--سوالات حقوقی بزرگ پشت تیک تاک ترامپ و ویچت ممنوعیت

دولت ترامپ تهدیدهای خود را برای ممنوعیت رسانه های اجتماعی چینی برنامه TikTok و WeChat در داخل آمریکا افزایش دا

توسط PARINEWS در 20 مرداد 1399

دولت ترامپ تهدیدهای خود را برای ممنوعیت رسانه های اجتماعی چینی برنامه TikTok و WeChat در داخل آمریکا افزایش داده است، و هفته گذشته با صدور دستور اجرایی آنها را تحریم کرد. دستور ها "معاملات" بین نهادهای ایالات متحده و شرکت های مادر TikTok و WeChat (به ترتیب بایت داندواند و Tencent) را ممنوعیت خواهند کرد. آنها بسیاری از سوالات بی پاسخ می گذارید، اما آنها یک توسعه تهدید آمیز برای شرکت ها، به لطف قدرت تحریم گسترده رئیس جمهور است.

در ششم اوت، ترامپ TikTok و WeChat را به دلیل واقعی بودن - بلکه از لحاظ سیاسی راحت - نگرانی های حریم خصوصی و امنیتی ، «اضطراری ملی» اعلام کرد. او به قانون بین المللی قدرت های اضطراری اقتصادی (IEEPA) استناد کرد که به او اجازه می دهد تا معاملات بین نهادهای آمریکا و خارجی را ممنوعیت کند. این نیاز به شواهد کمتری از اشتباه از قرار دادن ByteDance در وزارت بازرگانی ممنوع "فهرست نهاد، چیزی که دولت ترامپ با چینی مخابرات هوآوآچی انجام داد. و نتیجه به احتمال زیاد مشابه است. اپل و گوگل می تواند به توقف ارائه TikTok و WeChat در فروشگاه های برنامه خود را، و بخش های دیگر از فن آوری گسترده تنسنت و امپراتوری رسانه ها می تواند بیش از حد رنج می برند. کاربران برنامه موجود لزوما ً مجبور به خاموش کردن شبکه نمی شوند، با این حال، راه آنها می شود با سایت چین مسدود فایروال بزرگ.

وکیل برایان فلمينگ، مشاور سابق دادستان کل دادستان کل امنیت ملی می گوید: «اختیارات قانونی این دستورات اجرایی فوق العاده گسترده است. "این به رئیس جمهور عرض جغرافیایی زیادی می دهد تا شرایط اضطراری ملی را تعیین و اعلام کند." ترامپ تهدید کرد که سال گذشته هنگامی که خواستار ترک چین از شرکت های آمریکا شد، از قدرت های IEEPA استفاده می کند. (او نکرد با آن اولتیماتوم خاص.)

ما دقیقا نمی دانیم که چه چیزی در حال حاضر ممنوع شده است، هر چند. قوانین به مدت ۴۵ روز اجرا نمی شوند و دستورات اساساً «معاملات» را به عنوان چک یخالی ترک می کنند و به وزیر بازرگانی این مدت ۴۵ روزه کامل را برای فهرست کردن ممنوعیت های خاص می دهند. نتیجه ممکن است بستگی به این داشته باشد که این شرکت ها چه کار کنند ترامپ را به کار ببندید.

اگر ByteDance فروش خاموش TikTok ، فلمينگ می گوید ، تحریم برای ByteDance خود ممکن است سبک -- و تازه همه آمریکایی TikTok را هیچ مواجه نمی شود در تمام. در همین حال، تحریم تنسنت به دلیل اندازه عظیم آن، به مراتب پیچیده تر ثابت شده است. دولت به خبرنگاران گفت که این ممنوع کردن محبوب Tencent League of Legendsمتعلق به بازی لیگ افسانه ها ، به عنوان مثال ، اما این از راه دور روشن نیست در نظم.

در هر دو مورد حداقل یک چین و چروک بزرگ وجود دارد: در حالی که تحریم ها چیز جدیدی نیست، دستور ByteDance و Tencent، آمریکایی ها را از دسترسی به یک قطعه نرم افزار و (حداقل در تئوری) محتوا در شبکه اش، ممنوعیت می کند. این غیر معمول است و می تواند سوالات اصلاح اول که در موارد دیگر IEEPA اعمال نمی شود - از جمله استدلال است که برنامه هایی مانند TikTok گفتار محافظت شده، و یا که ممنوع کردن آنها را به توانایی کاربران برای درگیر شدن در آن تجاوز می کنند.

اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا استدلال می کند که نگرانی های گفتار، دستور ترامپ را خلاف قانون اساسی می کند. هینا شمسی رئیس امنیت ملی ACLU در بیانیه ای گفت: «این یکی دیگر از سوء استفاده از قدرت های اضطراری تحت عنوان گسترده امنیت ملی است. "این حق اصلاح اول کاربران در ایالات متحده با در معرض مجازات های مدنی و احتمالا جنایی برای برقراری ارتباط با اعضای خانواده، دوستان، و یا تماس های تجاری نقض می شود."

تک خاک مایک Masnick همچنین اشاره می کند که میله های معافیت IEEPA "به طور مستقیم یا غیر مستقیم" ممنوع هر گونه "اطلاعات و یا مواد اطلاعاتی" از واردات و یا صادرات. دسته شامل سی دی ROMs، سرویس های newswire، و فیلم ها است. بایت دوسنت و تنسنت می تواند ادعا کند که برنامه ها نیز شمارش می شود.

فلمينگ موافق است که شرکت ها مي توانند در مورد هر کدام از اين موارد بحث کنند، اما او به هر دو شک دارد. او معتقد است که دادگاه ها باید به وزن اولین پرونده متمم در برابر شواهد برای تهدید امنیت ملی است. او می گوید: «در این زمینه به ویژه زمانی که به امنیت ملی استناد می شود، در این زمینه، تجمل سنگینی به عمل اجرایی وجود دارد»

...

tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن