آمریکا آن را سخت تر برای گوشی های هوآوی برای دریافت به روز رسانی آندروید

دولت ترامپ محدودیت های بیشتری را بر تولید کننده تلفن چینی هوآچی تنگ تر می کند و این کار را برای شرکت سخت تر می

توسط PARINEWS در 27 مرداد 1399

دولت ترامپ محدودیت های بیشتری را بر تولید کننده تلفن چینی هوآچی تنگ تر می کند و این کار را برای شرکت سخت تر می کند تا تراشه برای دستگاه های ش دریافت کند. و مجوز عمومی موقت که پیشنهاد تبرک برای مشتریان هوآوی را داد، اکنون منقضی شده و تمدید نخواهد شد، و این کار را برای دستگاه های قدیمی تر هوآوی سخت تر می کند تا به روزرسانی های اندرویدی را از گوگل دریافت کنند.

وزارت بازرگانی آمریکا روز دوشنبه گفت که اجازه خواهد داد "تحقیقات امنیتی در حال انجام حیاتی برای حفظ یکپارچگی و قابلیت اطمینان از شبکه ها و تجهیزات موجود و در حال حاضر به طور کامل عملیاتی" با تصویب مجوز دائمی محدود برای نهادهای هوآوآ. علاوه بر این به دستگاه های هوآوی که قبل از ۱۶ مه ۲۰۱۹ فروخته می شدند، به روزرسانی اندروید را دریافت می کنند، مجوز موقت بسیاری از شرکت های مخابراتروستایی را که از تجهیزات هوآوی استفاده می کرده اند، پوشش می داد. بنابر گزارش رویترز، این شرکت ها اکنون باید برای انجام معاملات مجاز قبلی، مجوز درخواست کنند.

ویبر راس، وزیر بازرگانی روز دوشنبه در بیانیه ای گفت: «از آنجا که ما دسترسی آن به فناوری آمریکا را محدود کرده بودیم، هوآوی و وابستگان ش از طریق اشخاص ثالث برای مهار فناوری آمریکا به شیوه ای کار کرده اند که امنیت ملی و منافع سیاست خارجی آمریکا را تضعیف کند»

دولت ترامپ هوآوآوو و ۱۱۴ نفر از وابستگانش را در ماه مه ۲۰۱۹ در فهرست نهاد خود قرار داد، که به این معنی بود که بنگاه های ایالات متحده قادر به فروش تکنولوژی به این شرکت بدون تأیید صریح دولت آمریکا نبودند. رئیس جمهور بعداً این ممنوعیت را تا سال ۲۰۲۱ تمدید کرد و به قانون بین المللی قدرت های اقتصادی اضطراری برای توجیه آن استناد کرد. این دستور مانع از آن شد که شرکت های آمریکا مانند گوگل با هوآوی کسب و کار کنند، و از اینکه هوآوی قادر به دریافت مجوز اندروید و دور نگه داشتن برنامه های گوگل از دستگاه های هوآوی باشد، جلوگیری کرد.

سپس در ماه مه، وزارت بازرگانی یک قانون صادرات اصلاح شده را صادر کرد تا محموله های نیمه هادی ها را به هوآآآی مسدود کند تا «به طور استراتژیک، هوآآآآ را هدف قرار دهد که نیمه هادی ها را که محصول مستقیم نرم افزار و فناوری خاص آمریکا هستند، هدف قرار دهد.»

که قانون مانع از تولید کنندگان خارجی از نیمه هادی ها که با استفاده از نرم افزار و تکنولوژی آمریکایی در عملیات خود را از حمل و نقل محصولات خود را به هوآوآآآ ، مگر اینکه آنها برای اولین بار دریافت مجوز از ایالات متحده است.

هوآوآچی در اوایل ماه جاری گفت که به دلیل تحریم های آمریکا، تراشه های پردازنده در حال اجرا است و تا سپتامبر، این شرکت دیگر به دلیل فشار اقتصادی مداوم قادر به درست کردن چیپ ست های کیرین خود نمی باشد.

دولت گفت که آن را اضافه کردن 38 وابسته به هوآوآسی در 21 کشور به لیست سیاه خود را، آوردن کل به 152 وابسته است.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب