اسکله و پارک می تواند غارت سونامی از قدرت خود را

هنگامی که یک سونامی انتقاد را به ساحل پارک با تپه می تواند در مورد به همان اندازه به عنوان حفاظت قوی زمینه با

توسط PARINEWS در 16 اردیبهشت 1399

هنگامی که یک سونامی انتقاد را به ساحل پارک با تپه می تواند در مورد به همان اندازه به عنوان حفاظت قوی زمینه با توجه به نویسندگان یک مقاله جدید منتشر شده در مجله مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم.

این سونامی کاهش پارک به عنوان آنها نامیده می شود طراحی شده برای ترکیب ویژگی های محافظ از مهندسی چشم انداز با مزایای بیشتر محیط طبیعی. این رویکرد ترکیبی است به خصوص جذاب به کمتر مرفه کشور هستند که به دنبال جایگزین برای ساختمان گران زمینه است که همچنین حفظ ساحلی اقتصاد و راه زندگی است.

"شما می توانید ساخت یک دیوار در برابر هر چیزی. شما می توانید ساخت یک دیوار در برابر یک سگ. شما می توانید ساخت یک دیوار در برابر آب می گوید:" جنی Suckale یک نویسنده ارشد این مطالعه و استادیار ژئوفیزیک در دانشگاه استنفورد. "دیوار نیازی به هیچ درک درستی از پدیده های شما در واقع در تلاش برای محافظت در برابر. اما این کاهش ساحلی پارک آنها انجام; آنها در واقع هدف اصلی مشکل است."

مشکل اصلی این پارک آدرس Suckale می گوید نه خود آب, اما مقدار زیادی از انرژی را که آب حمل در یک سونامی است. زلزله و فوران های آتشفشانی و جنبش های دیگر در امتداد بستر دریا می تواند باعث سونامی انتشار مقدار عظیمی از انرژی است. به همین دلیل یک سونامی با امواج فقط یک پا بالا می تواند باعث چشمگیر میزان خسارت: آن هنوز هم برخورد با نیروی فوق العاده گسترده مردم پای خود را و خانه های خود را پایه.

"آب بازدید شما با نیروی کامل" Suckale می گوید. "دلیل مرگ شما است زیرا شما در حال سقوط هستید و آب بسیار سریع و پرتاب تمام این مسائل در شما."

زمینه می تواند به جلوگیری از برخی از آن انرژی, اما آنها همچنین تمایل به جلوگیری از دسترسی به آب برای افرادی که معیشت در آن بستگی دارد. و هنگامی که یک بازدید سونامی در و دیوار می توانید شکستن از هم جدا مانده است که شکسته از طریق جوامع همراه با امواج. سونامی کاهش پارک ها جایگزین به زمینه و در حال توسعه هستند در شیلی و اندونزی و ژاپن است. این پارک نشده بود به صورت یک سونامی نشده است و محققان علاقه مند به یادگیری چگونه به خوبی آنها ممکن است نگه دارید تا در برابر یک دیوار آب.

Suckale و همکارانش با استفاده از مدل های کامپیوتری برای تعیین کند چه اتفاقی می افتد زمانی که یک موج سونامی تصادفات در برابر یک ردیف از تپه ها برای درک این که چگونه این کاهش پارک کار می کنند ممکن است در طول یک سونامی و آنچه می تواند انجام شود به منظور بهبود طراحی خود را. آنها دریافتند که این تپه بخشی از منحرف کردن امواج و می تواند به کاهش مقدار انرژی جنبشی آب به ارمغان می آورد خشکی برای سونامی است که به طور قابل توجهی بلندتر از تپه خود را. آنها دریافتند که تپه ها می تواند به ارائه یک سطح مشابه از حفاظت به عنوان یک دیوار یا سد دریایی و طرح های که اضافه کردن زمینه برای چنین تپه های ارائه نمی دهد که مقدار اضافی دفاع. که ترکیبی از دیوار و تپه اخیرا به تصویب رسید در کنستیتوکین شیلی و استان میاگی ژاپن — پس از هر دو مکان دچار ویرانگر و زیان از سونامی در دهه گذشته است.

این مطالعه همچنین نشان داد که بسیاری از دفاع ارائه شده توسط کاهش پارک می آید از زمین خودی خود نه از پوشش گیاهی که کاشته شده در امید dissipating نیروی امواج. کاج و اکالیپتوس, درختان کاشته شده اند در کنستیتوکین به عنوان بخشی از شهرستان را تلاش برای جلوگیری از این سونامی از در نظر گرفتن تلفات که یکی را در سال 2010. این شرکت معماری نظارت این شهرستان در طرح ساخت و ساز نمی بلافاصله در پاسخ به یک درخواست برای یک مصاحبه از آستانه. پوشش گیاهی می تواند, اما, جلوگیری از امواج از دور خوردن در تپه.

وجود دارد برخی از خطرات در یک طراحی ضعیف سونامی کاهش پارک. رولینگ هیلز در واقع می تواند شدت جریان آب بین آنها به طور بالقوه منجر به تخریب بیشتر فقط در پشت تپه. به جای مبهوت ردیف تپه که رشد کوچکتر و دورتر داخلی با یک منطقه حائل قرار است بلافاصله پشت سر آنها می تواند به کاهش خطر ناشی از متمرکز جریان آب است.

"وجود دارد راه درست و غلط را از انجام آن است. شما در واقع می تواند همه چیز را بدتر با این" Suckale می گوید شبیه به چگونه فرو ریخت دیوار می تواند به تحمیل آسیب های اضافی. سفارشی طراحی پارک برای هر خط ساحلی کلیدی است او می افزاید.

در نهایت با توجه به Suckale این کاهش پارک ها می تواند به طور موثر فشار جوامع به حل و فصل کمی دورتر از ساحل که در آن آنها بسیار امن تر — در حالی که هنوز هم اجازه می دهد آنها را برای دسترسی به آب برای زندگی و یا برای لذت بردن از ساحل. آنها همچنین ارائه یک محل برای ساکنان به دنبال سرپناه در بالای تپه در طول یک سونامی پس بهتر است برای تخلیه به زمین بالاتر هنگامی که وجود دارد نه به اندازه کافی زمان برای فرار به اندازه کافی داخلی ،

زمینه هنوز راه متعارف بسیاری از جوامع ساحلی به دنبال حفاظت از خود را از یک سونامی است. ژاپن که با صرف بیش از 12 میلیارد دلار در 245 مایل زمینه پس از آن در سال 2011 زلزله و سونامی که در نهایت منجر به یکی دیگر از فاجعه با بحران در فوکوشیما دای-ایچی نیروگاه هسته ای. اما دیوارها کشیده شده اند انتقاد از برخی از ماهیگیران حرفه ای. "این احساس که ما در زندان هستید حتی اگر ما انجام نداده اند هر چیزی بد" صدف ماهیگیر Atsushi Fujita گفته رویترز در سال 2018 است.

کارشناسان در کشورهایی مانند اندونزی که دچار مرگبارترین سونامی تا کنون ثبت شده در سال 2004 و چند سونامی پس امیدوار هستند که کاهش پارک ها می تواند به ارائه ساکنان آن با حفاظت بیشتر و برخی از آرامش ذهن. Suckale همکاری نویسنده Abdul Muhari آگهی ساحلی فاجعه کاهش بخش اندونزیایی وزارت امور دریایی و شیلات. در یک ایمیل به آستانهاو می نویسد که, با تشکر از مقاله "ما انتظار داریم که [سونامی کاهش پارک] در اندونزی خواهد بود بسیار [بیشتر] امکان پذیر است در آینده نزدیک است."



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن