ناشران سو Internet Archive بیش از باز کردن کتابخانه و کتاب وام

چهار عمده ناشران کتاب باید در زمینه کت و شلوار در برابر اینترنت بایگانی برای نقض کپی رایت مربوط به باز کردن کت

توسط PARINEWS در 12 خرداد 1399

چهار عمده ناشران کتاب باید در زمینه کت و شلوار در برابر اینترنت بایگانی برای نقض کپی رایت مربوط به باز کردن کتابخانه, پروژه تنظیم مرحله به صورت عمده حقوقی مبارزه با بیش از یک اینترنت طولانی ترین در حال اجرا ebook archives.

راه اندازی در سال 2006 بایگانی اینترنت باز کتابخانه اجازه می دهد تا کاربران برای به امانت گرفتن کتابها اسکن شده از نسخه فیزیکی بر اساس یک نظریه به نام "کنترل دیجیتال وام" (یا CDL) که محدودیتی که چگونه بسیاری از بار در تک اسکن می تواند قرض گرفته شده در یک بار. پروژه گسترش یافته در ماه مارس با راه اندازی اورژانس ملی کتابخانه که به حالت تعلیق waitlists در پاسخ به جهانی همه گیر ساخت تمام کتابهای اسکن شده را بلافاصله در دسترس به هر کسی با یک حساب کاربری.

مهمتر پروژه circumvents معمولی محدودیت های صدور مجوز استفاده توسط کتابخانه معمولی. باز کردن کتابخانه کتابها اسکن شده از نسخه فیزیکی به جای خریداری شده خود را به صورت دیجیتال بنابراین این پروژه هرگز وارد یک توافقنامه مجوز با ناشر است.

هنوز چهار ناشران — Hachette, Penguin Random House, Wiley و HarperCollins — ادعا می کنند که کل پروژه عمده نقض کپی رایت طرح. "بدون هیچ گونه مجوز و یا هر گونه پرداخت به نویسندگان یا ناشران [اینترنت بایگانی] اسکن کتاب های چاپ ارسال این غیر قانونی اسکن شده کتاب به آن سرور و توزیع کلمه به کلمه نسخه دیجیتال این کتاب در کل از طریق عمومی مواجه وب سایت" شاکیان ادعا می کنند. "فقط با چند کلیک هر اینترنت متصل کاربر می تواند دانلود کامل دیجیتال کپی در کپی رایت کتاب از [این] متهم."

این یک مدت طولانی شکایت از ناشران و نویسندگان قرار گرفتند. در مارس نویسندگان صنفی گردش یک نامه سرگشاده افزایش نگرانی های مشابه. "شما پنهان سازی غیر قانونی خود را اسکن و توزیع کتاب در پشت تظاهر magnanimously دادن مردم دسترسی به آنها" در این نامه می خواند. "اما به دور است نه مال شما است که به سادگی سرقت و هیچ چیز بزرگوار در مورد آن است."

رسیده از نظر اینترنت بایگانی بنیانگذار Brewster Kahle به نام طرح دعوی در دادگاه "ناامید کننده است."

"به عنوان یک کتابخانه, اینترنت بایگانی بدست کتاب و آشنایی آنها به عنوان کتابخانه باید همیشه انجام می شود" Kahle گفت: در آستانه. "این پشتیبانی از چاپ و نشر و نویسندگان و خوانندگان. ناشران تحت پیگرد کتابخانه برای امانت دادن کتاب — در این مورد محافظت دیجیتالی نسخه و در حالی که مدارس و کتابخانه ها بسته نیست و هر کسی علاقه."

"ما امیدواریم که این می تواند به سرعت حل و فصل" او ادامه داد.

به روز رسانی ژوئن 1, 2:32PM ET: به روز شده با نظر از Brewster Kahle.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب