راهنمای سفر به مسقط با عمان۷۷۷

کشور عمان به‌عنوان امن‌ترین کشور خاورمیانه، باسابقه بیشترین حکومت مستقل در مقایسه با سایر کشورهای عر

توسط مدیر سایت در 29 خرداد 1402

کشور عمان به‌عنوان امن‌ترین کشور خاورمیانه، باسابقه بیشترین حکومت مستقل در مقایسه با سایر کشورهای عربی شناخته می‌شود؛ به همین علت به عمان، یاقوت پنهان خاورمیانه نیز، می‌گویند. پایتخت این کشور، شهر مسقط است که در سالیان اخیر، گردشگران زیادی از سراسر جهان به‌خصوص ایران، با خرید تور عمان از جاهای دیدنی مسقط، بازدید کرده‌اند!

شهر مسقط عمان، با ساختمان‌های سفیدرنگش به پایتخت سفید، معروف است. ممکن است این شهر در برخورد اول، چندان جذاب به نظر نرسد؛ اما این تنها ظاهر ماجراست! زیرا جاذبه‌های گردشگری مسقط، شامل انواع بناهای تاریخی، اماکن سنتی و فرهنگی جذاب و مناطق طبیعی فوق‌العاده است که سفری خاطره‌انگیز را برای گردشگران رقم خواهد زد.

بازدید از جاهای دیدنی عمان، با مردم مهمان‌نواز و جاذبه‌های گردشگری متنوع از دو منطقه کویر و دریا، برای هر سلیقه‌ای تفریحات مختص به خود را دارد و می‌تواند تعطیلاتی به‌یادماندنی را برای شما به وجود آورد. در ادامه برای آشنایی با دیدنی‌های مسقط، با آژانس گردشگری عمان 777، همراه باشید:

 خانه اپرای سلطنتی مقصد برتر عمان برای موسیقی، هنر و فرهنگ است. این مجموعه متشکل از یک تئاتر، سالن نمایش، باغ های محوطه سازی شده، یک مرکز هنری و بازارهای فرهنگی است و می تواند تا 1100 نفر را در خود جای دهد. خانه اپرای سلطنتی در سال 2001 توسط سلطان قابوس عمان که از علاقه مندان به موسیقی کلاسیک و هنر است، ساخته شده است. این خانه به طور رسمی در سال 2011 افتتاح شد و به عنوان مرکزی برای برتری در هنر عمل می کند و میراث خود را با برنامه ها و رویدادهای فرهنگی متنوع غنی می کند.

 مسجد جامع سلطان قابوس در مسقط بزرگترین مسجد عمان با مساحت 416000 متر مربع است و ظرفیت بیش از 20000 نمازگزار را دارد. 8000 نفر داخل آن جا می شوند و حیاط به راحتی می تواند تا 12000 نفر را در خود جای دهد. این مسجد یکی از معدود مساجدی در عربستان است که اجازه ورود به بازدیدکنندگان غیر مسلمان را می دهد. این مسجد یکی از شگفتی‌های معماری مدرن است و تلفیقی از سبک‌های معماری عمانی، اسلامی و خاورمیانه است.

 Mutrah Corniche تفرجگاهی است که به طول 3 کیلومتر در امتداد اسکله امتداد دارد و در ردیف رستوران‌ها، کافه‌ها و بازارها قرار دارد. مناظر بندر و بندر عمان را در یک طرف و صخره های زیبای کوه های هاجر و برج های دیده بانی پرتغالی ها را در سمت دیگر می بینید. انتهای شمالی کورنیش دارای یک بازار ماهی و یک بندرگاه است. انتهای شرقی بندر تحت سلطه قلعه Mutrah است. قلعه عموماً برای بازدیدکنندگان بسته است. با این حال، از جناح آن می توان برای مناظر عالی تر از بندر بالا رفت.

 بیت الزبیر یک موزه خصوصی است که در شهر قدیمی مسقط واقع شده و آثاری از گذشته نظامی، اجتماعی و فرهنگی عمان را در خود جای داده است. درهای خود را در سال 1998 به روی عموم باز کرد و توسط خانواده زبیر تاسیس و تامین مالی شد. مجموعه گسترده این خانواده از مصنوعات عمانی مانند اسلحه، خنجر، جواهرات، وسایل خانه و لباس به عنوان بهترین مجموعه خصوصی در نظر گرفته می شود که بینشی از میراث عربی و عمانی ارائه می دهد.

 کاخ العالم که با نام‌های قصر سلطان و قصر سلطان قابوس نیز شناخته می‌شود، یکی از شش اقامتگاه سلطنتی سلطان قابوس واقع در مسقط است. به خلیج عمان می نگرد. اقامتگاه پادشاه حاکم در سال 1972 ساخته شد که دارای تاریخ 200 ساله است. این کاخ به دلیل معماری پر زرق و برق اسلامی خود که توسط باغ سرسبز و بندر موترا احاطه شده است، شناخته شده است. این اقامتگاه رسمی برای پذیرایی از مهمانان محترمی که به این کشور سفر می کنند استفاده می شود.

 کاخ العالم که با نام‌های قصر سلطان و قصر سلطان قابوس نیز شناخته می‌شود، یکی از شش اقامتگاه سلطنتی سلطان قابوس واقع در مسقط است. به خلیج عمان می نگرد. اقامتگاه پادشاه حاکم در سال 1972 ساخته شد که دارای تاریخ 200 ساله است. این کاخ به دلیل معماری پر زرق و برق اسلامی خود که توسط باغ سرسبز و بندر موترا احاطه شده است، شناخته شده است. این اقامتگاه رسمی برای پذیرایی از مهمانان محترمی که به این کشور سفر می کنند استفاده می شود.

 قلعه عظیم الجلالی که به نام قلعه آش شرقیه نیز شناخته می شود، توسط پرتغالی ها در قرن شانزدهم ساخته شد. جالب اینجاست که زمانی زندانی بوده که به موزه خصوصی میراث فرهنگی تبدیل شده است. قلعه الجلالی با قرار گرفتن در بندر، منظره زیبایی از کل شهر مسقط را ارائه می دهد. تنها راه ورود به این مکان از طریق یک پله شیب دار در جلو است. ورود به این قلعه صرفاً با مجوز است. می‌توانید از طریق صفحه تماس در وب‌سایت وزارت میراث ملی درخواست دهید.

بازار مطرح مسقط یکی از قدیمی ترین بازارهای جهان عرب است. این قدمت شاید زیبایی، جادو و جذابیت آن را افزایش داده است. سوق المطره یا العالم سوق به خاطر تاریکی نامگذاری شده است زیرا غرفه ها و خطوط شلوغ اجازه نمی دهند اشعه خورشید در طول روز نفوذ کند و خریداران برای دیدن اینکه کجا می روند به چراغ های لامپ نیاز دارند. این بازار در گذشته منبع تامین عمانی‌ها بود، جایی که آنها می‌توانستند نیازهای خود را در دهه 1960 برای نیازهای ساده‌تر زندگی خریداری کنند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن