Ad یا Sponsored در بالای صفحات یا پایین نتایج گوگل ظاهر می‌شوند. در دنیایی که ۶۷.۱ درصد از افراد به اینترنت دسترسی دارند و هر فرد به‌طور متوسط روزانه ۶ ساعت و ۳۱ دقیقه آنلاین است (Demandsage)، این فرصت برای دسترسی به کاربران را نباید از دست بدهید.

با انتخاب استراتژی های مناسب و استفاده از کانال های تبلیغاتی بهینه، شرکت ها در ایران می توانند بازده خوبی از تبلیغات خود داشته باشند و رشد چشمگیری را تجربه کنند. این پلتفرم اطلاعات دقیقی درباره تعرفه‌های تبلیغاتی اینفلوئنسرها ارائه می‌دهد و تضمین می‌کند که تبلیغات شما با بهترین قیمت ممکن اجرا شوند. این ابزارها با جمع‌آوری داده‌های مختلف از جمله تعداد نمایش بنر، تعداد کلیک، تعداد افراد تبدیل و… به شما این قابلیت را می‌دهند تا عملکرد کمپین‌های خود را به صورت دقیق تحلیل کنید. به کمک A/B Testing می‌توانید نسخه‌های مختلفی از محتوا یا تبلیغات خود را آزمایش کنید تا متوجه شوید کدام نسخه‌ها بهترین نتایج را به همراه دارند.

دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ آنلاین و بهترین

این کار به‌اصطلاح ارزیابی عملکرد نیروها با هدف افزایش بازدهی عملکردشان است. هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم. اگر قیف فروش شما آن‌چنان که انتظار دارید، عمل نمی‌کند، با کمک داده‌ها می‌توانید بفهمید مشکل از کجاست.

برای کاهش نرخ از دست دادن مشتریان، برنامه‌های وفاداری و پشتیبانی مشتریان کلیدی هستند. ارسال ایمیل‌های شخصی‌سازی‌شده با پیشنهادات ویژه و تخفیف‌ها می‌تواند مشتریان قدیمی را به بازگشت تشویق کند. همچنین، ارائۀ پشتیبانی سریع و موثر از طریق چت آنلاین یا شبکه‌های اجتماعی، تجربه مثبتی ایجاد می‌کند که مشتریان را به استفادۀ مجدد از خدمات برند ترغیب می‌کند.

به عنوان مثال، اگر تبلیغات شما از طریق ایمیل، شبکه‌های اجتماعی یا تبلیغات پولی انجام شده‌باشد، مقدار utm_medium می‌تواند به ترتیب “email”، “social” یا “CPC” (تبلیغات کلیکی) باشد. تبلیغات پولی به هر نوع تبلیغی گفته می‌شود که شما برای دیده‌شدن کسب‌وکار خود هزینه پرداخت می‌کنید. با استفاده از استراتژی‌های مختلف تبلیغات پولی، مانند تبلیغ در موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی، تبلیغ ویدیویی، همسان و بنری، می‌توانید این روش را به‌طور موثر اجرا کنید. همکاری با اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به سرعت برند شما را مطرح کند و اعتماد مخاطبان را جلب کند.

تبلیغات در اینستاگرام می‌تواند به شما در افزایش سطح آگاهی از برند، افزایش ترافیک برای صفحات مشخصی از سایت شما، مشارکت بیشتر مشتری و ایجاد مخاطبان وفادار، ارتقا جایگاه محصولات و بسیاری دیگر موارد کمک کند. ابزارهای تحلیل داده اینستاگرام به شما امکان می دهند تا عملکرد تبلیغات خود را به دقت بررسی کنید. با استفاده از این ابزارها می توانید اطلاعاتی مانند تعداد بازدیدها نرخ تعامل و نرخ تبدیل را تحلیل کرده و بر اساس آن ها تصمیم گیری کنید.

ابزارهای تحلیلی مانند Google Analytics، Google Search Console و ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی (مانند Hootsuite یا Buffer) به شما کمک می‌کنند تا عملکرد کمپین‌های بازاریابی خود را به دقت بررسی کنید. برای جذب لیدهای ارزشمند، تبلیغات کلیکی (PPC) و بازاریابی ایمیلی بسیار موثر هستند. تبلیغات کلیکی باعث می‌شوند تا با هدف‌گیری دقیق مخاطبان بر اساس سن، جنسیت و علایق، لیدهای باکیفیت جذب کنید. از سوی دیگر، بازاریابی ایمیلی با ارسال پیشنهادات شخصی‌سازی‌شده به مشتریان بالقوه، نرخ تبدیل را افزایش می‌دهد. ترکیب این دو روش می‌تواند لیدهای ارزشمند و فروش را به طور قابل توجهی افزایش دهد. بنابراین  کسب و کارها می‌توانند با بهره مندی از  خدمات  مبتنی بر داده مایند، رفتار مخاطبان خود را بهتر بشناسند  و بر اساس این شناخت، کمپین‌های بازاریابی خود را تنظیم کنند.

همچنین نرخ بازگشت سرمایه مثبت، به‌معنی سودآور بودن کمپین و منفی به‌معنی زیان‌ده بودن آن است. یکی یکی از رایج ترین راه ها برای بهبود کمپین های تبلیغاتی، انجام آزمایش های A و B است. به این ترتیب، شما دو نسخه متفاوت از آگهی را به دسته های مختلف مخاطب نشان می دهید و عملکرد آنها را با هم مقایسه می کنید. این به شما کمک می کند بفهمید چه نوع محتوا، تصویر یا پیامی بهتر عمل می کند و بر اساس آن تصمیمات بهتری بگیرید. اگر تبلیغات به درستی انجام شود نه تنها هزینه بلکه سرمایه گذاری سودآوری برای شرکت هاست.

همچنین نقش UTM در گوگل آنالیتیکس و نحوه بهبود عملکرد کمپین‌ها را بررسی کرده و ارتباط آن با افزایش ROI (بازگشت سرمایه) را توضیح خواهیم داد. در انتها نیز به این نکته اشاره خواهیم کرد که چگونه می‌توانید از خدمات ارائه‌دهندگان هاستینگ مانند پارس‌پک برای مدیریت بهتر ترافیک ورودی خودتان بهره‌مند شوید. به طور کلی می‌توان تمام استراتژی‌ها را در افزایش میزان تبدیل مخاطبان عادی به مشتری موثر دانست. به علاوه، برای افزایش نرخ تبدیل، بهینه‌سازی تجربه کاربری و استفاده از کال تو اکشن‌ نیز ضروری هستند. بهبود طراحی وب‌سایت، ساده‌سازی فرآیند خرید و ارائۀ محتوای مرتبط می‌تواند تجربه کاربری را ارتقا دهد. همچنین، استفاده از دکمه‌های CTA واضح و جذاب، کاربران را به انجام اقدامات مورد نظر (مانند خرید یا ثبت‌نام) تشویق می‌کند.

بنابراین، هر زمانی که مخاطبی قصد خرید یا استفاده از خدمات کسب‌وکار شما را داشته باشد، در دسترس او خواهید بود و با پاسخگویی به سوالات و امکان ثبت سفارش، هیچ مشتری‌ای را از دست نخواهید داد. کمپین‌های تبلیغاتی بیشتر از تأثیر آن‌ها روی فروش فعلی، اطلاعات مفیدی برای برگزاری کمپین‌های آینده در اختیار ما می‌گذارند. با توجه به فاکتوری مثل ROI می‌توانید ببینید کدام بخش از فعالیت‌های شما تأثیر مثبت و کدام بخش تأثیر منفی داشته است. حال باید این نرخ‌های تبدیل را محدود به افرادی کنید که استراتژی بازاریابی محتوایی شما روی آنها تاثیرگذار بوده است. برای شروع، تقریباً تمامی ترافیک ارگانیک شما (از موتورهای جستجو) حداقل بطور غیرمستقیم به استراتژی بازاریابی محتوایی شما مربوط می‌شود.

انتخاب کانال مناسب به پیام تبلیغاتی شما کمک می کند تا به افرادی که واقعاً به آن نیاز دارند برسد. به عنوان مثال، بسیاری از کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​که از تبلیغات در پلتفرم های دیجیتال مانند اینستاگرام و گوگل استفاده کرده اند، بازده سرمایه گذاری بین 5 تا 5 درصد را تجربه کرده اند. این بدان معناست که به ازای هر 5 میلیون دلاری که برای تبلیغات خرج می‌کنید، تا 5 میلیون دلار درآمد کسب کرده‌اید.

{

چگونه با بنرهای تبلیغاتی بازگشت سرمایه (ROI) را افزایش دهیم؟

|}

واژه گستر با تیمی که طی 10 سال تجربه کسب کرده شناخت درستی از نیاز های مشتریان دارد و می تواند بیشترین بهره را به مخاطبین خود برساند. این الگوریتم‌ها تعاملات کاربران را تحلیل کرده و محتواها را بر اساس علاقه‌مندی‌ها و رفتارهای گذشته آنان رتبه‌بندی می‌کنند. عواملی مانند لایک‌ها، کامنت‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و زمان صرف شده روی هر پست در این تحلیل‌ها دخیل هستند. محتوای بصری جذاب و خلاقانه می تواند تاثیر زیادی بر موفقیت تبلیغات شما داشته باشد. استفاده از تصاویر و ویدئوهای با کیفیت بالا و محتوای متنی جذاب می تواند توجه کاربران را جلب کرده و آن ها را به تعامل با برند شما ترغیب کند. برای مثال صندلی چوبی دست‌ساز می‌‌فروشید، پس با انتخاب کلمه کلیدی تطبیق دقیق (صندلی‌های چوبی دست‌ساز) تبلیغ شما فقط به افرادی که این عبارت را جست‌وجو می‌کند، نمایش داده می‌شود.

ضمن اینکه نباید از اهمیت دانش و تخصص انسانی غافل شد، چرا که هوش مصنوعی ابزار کمکی است و برای دستیابی به نتایج مطلوب، همچنان نیاز به قضاوت و تجربه انسانی است. اگر پنج میلیون تومان صرف تبلیغات کرده‌اید و در نهایت، 10 میلیون تومان درآمد کسب کردید، ROAS کمپین تبلیغاتی شما 200 درصد است (10 میلیون را بر 5 میلیون تقسیم کرده و سپس در 100 ضرب می‌کنیم). ترافیک وب سایت قبل و بعد از تبلیغات با استفاده از گوگل آنالیتیکس را اندازه گیری می کنیم و تا بتوانیم آمار خوبی از سایت خود به دست آورده و میزان تاثیر تبلیغات را بررسی نماییم. طبق پیش بینی های انجام شده توسط tubularinsights حدود  ۸۰% ترافیک وب سایت ها تا سال ۲۰۱۹ برگرفته از تبلیغات همسان خواهد بود.

در بیش‌تر موارد بهترین راه برای بهبود بازگشت نرخ سرمایه تبلیغات PPC این است که از یک متخصص کمک بگیرید. یک کارشناس یا آژانس ارائه‌دهنده تبلیغات PPC، تجربیات و بینش‌های فراوانی را به برایتان به ارمغان می‌آورد. با تحلیل داده‌های به‌دست‌آمده از لینک‌های UTM، می‌توانید تجربه کاربری بهتری برای مخاطبان خود ایجاد کنید. برای مثال، اگر متوجه شوید که کاربران از کانال خاصی وارد صفحه‌ای می‌شوند که نرخ پرش (Bounce Rate) بالایی دارد، می‌توانید آن صفحه را بهبود دهید یا مسیر کاربر را به صفحات جذاب‌تر هدایت کنید. اگر شما یا تیم بازاریابی‌تان نیاز به ارائه گزارش‌های دقیق از عملکرد کمپین‌ها دارید، لینک‌های UTM می‌توانند داده‌های بسیار مفیدی را در اختیار شما قرار دهند. این گزارش‌ها به شما کمک می‌کنند تا نتایج کمپین‌های بازاریابی را به‌صورت عددی و قابل‌فهم ارائه دهید و پیشرفت یا نقاط ضعف را شناسایی کنید.

این توضیح می‌دهد که چگونه برخی کسب‌وکارها با حاشیه سود بالاتر، حتی با بازده تبلیغات پایین، سرپا می‌مانند. برعکس، اگر حاشیه سود کم باشد، بهتر است هزینه‌های بازاریابی به حداقل برسد. زهای مخاطبان را پاسخ دهد، می‌تواند به افزایش تعاملات و توجه مخاطبان کمک کند.

تفاوتی ندارد که مخاطبانی که به برند، محصولات و خدمات شما علاقه‌مند هستند، کجا باشند. بازاریابی اینترنتی این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که به همۀ مخاطبان علاقه‌مند دسترسی داشته باشید و بازاریابی هدفمند را اجرا کنید. در زمان اجرای این کمپین، توجه به فاکتورهای مختلف برای دستیابی به موفقیت الزامی است؛ کاری که همکاران ما در واحد دیجیتال مارکتینگ کانون تبلیغات ایران نوین برای برندهای بزرگ کشور انجام می‌دهند.

معمولاً، بازگشت سرمایه‌ی خوب در بازاریابی به‌طور متوسط ۵ به ۱، یعنی ۵ دلار بازده برای هر ۱ دلار هزینه است. اما باید توجه داشت که این مقدار به نوع کسب‌وکار و صنعت شرکت شما بستگی دارد. در واقع تبلیغات می تواند یکی یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی که نه تنها فروش را در کوتاه مدت افزایش می دهد، بلکه به ایجاد یک برند قوی و افزایش وفاداری مشتری در بلند مدت کمک می کند.

به این روش می‌توانید ترافیک ورودی وب‌سایت خود را به سرعت و با هزینۀ نسبتاً کمی افزایش دهید. یکی از محبوب‌ترین راهکارهای تبلیغات کلیکی، استفاده از گوگل ادز (Google Ads) برای نمایش وب‌سایت کسب‌وکار در بالاترین نتایج گوگل با تگ «Sponsored» است. هر کسب‌وکار، مشتریان بالقوه‌ای دارد که در گوگل یا سایر موتورهای جست‌وجو، به دنبال محصولات و خدمات مورد نظر خود می‌گردند. سئو (SEO) یا بهینه‌سازی صفحات وب‌سایت برای موتورهای جستجو، باعث می‌شود تا به مرور، وب‌سایت شما در میان نتایجی که گوگل به کاربران نمایش می‌دهد، رتبۀ بالاتری داشته باشد. این کار توسط متخصصین سئو و تولید محتوا و از طریق جست‌وجوی کلمات کلیدی و نگارش محتوای متنی یونیک بر اساس این کلمات و لینک‌سازی در مقاله‌های سایت انجام می‌شود. این روش یکی از موثرترین راه‌ها برای جذب ترافیک ارگانیک و بدون پرداخت هزینه است.

با ایجاد محتوای خلاقانه و جذاب که مخاطبان را به تعامل وادارد، شرکت‌ها می‌توانند دیده شدن بیشتری داشته باشند و در نتیجه، با هزینه کمتری به مخاطبان بیشتری دست یابند. افزونه‌های تبلیغاتی یک قابلیت و قسمت توضیحات بیشتر برای کمپین تبلیغات آنلاین کلیکی است. این افزونه‌ها در انواع مختلفی وجود دارند که بر اساس نیازتان می‌توانید انتخاب کنید. افزونه‌های تبلیغاتی یک راه عالی برای تقویت تبلیغات شما با اطلاعات بیش‌تر است و به کاربران دلایل بیشتری برای انتخاب کسب‌و‌کارتان می‌دهد. به‌عنوان‌مثال، یک نانوایی محلی می‌تواند از افزونه لوکیش برای نشان‌دادن آدرس خود استفاده کند. همچنین از افزونه تماس استفاده کند تا مشتریان بالقوه بتوانند با یک کلیک با آن‌ها تماس بگیرند.

فراموش نکنید که تعیین نقطه سر به سر یا معیار ایده‌آل بازگشت سرمایه تبلیغات (ROAS) نیز وابسته به عوامل دیگری است. اگرچه معیار معمول ROAS نسبت 4 به 1 (یا به ازای هر یک دلار هزینه، چهار دلار درآمد) است، به یاد داشته باشید که این نسبت بسته به سلامت کلی کسب‌وکار، حاشیه سود و هزینه‌های عملیاتی معمول آن، می‌تواند تغییر کند. با در نظر گرفتن این عوامل، برخی کسب‌وکارها برای رشد و سودآوری به نسبت 15 به 1 و برخی دیگر به نسبت 2 به 1 نیاز دارند. با رشد و تغییرات سریع دنیای دیجیتال، اینستاگرام به طور مداوم الگوریتم‌های خود را به‌روزرسانی می‌کند تا تجربه کاربری بهتری ارائه دهد و محتوای مناسب‌تری را به کاربران نمایش دهد. شرکت تبلیغاتی واژه گستر با بیش از ده سال تجربه در زمینه تبلیغات اینستاگرام، شاهد این تغییرات بوده و با آنها سازگار شده است. این مقاله به بررسی تأثیر تغییرات الگوریتمی اخیر اینستاگرام بر هزینه تبلیغات اینستاگرام و راه‌های سازگاری با این تغییرات می‌پردازد.

کوکو با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند، اطلاعات کاملی از میزان تعامل، تعداد فالوورها، نرخ تعامل واقعی و سایر معیارهای مهم را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید بهترین اینفلوئنسرها را برای تبلیغات خود انتخاب کنید. برای بررسی میزان اثربخشی محاسبه ROI و میزان اثربخشی لندینگ پیچ، به ترافیک ورودی، نرخ تبدیل (conversion rate) و بررسی فروش افزایشی را حتما در نظر داشته باشید. در ضمن عوامل دیگری مانند طراحی صفحه فرود، طراحی بنر تبلیغاتی، سرعت بارگذاری وب سایت و … بر سرنخ فروش یا لید تاثیر گذار است یعنی با تغییر هر کدام از این عوامل لیدهای بیشتری برای فروش به دست می آید.

یکی از راه‌های کلیدی برای کاهش هزینه تبلیغات اینستاگرام، بهینه‌سازی محتوا است. محتوایی که به‌دقت طراحی شده و با الگوریتم‌های جدید هماهنگ است، می‌تواند دیده شدن بیشتری داشته باشد و در نتیجه، هزینه‌های تبلیغاتی را کاهش دهد. با تحلیل داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط کمپین UTM، می‌توانید رفتار کاربران را بهتر بشناسید و کمپین‌های خودتان را بهینه کنید. برای مثال، اگر متوجه شوید که یک کانال خاص نرخ تبدیل پایینی دارد، می‌توانید استراتژی بازاریابی خود را تغییر دهید.

حتی با وجود اینکه تبلیغات با توجه به هشتگ‌ها در اینستاگرام پیدا نمی‌شوند، شامل کردن هشتگ در تبلیغات به شما این فرصت را می‌دهد که محتوای مناسبی را برای مشترکان خود ارسال کنید. با اینحال، برای دستیابی به این کار، شما باید هشتگ‌های مناسب با برند خود را بسازید. برای تحلیل سودآوری، داده‌های تعامل را از ابتدای تا انتهای قیف فروش ترکیب کنید. ارزیابی عملکرد نیز به حجم قابل توجهی از داده‌ها نیاز دارد تا بتوانید کمپین‌های بعدی را تفکیک کنید.

اهمیت تست A/B در این است که به جای حدس و گمان، بر اساس داده‌ها و آمارهای واقعی تصمیم‌گیری می‌شود و این امر منجر به افزایش نرخ کلیک، بهبود نرخ تبدیل و در نهایت کاهش هزینه‌های تبلیغات می‌شود. هرچند هدف اصلی بسیاری از کمپین‌ها فروش است، اما باید به تعاملات طولانی‌مدت با مخاطبان نیز توجه داشته باشید. ایجاد ارتباطات قوی با مشتریان و فالوورها می‌تواند به افزایش وفاداری و تکرار خرید منجر شود و در نهایت ROI را بهبود بخشد. به عنوان مثال، اگر هدف شما از داشتن یک پیج در زمینه مشاوره سئو افزایش فروش است، می‌توانید تعداد سفارشات مستقیم از شبکه‌های اجتماعی یا درآمد حاصل از این کانال‌ها را به عنوان معیار سنجش قرار دهید.

بعد از محاسبه سود پیش‌بینی‌شده می‌توانید نرخ بازگشت سرمایه را هم پیش‌بینی کرده و در حین برگزاری کمپین آن را رصد کنید. همچنین، همه ابزارها و پلتفرم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای هر نوع کسب‌وکاری مناسب نیستند. برای همین ضروری است که ابزارهایی را انتخاب کنید که با ویژگی‌ها و نیازهای کسب‌وکار شما همخوانی داشته باشند تا بهترین نتیجه را در اجرای استراتژی‌های بازاریابی کسب کنید. در این شرایط، استفاده از ابزارهای تحلیلی مانند Google Analytics می‌تواند در سنجش دقیق ترافیک و نرخ تبدیل به کمک بیاید و به بازاریابان در تحلیل نتایج کمپین‌های خود کمک کند. همچنین، بسیاری از کمپین‌های بازاریابی با اهداف کیفی و غیرمستقیم نظیر افزایش آگاهی از برند و رضایت مشتری ایجاد می‌شوند که به راحتی قابل اندازه‌گیری نیستند.

Contact Us
https://www.hamyarit.com/blog/%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%9b-%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%b1/
Email: info@www.hamyarit.com
Phone: 09145622900
, iran, iran

نرخ بازگشت سرمایه را همیشه می‌توان افزایش داد، فقط باید برای ریسک، تغییر، تست و بهینه‌سازی مداوم آماده باشید. کار دیگری که برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید انجام دهید، خودکارسازی برخی وظایف یا همان اتومیشن است. ابزارهای اتومیشن کارهای تکراری و همچنین آنالیز داده‌ها را به عهده می‌گیرند و وقت نیروهای شما را آزاد می‌کنند. نیروها می‌توانند روی کارهای مهم‌تری متمرکز شوند که به بازدهی و افزایش میزان بازگشت سرمایه منجر شود.

در صورت دور بودن از اهداف کمپین، در این شرایط زودتر می‌توانید جلوی ضرر را بگیرید و کمپین خود را اصلاح کنید. بازتاب آنلاین با مجوز رسمی بازتاب نویس از سوی وزارت رشاد دارای نشان پایگاه خبری است و هدف آن ایجاد فضایی برای بازتاب انواع اخبار در ایران است. این چالش ها شامل محدودیت های زیرساختی، قوانین و مقررات ناگهانی و نوسانات اقتصادی است که می تواند بر نتایج تبلیغات تأثیر بگذارد. با تست A/B  می توانید تغییراتی که در کمپین ایمیلی باعث افزایش open rate  و  conversion rate می شود را متوجه شوید. برای محاسبه دقیق تر MROI هزینه های مارکتینگ باید اعضای تیم مدت زمانی که برای این فعالیت ها صرف می کنند را نیز محاسبه کنند. به نقل از آمار سایت cmocouncil.org تخمین زده شده که تا سال ۲۰۱۹ بودجه تبلیغات جهانی به ۲/۱ تریلیون دلار برسد.

مثلاً یک مؤسسه کنکوری می‌تواند تبلیغات خود را برای افراد ۱۷ تا ۱۹ ساله هدف‌گذاری کند تا بیشترین بازدهی را از تبلیغات پولی خود داشته باشد. حالا که می‌دانید نرخ بازگشت سرمایه چیست، چه اهمیتی دارد و چطور می‌توان آن را افزایش داد، وقت آن رسیده تا با روش‌های افزایش آن هم آشنا شوید. برای سرمایه‌گذاران، دید واقع‌بینانه به بازدهی تبلیغات یا تولید محصولات جدید، اهمیت ویژه‌ای دارد.

در سال ۲۰۲۴، ۸۴ درصد از مصرف‌کنندگان اعلام کردند که پس از تماشای ویدیوهای تبلیغاتی، انگیزه بیشتری برای خرید پیدا کرده‌اند. تبلیغات شاپینگ، یکی از روش‌های تبلیغات پولی ترکیبی است که به راحتی به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا می‌کنید. در تصویر بالا، با مشاهده تبلیغات یکتانت در این صفحه از سایت و درج عبارت “مطالب پیشنهادی” به‌نظر می‌رسد این محتواهای تبلیغاتی بخشی از مطالب پیشنهادی خود سایت هستند. زمانی که کلمه کلیدی مرتبط با خواسته‌تان را در اینترنت جستجو می‌کنید، ممکن است نتایج جستجو شامل ترکیبی از نتایج ارگانیک و تبلیغات پولی باشد که به‌طور برجسته در موتور جستجوی گوگل ظاهر می‌شوند. برای اطلاعات دقیق‌تر در این زمینه می‌توانید مقالۀ تفاوت بازاریابی و تبلیغات را بخوانید.

پیش از محاسبات، باید بدانید که محاسبه نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی محتوایی چه مشکلاتی به همراه دارد. تقریباً تمامی کمپین‌های بازاریابی محتوا در مرحله آغازین نرخ بازگشت سرمایه منفی دارند. بر این اساس مقادیر اولیه نرخ بازگشت سرمایه باید با مقیاس بسیار کمی در نظر گرفته شود. اندازه‌گیری و تجزیه‌وتحلیل مستمر نرخ بازگشت سرمایه (ROI) در کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ، یک گام حیاتی برای ارزیابی کارایی و تعیین مسیر درست استراتژی‌های بازاریابی است.

برندهای مختلفی از این ابزار برای افزایش اثربخشی کمپین‌های خود استفاده کرده‌اند و به نتایج درخشانی دست یافته‌اند. اگر شما هم به دنبال افزایش ROI (نرخ بازگشت سرمایه)در تبلیغات دیجیتال خود هستید، کوکو بهترین گزینه برای شماست. برای بهره‌مندی از امکانات کوکو، کافی است به وب‌سایت رسمی آن مراجعه کنید و ثبت‌نام نمایید. نوآوری در تولید محتوا و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی یکی از مهم‌ترین عوامل در کاهش هزینه تبلیغات اینستاگرام است.

تبلیغات در اینستاگرام https://www.hamyarit.com/blog/%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%9b-%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%b1/
تبلیغات اینستاگرامی