کنگره مزیت بزرگ مودی است

توسط تی جی اس جورج Narendra Modi، البته، هدایای رهبری دارد که او را بالاتر از چالش کنندگان خود قرار داده است. 

توسط PARINEWS در 28 مرداد 1399

توسط تی جی اس جورج

Narendra Modi، البته، هدایای رهبری دارد که او را بالاتر از چالش کنندگان خود قرار داده است.  اما حتی تحسین کننده های او هم قبول خواهند کرد که نقاط ضعف کنگره عامل بزرگی در پشت موفقیت او ست. در نظر بگیرید که کنگره در سال ۲۰۱۴ چگونه به پیروزی او واکنش نشان داد.  راهول گاندی از ریاست کنگره استعفا داد، اما کنگره بیش از حد گیج شده بود تا از انحباح دی ان ای خود خارج شود.  استعفای اورا نپذیرفته است.  چگونه به پایان رسید سردرگمی؟ با انتخاب سونیا گاندی به عنوان رئیس جمهور موقت.

البته موقت، به معنی "نامشخص" بود. احساس خجالت، او گفت: هفته گذشته که رئیس جمهور حزب جدید در "آینده نه خیلی دور انتخاب خواهد شد."  این را در کنار گزارش بخوانید که «یک ترادب برای راهول وجود دارد که به مقام رهبری بازگردند.»

در شرایط، گزارش های تکراری که حزب کنگره در هواکش است را رد نکن. خبر خوب این است که تهویه گرها این روزها نسبتا ً کارآمد هستند. به خصوص هنگامی که توسط یک حزب بزرگ قدیمی است که برای توانایی خود را به مرگ و در عین حال زندگی در مشهور استفاده می شود، به پایان برسد بدون تبدیل شدن به بیماری.

هنگامی که حزب نتوانست در انتخابات دهلی گذشته یک کرسی را به دست آورد (۶۳ نفر از ۶۶ نامزد خود سپرده های خود را از دست داده اند)، کنگره از خواندن این پیام خودداری کرد.  یکی از رهبران گفت که سال ۲۰۲۰ جدید شکست نبود زیرا در انتخابات سال ۲۰۱۵ نیز صفر شد و به همین دلیل هیچ بادی به وجود نیاورد.  منطق که تمام منطق را می تپد.

به شرميستا موکارجي مانده بود تا تدبر را به صحنه برگردونه در لحن مرسوم بدون مزخرف او، دختر پراناب موخرجی گفت که حزب در دهلی نو به دلیل "تاخیر های بی دلیل در تصمیم گیری، فقدان استراتژی و اتحاد در سطح دولت، و کارگران بی انگیزه" از بین می بره.  اینها حقایقی بودند که برای همه شناخته شده بودند، اما توسط کمترین تعداد کمی از آنها تصدیق شده بودند.  نتیجه: رهبران دیروز از روز قبل با ایده ها حکومت می کنند.

در یک نقطه، ساندیپ دیکست، یک نام محترم در دهلی، رهبران ارشد حزب را متهم کرد که در یافتن رئیس جمهور جدید برای حزب شکست خوردند. ششی ثاروه بارها و بارها این تقاضا را پخش کرده است که حزب یک رئیس جمهور انتخاب کند. او گفت که "ده ها تن از رهبران حزب می گویند خصوصی" باید انتخابات داخلی در داخل کنگره وجود دارد.

بسیاری از رهبران کنگره می ترسن که اگر چنین انتخاباتی به یک رئیس جمهور غیر گاندی برای حزب پایان دهد، گروه گرایی حزب را از پا در خواهد کرد. شايد اين طور باشه اما بهتر نیست گروه گرایی خودش را در حالی که گروه های گداست در اطراف بازی می کنند، بازی کند؟  کنگره تنها زمانی می تواند رشد کند که بر قدرت وفاداری های انتخاباتی داخلی ایستاده باشد.

امروز کنگره فقط در چهار ایالت در جایگاه قابل احترامی قرار دارد. در پنجاب و چچیسگر، نسبتاراحت است. در راجاستان و ماديا پرادش، سيم کش هاي خسته و پير موفق به ماندن در قدرت مي شوند اما نام حزب را در اين روند کثيف مي کنند.  در ماهاراشترا، به دم شیو سِنا آویزان است. در پودوچری، نه تنها از DMK کمک می گیرد، بلکه موافقت می کند که با فرمانداری که تصور می کند او نوعی وزیر ارشد است کنار بیاید. این یک مبهم رقت انگيز برای یک حزب است که در یک نقطه می تواند به رخ کشیدن که حتی یک چوب بروم انتخاب خواهد شد اگر آن را به حال بلیط کنگره است.

در چند نقطه ای که قدرت دارد، کنگره از نام خوبی برخوردار نیست. چون فقط اسم گاندی رو به رخ می کِشه این نام ها که می توانست آن را بیشتر به ارمغان آورد حلال، نام مانند Mallikarjun خارگه، Manmohan سینگ، آدر Ranjan Chowdhury، نام دیگر آنتونی. نام های نادیده گرفته شده دیگری وجود دارد که می توانست آن را لمس زرق و برق جوانی به ارمغان آورد -- Milind Deora ، Jitin Prasada ، عمیق تر هودا. نادیده گرفتن آنها، حزب تقریبا یکی از ستاره های درخشان خود را از دست داده، ساچین خلبان.

دینش گاندو رائو رهبر کنگره کارناتاکا، با برگزاری ریاست جمهوری به صورت موقت برای مدت طولانی، مجبور بود برای یک رئیس منتخب حزب در ایالت درخواست کند. او گفت: "کارگران و رهبران ما در وضعیت سردرگمی قرار گرفته اند."  در کرالا، صدای جوان در کنگره شنیده نمی شود.

...

tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن