دستور رسانه های اجتماعی رئیس جمهور ترامپ حق رای را به خطر خواهد انداخت، طرح دعوی در دادگاه جدید ادعا می کند

بر اساس پروتکل، تعداد انگشت شماری از گروه های مدافع رای دهندگان روز پنجشنبه علیه دستور اجرایی رسانه های اجتماع

توسط PARINEWS در 6 شهریور 1399

بر اساس پروتکل، تعداد انگشت شماری از گروه های مدافع رای دهندگان روز پنجشنبه علیه دستور اجرایی رسانه های اجتماعی رئیس جمهور دونالد ترامپ دادخواستی تشکیل دادند. این دستور پس از بررسی توییت های دروغین توسط ترامپ در رای گیری پستی در اوایل سال جاری امضا شد و طرح دعوی در دادگاه روز پنجشنبه به دنبال اطمینان از سیستم عامل ها می تواند با اطلاعات غلط رای گیری به صورت آنلاین مقابله کند.

سازمان هایی از جمله راک رای و مطبوعات آزاد در شکایت خود استدلال می کنند که این دستور این پتانسیل را دارد که حقوق رای دهندگانی را که برای کسب اطلاعات در مورد رای گیری پستی به سکوهای رسانه های اجتماعی دسترسی دارند به خطر بیندازد. طرح دعوی در دادگاه روز پنجشنبه در پی طرح دعوی جداگانه ای صورت می گیرد که در ماه ژوئن توسط مرکز دموکراسی و فناوری تشکیل شد که استدلال می کرد دستور بخش ۲۳۰ دولت ترامپ متمم اول را نقض می کند.

کارولین دویت، رئیس رای راک در بیانیه ای اعلام کرد: «اکنون فراتر از تمرکز بر ماموریت اصلی ما برای ترویج مشارکت در دموکراسی ما، راک رای با وظیفه تاسف بار و پوچ اصلاح اطلاعات غلط، دروغ های به اشتراک گذاشته شده توسط مقامات دولتی، که می تواند و باید توسط سکوهای آنلاین بررسی شود، بار شده است.»

در ماه مه، ترامپ دستور اجرایی را امضا کرد که شرکت های فناوری مانند توییتر را هدف قرار داد پس از اینکه پلت فرم دو توییت خود را در مورد رای گیری پستی برای اولین بار در اوایل آن هفته بررسی کرد. با نزدیک شدن به انتخابات عمومی، ترامپ بارها ادعاهای دروغین در مورد رای گیری پستی که منجر به تقلب رای دهندگان می شود، مطرح کرده است. این اظهارات نادرست است که توییتر حقیقت بررسی و چرا گروه های مدافع رای گیری طرح دعوی در دادگاه خود را پنجشنبه. در اوائل ماه The جاری، نیویورک تایمز گزارش داد که فیس بوک نیز در حال آماده شدن برای وضعیتی است که در آن ترامپ در رای گیری نهایی نوامبر دخالت می کند.

این دستور این پتانسیل را دارد که حفاظت های مسئولیت پلت فرم را بر اساس بخش ۲۳۰ قانون نجابت ارتباطات به عقب برگردیم. بخش 230 می دهد سیستم عامل رسانه های اجتماعی مانند توییتر و فیس بوک مصونیت گسترده ای از مسئولیت برای کاربران محتوا بر روی سیستم عامل های خود را. این دستور خواستار آن شد که کمیسیون ارتباطات فدرال این قانون را دوباره تفسیر کند و به کمیسیون تجارت فدرال اجازه دهد ابزاری برای کاربران ایجاد کند تا سوگیری آنلاین را گزارش کنند.

در ماه ژوئیه، وزارت بازرگانی رسماً دادخواست خود را به FCC ارائه کرد و خواستار تفسیر مجدد این قانون از آژانس شد. ویلبر راس، وزیر بازرگانی در آن زمان در بیانیه ای اعلام کرد: «مدت هاست که سیاست آمریکا برای پرورش بازار قوی ایده ها در اینترنت و جریان آزاد اطلاعات در سراسر جهان بوده است.» "رئیس جمهور ترامپ متعهد است که از حقوق همه آمریکایی ها برای بیان دیدگاه های خود حمایت کند و با محدودیت های غیر موجه یا سانسور انتخابی تعداد انگشت شماری از شرکت های قدرتمند مواجه نیست."

مدت کوتاهی پس از آن، آجیت پای رئیس FCC اعلام کرد که آژانس به دنبال اظهار نظر عمومی در مورد دادخواست قانون سازی واصل شده توسط وزارت بازرگانی خواهد بود. قرار است دوره اظهار نظر در ۲۶ شهریور به پایان برسد.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب