برگزیده بازاریابی دیجیتال
دیجیتال مارکتینگ چیست؟ از سیر تا پیاز بازاریابی آنلاین را بشناسید آپدیت ۲۰۲۰ بیزکوک
این موضوع تا حد زیادی کار صاحبان کسب و کار را بهمنظور یافتن مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی، راحتتر کرده است. اما موضوع مهم این است که این امور بایستی کاملاً اصولی و توسط افراد متخصص انجام شود. صاحبان کسب و کار میتوانند با برخورداری از اطلاعات کافی در زمینه تعریف بازاریابی دیجیتالی و شناخت ابزارهای آن، در این عرصه پیروز شوند. ما در این مقاله از سایت خوشفکر فرد سعی کردیم تا پاسخِ سوالِ بازاریابی دیجیتال چیست را بهصورت دقیق و کامل به شما ارائه دهیم. یکی از انواع SEM، «تبلیغات کلیکی» (Pay-Per-Click Advertising) یا اصطلاحاً «PPC» است.
این امکان به شما اجازه میدهد تا پیامها و تبلیغات خود را حتی زمانی که در مسیر، در خانه یا در مکانهای دیگر هستند، ارسال کنید. یک موفقیت بزرگ در زمینه دیجیتال مارکتینگ، تبدیل مشتریان به مشتریان وفادار برند است. با توجه به مطالعات صورت گرفته بازاریابان، استراتژی بازاریابی محتوا را مهمترین استراتژی بازاریابی دیجیتال در سالهای گذشته میدانند. با اجرای GDPR در بازاریابی دیجیتال دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران بسیار سخت میشود، بنابراین بازاریابان باید گزینههای دیگری را به عنوان هدف قرار دهند. اکنون بهترین گزینه جایگزین، استفاده از هدف گذاری متنی است که بههیچوجه بر دادههای کاربران متکی نیست.
بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغدهنده» امکان معرفی کسبوکار به دیگران را برای شما فراهم میکند. از مزایای دیگر این روش تبلیغات میتوان به نرخ تبدیل بالای آن اشاره کرد، چراکه این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده میشوند و در نتیجه، افراد بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات کسبوکار شما تشویق میشوند. «بازاریابی محتوا» (Content Marketing) به ساخت و تبلیغ محتوا برای افزایش آگاهی از برند، رشد ترافیک، افزایش تعداد مخاطبان راغب و افزایش تعداد مشتریان گفته میشود. از کانالهای پرکاربرد در استراتژی بازاریابی محتوا میتوان به پستهای وبلاگ، کتابهای الکترونیکی، اینفوگرافیکها، دورههای آموزشی آنلاین، پادکستها، وبینارها و محتوای صوتی و تصویری اشاره کرد. طراحی وبسایت شامل جنبههای فنی و زیباییشناختی است که بر سرعت، استفادهپذیری و ظاهر سایت تمرکز دارند. وبسایت به عنوان مرکز استراتژیهای دیجیتال نقش کلیدی در نگهداشتن کاربران و تبدیل آنها به مشتری ایفا میکند.
«بازاریابی معارفهای، همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ» (Affiliate marketing) شکلی از تبلیغات است که در آن بهازای معرفی یا تبلیغ محصولات و خدمات برندهای دیگر در وبسایت خود، مبلغی به عنوان کمیسیون دریافت میکنید. «سئو خارجی» (Off-page SEO) بر فعالیتهایی متمرکز است که خارج از وبسایت اتفاق میافتد و میتواند بر رتبه وبسایت در موتورهای جستجو اثر بگذارد. هرچه تعداد وبسایتهای معتبری که به در محتوای خود لینک شما را قرار میدهند افزایش پیدا کند، رتبه وبسایت شما در کلمههای کلیدی لینک شده افزایش پیدا میکند. ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر غیرممکن است مگر اینکه افرادی را که میخواهید هدف قرار دهید را درک کنید. شخصیتهای خریدار افرادی خیالی هستند که نشان دهنده ویژگیهای کسانی هستند که میخواهید محصولات یا خدمات شما را بخرند. بازاریابان باهوش، محتوایی را ایجاد میکنند که برای چندین شخصیت کاربر در تمام مراحل قیف فروش ایده آل است.
شما میتوانید با ایجاد یک تجربه مناسب برای کاربران نهایی و با توجه به اهدافتان، در جهت توسعه و پیشرفت برند خود حرکت کنید. به کارگیری روشهای بازاریابی باکیفیت، رضایت شما و مشتری را در پی خواهد داشت. «بازاریابی محتوا» (Content Marketing)، روشی است که در آن شما میتوانید با تولید محتوای باکیفیت برای کاربران خود، فروش بیشتری را به دست آورید. ارسال پیام در توییتر، آپلود ویدیو در یوتیوب و نوشتن مطالب مختلف در وبسایت، از مصادیق بازاریابی محتوا هستند. این روش دارای کارایی بسیار خوبی است چراکه محتوای شما را با روشهای دیگری از قبیل بازاریابی سئو و شبکههای اجتماعی ادغام میکند و در نتیجه، بهرهوری کار افزایش مییابد.
برای بهرهگیری از این نوع بازاریابی میتوانید فعالیتهای تجاری خود را در پلتفرمهایی نظیر فیسبوک، توییتر، یوتیوب یا لینکدین بیشتر کنید. استفاده از بازاریابی شبکههای اجتماعی و تولید محتوای باکیفیت، سرعت رشد و موفقیت کسب و کار شما را افزایش خواهد داد. اغلب شرکتها علاقه زیادی به استفاده از بازاریابی شبکههای اجتماعی دارند اما آنهایی که دارای مدل کسب و کار «شرکت به مشتری» (Business to Consumer) یا اصطلاحاً «B2C» هستند، بیشترین بهره را از این روش میبرند. شرکتهایی با مدل کسب و کار B2C، محصولات یا خدمات خود را بدون هیچ واسطهای به دست مشتری نهایی یا هدف میرسانند. «بازاریابی دیجیتال» (Digital Marketing)، نوعی بازاریابی برای محصولات و خدمات متنوع به حساب میآید که در آن از فناوریهای دیجیتال استفاده میشود. افرادی که در این حوزه فعالیت میکنند همیشه به دنبال روشهایی هستند که میزان بازدیدهای وبسایت خود و فروش محصولاتشان را افزایش دهند.
با استفاده از پلتفرمهای انتشار رپورتاژ آگهی میتوانید محتوای خود را در سایتهای پربازدید به نمایش بگذارید. همچنین این پلتفرمها با ارائه گزارشهای دقیق و کاربردی، شما را در تحلیل و بررسی کمپینتان یاری میکنند تا بتوانید کمپینهای خود را بهینه کرده و موثرتر عمل کنید. همزمان و بعد از اجرای یک کمپین تبلیغاتی، لازم است که به تحلیل کمپین مورد نظر بپردازید. با کمک پلتفرمهای مختلفی که در این زمینه وجود دارد میتوانید دادهها را آنالیز کنید و از آنها برای بهبود کمپین خود استفاده کنید. با آنالیز و تحلیل دقیق و صحیح اطلاعات کمپین، بازدهی کمپینهای خود را افزایش دهید و کمپینهای بهتری اجرا کنید. یک استراتژی بازاریابی دیجیتال به شما امکان میدهد تا بهطور مداوم گردش سرمایه گذاری در کانالهای مختلف داشته باشید، اطمینان حاصل کنید که هرگز در کانالهایی که عملکرد خوبی ندارند، پول تلف نمیکنید.
کمپین بازاریابی تبلیغاتی است که برای دستیابی به یک هدف خاص در استراتژی شما طراحی شده است تا اهداف کلی کسب و کار شما. با پیادهسازی این روشها و ادغام استراتژیهای مناسب، کسبوکارها میتوانند حضور آنلاین خود را به حداکثر برسانند، به جمعیت گستردهتری دسترسی پیدا کرده و رشد قابل توجهی را تجربه کنند. فراموش نکنید که پیگیری و تجزیه و تحلیل کردن نتایج این روشها، تعیین استراتژیهای مناسب و بهروز بودن و همراه بودن با ترندها در صنعت بازاریابی دیجیتال برای موفقیت کسبوکار شما ضروری است. بازاریابی آنلاین محصولات و خدمات از طریق اینترنت و ابزارهای دیجیتال مثل وبسایتها، شبکههای اجتماعی و ایمیل. این روش باعث شده تا تبلیغکننده هزینهای کمتری را نسبت به روشهای دیگر پرداخت کند. همچنین با ارائه تبلیغ خود به مخاطب خاص میزان موفقیت در کمپینهای بازاریابی را افزایش میدهید.
شرکتهایی با مدل کسب و کار B2C بیشترین علاقه را به این نوع بازاریابی از خود نشان میدهند. این شرکتها میتوانند با استفاده از حسابهای شبکههای اجتماعی خود در پلتفرمهای مختلف، بازدیدکنندههای بسیار زیادی را جذب کنند. نکته قابل توجه در بازاریابی پورسانتی این است که باید پیش از جذب افراد قوانین و مقررات مشخصی را بین طرفین مشخص کنید. فروشندگان، معرف برند شما هستند و همیشه باید شعار برندتان را به گوش مشتریان برسانند. از اینرو، کلمات بخصوصی که میخواهید فروشندگان از آنها استفاده کنند را در اختیارشان قرار دهید. به علاوه، حتماً باید یک قرارداد کاری نیز برای افراد علاقهمند به همکاری در فروش تهیه کنید.
بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ به تمامی تکنیکهای بازاریابی و تبلیغات ارائه شده از طریق کانالهای دیجیتال مانند موتورهای جستجو، وب سایتها، رسانههای اجتماعی، ایمیل، پیامک و برنامههای تلفن همراه گفته میشود. به طور کلی در بازاریابی هدفمند، پیام شما به افرادی منتقل میشود که به کسب و کار شما علاقه نشان دادهاند. در این روش تبلیغات شما میتوانید مشتریانی را هدف قرار دهید که به کسب و کار، محصولات یا خدمات شما علاقهمندند. اما در روشهای بازاریابی قدیمی شما پیام خود را به عموم مردم میرسانید و امیدوارید که پیام تبلیغات شما به افرادی برسد که به کسب و کار شما علاقهمندند. در این نوع بازاریابی، رسیدن به تعداد قابل توجهی مخاطب راغب که هزینههای بازاریابی را توجیه کند، چالشی بزرگ است.
شامل تقویم محتوایی، استراتژی کلمات کلیدی، زمانبندی انتشار پستها و استفاده از ابزارهای خودکارسازی بازاریابی. با تحقیق و بررسی رفتار و ترجیحات مشتریان، شخصیتهای دقیقی از مخاطبان خود بسازید. اغلب از طریق Google Ads، Bing Ads یا سایر موتورهای جستجو انجام میشود، و میتواند راهی موثر برای دستیابی به افرادی باشد که در جستجوی عبارات مرتبط با کسب و کار شما هستند. دیجیتال مارکتینگ به طور مداوم در حال تحول است و همگام شدن با آخرین روندها می تواند دشوار باشد. تجزیه و تحلیل و بازاریابی داده محور شامل استفاده از داده ها و تجزیه و تحلیل ها برای ردیابی و اندازه گیری عملکرد کمپین های بازاریابی و تصمیم گیری آگاهانه برای استراتژی های آینده است.
اطمینان حاصل کنید که اهداف و اهداف شما هوشمند (مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و به موقع) هستند. تبلیغات کلیکی اغلب از طریق گوگل ادز، بینگ ادز یا سایر موتورهای جستجو انجام می شود، و می تواند راهی موثر برای دستیابی به افرادی باشد که در جستجوی عبارات مرتبط با کسب و کار شما هستند. اجرای تبلیغات پولی در موتورهای جستجو و پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای هدایت ترافیک هدفمند به یک وب سایت. بازاریابی محتوا شامل ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند و مرتبط برای جذب مخاطب هدف است. هدف بازاریابی محتوا ایجاد آگاهی از برند، ایجاد رهبری فکری و ایجاد تعامل و وفاداری مشتری است.
اگر کسب و کار کوچکی دارید، احتمالا برایتان سخت باشد که با برندهای بزرگ صنعت خود رقابت کنید، بسیاری از آنها میلیونها دلار سرمایه برای تبلیغات تلویزیونی یا تبلیغات سراسری خرج میکنند. خوشبختانه، فرصتهای زیادی وجود دارد تا از طریق ابتکارهای استراتژیک بازاریابی دیجیتال، از بازیکنان و رقبای بزرگ صنعت خود پیشی بگیرید. دیجیتال مارکتینگ به شما کمک میکند نسبت به استفاده از روشهای سنتی مخاطبان و مشتریان بیشتری را که احتمالا محصول یا خدمات شما را خریداری میکنند، هدف قرار دهید. با گسترش موتورهای جستجو مانند گوگل و پلتفرمهای اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر، بازاریابان ابزارهای بیشتری برای تعامل با مخاطبان پیدا کردند. برای مثال شما میتوانید تبلیغات کلیکی را تغییر دهید، تبلیغات شبکههای اجتماعی را ویرایش کنید، کمپینهای سئو را بهینهسازی کنید و محتوای خود را در زمان مورد نیاز، بهروزرسانی کنید. در روشهای بازاریابی دیجیتال آنلاین، شما میتوانید پرسونای مشتری ایدهآل خود را مشخص کنید.
بازاریابی دیجیتال در سال 2025 به شکل قابلتوجهی پیشرفتهتر و هدفمندتر خواهد بود. امروزه اینترنت تقریباً دردسترس همه افراد بوده و این تعداد در حال افزایش است. طبق آمار در سال ۲۰۲۱ به طور متوسط کاربران در هر روز حدود ۶ ساعت و ۵۶ دقیقه از زمان خود را در طول شبانهروزی به وب اختصاص میدهند. جو پولیتزی کتابهای متعددی در زمینه استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا دارد که هر یک به نوبهی خود مفید هستند و ما هم در درسهای مرتبط، به آنها اشاره کردهایم. شیوهی اول، آموزش دانشگاهی است که در قالب رشته دیجیتال مارکتینگ عرضه و ارائه میشود. رشته دیجیتال مارکتینگ در ایران هم به رغم برخورد سرد دانشگاهها، مسیر توسعهی خود را طی کرده و انتظار میرود در آینده جای خود را در دورههای رسمی مدیریتی (مثلاً دوره MBA در مقطع کارشناسی ارشد) باز کند.
مصرفکنندگان بیشتر به دنبال پاسخهای سریع و دقیق هستند، که این موضوع به تغییر در استفاده از کلمات کلیدی منجر میشود. با این حال، این اتفاقهای ناخوشایند را، به فرض که روی دهند، نمیتوان به معنای از رونق افتادن تخصص دیجیتال مارکتینگ در نظر گرفت. این رشته احتمالاً همچنان پررونق باقی خواهد ماند و درآمد کارشناسان دیجیتال مارکتینگ هم حفظ خواهد شد. اما سبد ابزارها و مهارتهایشان تغییر خواهد کرد و چه بسا گونهای از دیجیتال مارکتر در کشور پرورش پیدا کند که در بازار جهانی، تقاضایی برای آن وجود نداشته باشد. چه در سطح جهان و چه در ایران، دوره های حضوری و غیرحضوری بسیاری با موضوع دیجیتال مارکتینگ برگزار میشوند.
فراموش نکنید که اعتبار و همخوانی اینفلوئنسر مورد نظر با محصول یا خدمات برند شما بسیار حائز اهمیت است. اینفلوئنسرهایی که دارای اعتبار و رابطه صمیمی و قوی با مخاطبان هستند و محتواهایشان با محصول یا خدمات شما همخوانی دارد، توانایی بیشتری در تأثیرگذاری بر مخاطبان خواهند داشت. مخاطبان از اینفلوئنسرهایی که به آنها اعتماد دارند، راهنمایی میگیرند و ممکن است بر اساس نظرات و توصیههای آنها تصمیمگیری کنند. برای جذب مخاطبان از طریق ویدیو، باید از راهکارهای مناسب برای این شیوه استفاده کنید. با قوانین سختگیرانهتر و آگاهی بیشتر کاربران، برندها باید استراتژیهای شفاف و محافظت از دادههای مشتریان را در اولویت قرار دهند. با رشد چشمگیر استفاده از دستیارهای صوتی مانند Google Assistant، Siri و Alexa، جستجوی صوتی یکی از ضروریترین جنبههای استراتژی سئو شده است.
بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ به مجموعهای از فعالیتها و استراتژیهایی گفته میشود که برای تبلیغ محصولات یا خدمات بهطور آنلاین و با استفاده از ابزارهای دیجیتال اجرا میشود. این روش شامل انواع کانالهای آنلاین مانند وبسایتها، شبکههای اجتماعی، موتورهای جستجو، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات آنلاین و بسیاری دیگر است. هیچ روش بازاریابی دیجیتال واحدی برای همه کسبوکارها بهترین نیست؛ بلکه انتخاب روش مناسب به نوع محصول یا خدمات، مخاطبان هدف، اهداف کسبوکار و بودجه شما بستگی دارد.1. اگر به نتایج سریع برای افزایش فروش نیاز دارید تبلیغات کلیکی (PPC) و تبلیغات شبکههای اجتماعی گزینههای مناسبی هستند. این روشها مشتریان بالقوه را مستقیماً به محصولات یا خدمات شما هدایت میکنند.2. برای ساختن یک برند پایدار و جذب مشتریان طولانیمدت، سئو (SEO) و بازاریابی محتوا مؤثرتر هستند.
دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) به استفاده از فناوریهای دیجیتال برای تبلیغ و ارائه محصولات و خدمات گفته میشود. این نوع بازاریابی یکی از مهمترین جنبههای بازاریابی مدرن است که به کسبوکارها امکان دسترسی به مخاطبان هدف با هزینه کمتر و اثربخشی بیشتر را میدهد. این مقاله به بررسی مفاهیم، ابزارها، استراتژیها، مزایا و چالشهای دیجیتال مارکتینگ میپردازد و نقش آن را در تحولات بازاریابی عصر حاضر تحلیل میکند. استفاده از رپورتاژ آگهی یکی از روشهای تبلیغات آنلاین برای گرفتن بکلینک و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به شمار میرود. رپورتاژ آگهی اگر به شکلی صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود تأثیرگذار است و رعایت تمام اصول و معیارهای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد.
بنابراین در این روش تبلیغات، مارکترها تنها بر اساس دادههای موجود درباره افرادی که برنامههای تلویزیونی را تماشا میکنند، میتوانند مخاطبان را به شکل محدود هدفگذاری کنند. همچنین، از امتحان کردن چیزی جدید و یا کنار گذاشتن چیزی که کار نمیکند، نترسید. یکی از بهترین چیزها در مورد استراتژی بازاریابی دیجیتال این است که بلافاصله قابل اندازه گیری است. بازاریابی ویدیویی شامل ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای ویدیویی برای تعامل و اطلاع رسانی به مخاطبان در مورد محصولات یا خدمات است. منطقیترین، باصرفهترین و مثمرثمرترین راهِ ارگانیکِ انجام دادن این کار، سرمایهگذاری روی سئو یا همون Search Engine Optimization (SEO) هست. حالا که زیربنا و مفهوم بازاریابی دیجیتال مشخص شد، نوبت به ساختن خود بنا یا ساختمون میرسه.
به عبارت دیگر، هزینه تبلیغات به ازای تعداد کلیکهایی که در تبلیغات ایجاد میشود، تعیین میشود. در کل، پلتفرمهای دیجیتالی تبادلی به عنوان واسطههایی برای اتصال افراد و کسبوکارها، تسهیل تبادل اطلاعات و خدمات و ایجاد ارتباطات مؤثر استفاده میشوند. این پلتفرمها کاربرد بسیاری داشته و میتوانند به دسترسی بازار و بهبود فرایندهای تجاری کمک کنند. همچنین پلتفرم های تبادلی از امنیت بالایی برخوردارند تا تضمین کنند که معاملات به صورت قانونی و امن صورت میگیرند. مهمترین تاثیر این نوع کسب و کار این است که با دادن اطلاعاتی در مورد محصولات و خدمات خود میتوانند اعتماد و فروش بیشتری را تجربه کنند.
اما با توجه به اینکه این دو عنوان، عملاً فراگیرتر هستند و همرده با سایر موارد نیستند (میتوانند سایر گزینهها را هم پوشش دهند)، آنها را در فهرست بالا قرار ندادیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر و شروع به همکاری با کاپریلا روی «این لینک» کلیک کنید. در این مرحله، آهنربای لید و فرم Opt-in، عناصری هستند که تعداد مشترکان شما را افزایش میدهند. علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهرهگیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیکهای صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پوش نوتیفیکیشن و بازاریابی از طریق آن، مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد میکنیم. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
امروزه با ورود فناوری و اینترنت به زندگی روزمره ما، بازاریابی دیجیتال به یکی از ابزارهای برجسته تبلیغاتی تبدیل شده است. این نوع بازاریابی، یکی از قدرتمندترین و کارآمدترین روشها برای جذب مشتریان و رشد کسبوکارها محسوب میشود. در این مطلب از دانشگاه کسبوکار، به بررسی انواع بازاریابی دیجیتال و نقش آن در رشد کسبوکارها خواهیم پرداخت. اگر به دنبال ایدهها و راهکارهای کارآمد برای بازاریابی دیجیتال هستید، با ما همراه باشید. تبلیغات بنری سنتی به تبلیغات نمایشی پیچیدهتری تبدیل شدهاند که به تعامل بیشتر با مخاطب هدف میپردازند. هر کدام از روشهای بازاریابی دیجیتال مانند تبلیغات ویدئویی، افیلیت مارکتینگ و تبلیغات نمایشی برای اهداف مختلف یک برند خاص طراحی شدهاند.
از طریق وبسایت میتوانید علاوه بر ارائه اطلاعات مفید، محصولات و خدمات خود را ارزشگذاری کنید. بازاریابی از طریق موتورهای جستجو مبحثی گسترده و فراتر از سئو است که شرکت های بزرگ از آن برای بازاریابی استفاده میکنند. هدف از انجام این نوع بازاریابی دریافت ترافیک ارگانیک و متقاعد سازی آنها برای تبدیل شدن به یک مشتری وفادار است. بازاریابی موتورهای جستجو از طریق روشهای مختلف انجام میشود و نیاز به هزینه زیادی دارد. گوشی موبایل جزو ده محصول برتر در زمینه اطلاع رسانی و ارتباط مخاطبان با یکدیگر است. امروزه با تولید موبایلهای پیشرفته، عموم مردم از این وسیله برای رسیدن به اهداف خود استفاده میکنند.
مینیمال بودن چیزیه که بسیاری از کاربران، از جمله خود شمایی که در حال خوندن این راهنمای مینیمال برای دیجیتال مارکتینگ به میزفا سر زدید، به دنبال اون هستند. بسیاری از کسبوکارها اینقدر درگیر خودشون میشن که فراموش میکنند علت وجود و چرایی اونها، راضی کردن مشتریان و پاسخ دادن به نیازهای اونهاست. هویت و داستان داشتن، خوب و حتی ضروریه؛ اما همیشه باید سعی کنیم این دوتا رو در مسیر مشتریمداری هدایت کنیم و سعی کنیم اونچه برای مشتریان مهمه، هم در هویت برند ما و هم در افق دید برند نمایان و منعکس بشه. اولین کاری که دیجیتال مارکتینگ برای شما انجام میده اینه که برندتون رو شخصیسازی میکنه. O برگزاری لایو اینستاگرام برای پاسخ به سوالات مشتریان.o ارائه وبینارهای آموزشی با قابلیت تعامل در زمان واقعی.o استفاده از ویدئوهای تعاملی برای نمایش محصولات به شکلی جذاب.
این تغییرات و حضور فناوریهای پیشرفته نشاندهنده اهمیت بهینهسازی تبلیغات برای تلفنهای همراه است. بنابراین، در کمپینهای تبلیغاتی خود، ابزارهای تبلیغاتی در تلفن همراه را در اولویت قرار دهید. امیدواریم که این مطالب به شما در درک بهتر و بهرهوری بیشتر از انواع بازاریابی دیجیتال کمک کرده باشد. در دنیای دیجیتال پویا و پررنگ، همیشه فرصتهای جدیدی برای کشف و استفاده وجود دارد، بنابراین هرگز دست از تلاش و خلاقیت برندارید. با استفاده از بازاریابی موبایلی، شما میتوانید به مخاطبان خود در هر زمان و مکانی دسترسی داشته باشید.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری