صفحه اصلی میلیون دلاری

به عنوان مثال فرض کنید دو صفحه داریم که به یکی از آنها تا ۶ ثانیهٔ آینده، و به دیگری تا ۰٫۴ ثانیهٔ آینده احتی

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

به عنوان مثال فرض کنید دو صفحه داریم که به یکی از آنها تا ۶ ثانیهٔ آینده، و به دیگری تا ۰٫۴ ثانیهٔ آینده احتیاج نداریم. سرانجام شرکتهای تولیدکننده قطعات کامپیوتری پورت USB (نوع A) را به عنوان یک پورت استاندارد برای اتصال محصولات خود استفاده کردند. منطق این روش آن است که صفحهای که زودتر از همه به حافظه آورده شده، احتمالاً برنامه کار خود را با آن به اتمام رسانده و در آینده دیگر به آن احتیاج نیست. این الگوریتم مشابه الگوریتم FIFO است اما با یک تغییر کوچک که باعث میشود کمی کارایی آن بالاتر برود. کوبیدگی وقتی روی میدهد که برنامه با دادهساختارهای بزرگ کار میکند و این داده ساختارها مجموعه کاری را افزایش میدهند و باعث بروز عیبهای صفحه متوالی میشوند که در نتیجه سرعت سیستم به شدت افت میکند. این نوع صفحه کلید تنها دارای تعداد کمی کلیدهای اصلی است و فضای استفاده کمی دارد اما با این وجود امروزه کاربردهای فراوانی را داراست. این الگوریتم ساده است و سربار کمی به سیستمعامل تحمیل میکند. اما به جای آنکه صفحه مورد نظر بی درنگ حذف شود، سیستمعامل ابتدا به «بیت دستیابی» آن صفحه نگاه میکند، اگر بیت دستیابی صفر بود، صفحه حذف میشود. اگر بیت دستیابی تمام صفحات ۱ بود، آنگاه الگوریتم شانس دوم هم به مانند الگوریتم FIFO عمل میکند.

در یک فاصله زمانی مشخص، وقفه ساعت فعال شده و بیت دستیابی همه صفحات را صفر میکند تا صفحاتی که اخیراً به آنها مراجعه نشده از دیگر صفحات قابل تمیز باشند. هر وقت که صفحه مورد دستیابی قرار گرفت (از آن استفاده شد)، این بیت توسط سختافزار ۱ میشود. وبگاه به مدت یک هفته از دسترس بازدیدکنندگان خارج شد تا اینکه سرور میزبان سامانهٔ امنیتیاش را بهروز کرد و با استفاده از نرمافزارهای ضد محرومسازی از سرویس، جلو ترافیک مخرب را گرفت. میتوانید با گسترش آن به ویکیپدیا کمک کنید. توجه کنید که در این الگوریتم اولویت صفحهای که تغییر کرده، اما استفاده نشده، از صفحهای که استفاده شده، اما تغییر نکرده کمتر است. همچنین فرایندهایی که اولویت بالایی دارند، میتوانند صفحات فرایندهایی که اولویت پایینتری دارند را جایگزین کنند. برخی از انواع این کیبورد قابلیت تغییر زاویه نیز دارند. از اشکالات این برنامه، مانند سایر برنامههای آفیس، علاوه بر قیمت زیاد و برخی مشکلات امنیتی، غیرقابل دسترس بودن کد اصلی برنامه است که در مواردی، کاربران حرفهای نیاز به تغییر آن دارند. به دلیل اینکه در این الگوریتم نیاز به پیشبینی آینده وجود دارد، قابل پیادهسازی نیست. مشکل اصلی این گونه پیادهسازی این است که صفحات موجود در لیست باید در هر بار دستیابی به حافظه در لیست جابجا شوند که عملی بسیار هزینه بر است.

وقتی که یک صفحه مورد دسترسی قرار میگیرد (از آن استفاده میشود)، بیت دستیابی آن صفحه ۱ میشود. پرهزینهترین روش، استفاده از یک لیست پیوندی است که تمام صفحات موجود در حافظه را در بر میگیرد. در این برد نقاطی قرار دارد که اگر ارتباط آنها به وسیلهٔ یک مادهٔ رسانا برقرار شود، سیگنال مربوطه را ارسال میکنند. برخی از سیستمها از صفحهبندی درجا یا صفحهبندی نیازی استفاده میکنند. تعدادی روش پیادهسازی برای این الگوریتم وجود دارد که سعی میکنند هزینه پیادهسازی را کاهش دهند، بدون اینکه افت قابل توجهی در کارایی الگوریتم ایجاد شود. الگوریتم FIFO توسط یک صف پیادهسازی میشود. هر صفحهای که در جلوی صف قرار گرفته باشد، با صفحه جدید جایگزین میشود. یک منطقه فرورانش نیز در مرز شرقی صفحه در نزدیکی جزیره سرام و در مرز جنوبی صفحه دریای باندا با صفحه تیمور وجود دارد. صفحه دریای باندا از نظر لرزهخیزی بسیار فعال است و جایگاه چندین آتشفشانهای و زمینلرزه بزرگ بوده است که بزرگترین آنها زمینلرزه دریای باندا در سال ۱۹۳۸ بود که دارای شدت ۸٫۴ درجه در مقیاس بزرگای گشتاوری بود. صفحه دریای باندا (انگلیسی: Banda Sea Plate) یک صفحه زمینساختی فرعی است که در زیر دریای باندا در جنوب شرق آسیا قرار دارد.

↑ «Nubia-Arabia-Eurasia plate motions and the dynamics of Mediterranean and Middle East tectonics». ↑ "The Million Dollar Home Page" (به انگلیسی). مشارکتکنندگان ویکیپدیا. «Paging». در دانشنامهٔ ویکیپدیای انگلیسی. اگر بیت دستیابی صفر بود، صفحه حذف میشود و صفحه جدید در جایی که عقربه به آنجا اشاره میکند قرار میگیرد. یک جانمایی صفحهکلید خاص است که نویسههای الفبای لاتین در ماشینتحریر و صفحهکلید رایانه بر پایه آن قرار میگیرد. الگوریتم اخیراً کمتر استفاده شده (به انگلیسی: Least Recently Used) هر چند که در نام مشابه NFU است اما در عمل با آن متفاوت است. URLها با نام Uniform Resource Locator شناخته میشوند. یک منبع اطلاعاتی مناسب برای تار جهان گستر وب است؛ و میتوان با یک مرورگر وب به آن دسترسی یافت. بنابراین در الگوریتم، صفحهای انتخاب میشود که نه استفاده شده و نه اطلاعات آن تغییر کرده است. بنابراین تنها صفحاتی که در بازه زمانی فعلی استفاده شدهاند دارای بیت دستیابی ۱ هستند. به طور کلی، داشتن اطلاعات دستیابی به صفحات در طول ۱۶ واحد زمانی قبل مناسب و کافی بوده و به این ترتیب میتوان گفت کارایی الگوریتم سالخوردگی به الگوریتم بهینه نزدیک است. این الگوریتم فقط به صورت تئوری بوده و قابل پیادهسازی نیست. Da᠎ta w​as generat ed  by GSA Conte​nt Generat or Dem​ov᠎ersion!

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد intex بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن