چه ناهماهنگی شناختی (و چگونه آن را گول زدن)

شما ممکن است شنیده ام مدت ناهماهنگی شناختی که اطراف پرتاب شده و در یک گفتگو که مربوط به زندگی استرس و تنش است.

توسط PARINEWS در 9 تیر 1399

شما ممکن است شنیده ام مدت ناهماهنگی شناختی که اطراف پرتاب شده و در یک گفتگو که مربوط به زندگی استرس و تنش است.

ناهماهنگی شناختی به سادگی بدان معنی است که ذهن خود را هماهنگ نیست. این اصطلاح در واقع در حال استفاده به جای معمول و گسترده این روز است. اما درست آن دروغ ریشه در روانشناسی است.

اشتباه بودن با مخالفت با دیدگاه یک چیز است اما در مورد ناهماهنگی شناختی شما قادر به تشخیص یک خط روشن بین درست و غلط شما پرش از یک منظر به آن به طور مداوم مخالف و آن را سخت را برای شما به چوب با یک نظر.

این نقطه که در آن همه چیز ناسالم. امروز شما یاد بگیرند و ایده اولیه از آنچه ناهماهنگی شناختی است و نکته ساده برای کمک به شما مبارزه با آن است.

چه ناهماهنگی شناختی?

در نظریه ناهماهنگی شناختی است از یک حالت روانی است که در آن فرد تجربه متناقض و افکار.[1] هنگامی که این افکار مخالف همکاری وجود داشته باشد فرد تجارب روانی و ناراحتی های فیزیکی و به درستی چنین است.

چه اتفاقی می افتد این است که از افکار در داخل مغز نیست در همان صفحه, فرد قادر به یک سمت با یک نظر. این تناقض در افکار و اعتقادات بر تمام بخش هایی از زندگی یک فرد است.

این چیزی است که اتفاق می افتد در ذهن است. اما در زندگی واقعی ناهماهنگی شناختی است که از راه بدتر و سخت تر برای مقابله با.

یک مثال رایج در ارتباط با این دولت از ذهن است ، اکثر افراد سیگاری هستند به خوبی آگاه از مضرات تنباکو. هر بسته سیگار است توجه داشته باشید بیان مضرات سیگار کشیدن. در عین حال افراد سیگاری همچنان به عمل در برابر این دانش است.

تبلیغات

در این صورت فرد نتواند به روشنی حقیقت است. حتی اگر این واقعیت است که به وضوح قابل مشاهده فرد را انتخاب می کند آن را نادیده گرفت. اما گناه نگه می دارد موثر بر آنها ، این افراد موفق به این دلیل با خودشان است و آنچه پس از خود را تحت تاثیر قرار کار بهداشت شخصی و روابط منفی نیز هست.

آنچه را تشویق می کند این قطعنامه از ناهماهنگی شناختی?

به عنوان مشکل به عنوان ناهماهنگی شناختی است آن است که یک مکانیزم طبیعی. هر انسانی در معرض انواع اطلاعات و بیشتر از آن طول می کشد زمان برای اقدامات تراز وسط قرار دارد با این باورها در ذهن خود را. در طول این زمان ذهن است که در یک حالت ثابت از ناهماهنگی.

بیایید می گویند شما بوده ام به خوردن محصولات لبنی تمام زندگی خود را. شما عاشق تخم مرغ و پنیر. اما پس از آن در 20s خود را, شما شروع به شنیدن در مورد مفهوم وگان بودن. هر زمانی که شما غذا خوردن یک تخم مرغ و یا مصرف پنیر شما ذهنی آگاهانه از وگان اعتقاد و این باعث می شود شما احساس گناه می کنم.

این احساس ناراحتی و ناآرامی می تواند گاهی اوقات باعث فیزیکی پریشانی بیش از حد. کسی که تجربه این ناهماهنگی را به طور طبیعی می خواهید برای تنظیم شیوه زندگی خود را و اقدامات به خلاص شدن از شر این بی قراری.

در واقع ناهماهنگی شناختی به طور طبیعی هل یک فرد برای شروع به اقدام در هر اطلاعات جدید است که آنها آموخته اند. اگر این اتفاق نمی افتد که دانش جدید را رد کرد و تحت فشار قرار دادند از ذهن است.

آن است که در حال چرخه که در آن فرد می آموزد چیزی جدید احساس ناراحت کننده اگر شناخت تضاد این اطلاعات باعث می شود ناخودآگاه تلاش برای رفع این تناقض و این چرخه همچنان ادامه دارد.

این ناهماهنگی بیشتر منفی تاثیر می گذارد کسی که احساس می کند در کنترل مخالف احساسات در مقابل اقدامات است. اگر وجود دارد یک کنترل انتخاب و در عین حال فرد هنوز انتخاب به عمل در برابر احساسات و افکار منفی و عواقب قوی تر هستند.

آن را عملا غیر ممکن است برای خلاص شدن از ناهماهنگی در دسترس نباشد. با این حال, اگر شما یاد بگیرند به کارشناسی کارشناسی ارشد خود را, احساسات, شما می توانید نگه دارید این ناهماهنگی از گسسته شیوه زندگی خود را.

تبلیغات

تلاش آگاهانه برای حل مسئله

در حالی که ذهن خود را به طور مداوم در تلاش برای برقراری تعادل چرخه ناهماهنگی ناخودآگاه وجود دارد برخی از تلاشهای آگاهانه شما می توانید برای تشویق این قطعنامه است.

1. چگونه به خلاص شدن از ضعیف تر فکر

به طور کلی ناهماهنگی ناشی از احساسات یا اعتقادات است که تراز وسط قرار دارد با اقدامات خود و یا افکار دیگر. این دو افکار نیست در همان سطح.

چه این به این معنی است که یکی از اعتقادات خود را ممکن است بیشتر عمیقا ریشه در ذهن خود از سوی دیگر است. شما ممکن است احساس قوی تر نسبت به یکی از این دو است. به طور مشابه, شما ممکن است بیشتر به راحتی متقاعد شده توسط یک از دیگر.

یکی از این افکار متناقض است همیشه کمی ضعیف تر است. از این رو, آن را آسان تر برای خلاص شدن از شر. شما به طور طبیعی بیشتر تمایل به سمت دیگر اعتقاد و بنابراین شما می توانید به آن می چسبد.

سناریوی دیگر این است که اگر احساسات خود را در برابر اقدامات خود را, اما اقدامات خود را در حال ریشه دار است که شما حتی نمی تواند فکر می کنم در مورد تغییر آنها. در این مورد شما باید به خودتان را متقاعد به تغییر دیدگاه خود را به طوری که افکار خود را همزمان با اقدامات خود را.

2. اقدامات خود را تغییر دهید

بیایید می گویند ناهماهنگی که شما در حال تجربه است و با توجه به تفاوت در اقدامات خود را در مقابل چه چیزی در ذهن شما. اگر احساسات خود را در حال راه بیش از حد قوی برای خلاص شدن از شر, شما باید برای تغییر اقدامات خود را در راستای شناخت.

در مورد یک فرد سیگاری اگر وجدان خود را نتواند به آنها اجازه می دهد به ادامه سیگار کشیدن با توجه به لیست طولانی از اثرات مضر تنها راه این ناهماهنگی می تواند پنجه است ،

به طور مشابه, بیایید فرض کنیم که شما رانندگی یک خودرو دیزل, اما شما آموخته است که آن را مضر به محیط زیست. عشق خود را برای محیط زیست است بنابراین آن را می سازد آن را سخت تر برای شما را به ادامه به درایو یک وسیله نقلیه است که دوستدار محیط زیست است. شما می خواهید به تغییر را به یک e-وسیله نقلیه و یا به حداقل رساندن استفاده از خود خودرو دیزل برای رسیدن به یک کشور صلح آمیز.

تبلیغات

3. منطقی

گاهی اوقات شما نه می تواند خود را از اقدامات و نه تغییر احساسات خود را. یک راه حل در چنین سناریویی است که برای توجیه با کمک از افکار اضافی.

شما می توانید با استفاده از حمایت های تکمیلی باورهای خود را برای اتصال مخالفت با اعمال و افکار است. این اتصال را برآورده وجدان خود را و خلاص شدن از شر احساس گناه. بسیاری از مردم استفاده از این روش در زندگی روزانه خود را برای توجیه آنچه که آنها انجام.

برای مثال بسیاری از مردم می دانیم که نوشیدنی های گازدار مضر هستند. محتوای قند بالا می تواند قرار داده و آنها را در خطر ابتلا به بیماری های متعدد است. اما به جای دادن آنها تا این افراد اعتبار خود را مصرف متعادل کردن ناسالم قطعات با غذاهای سالم است که آنها ممکن است خوردن.

شما ممکن است متقاعد کردن خودتان را به نوشیدن یک نوشیدنی گازدار در هر روز همراه با 100g از سبزیجات تازه برای مبارزه با اثرات منفی.

این عقلانی نیست ممکن است در واقع در زندگی واقعی اما آیا این کار به تسکین ناهماهنگی شناختی نگه می دارد که فرد نگران است.

4. آن را قبول

همیشه وجود دارد احتمال که هیچ یک از روش های مذکور قابل اجرا در سناریوی خود را. شما نمی ممکن است قادر به تغییر احساسات خود را و یا اقدامات. می توان آن را سخت برای توجیه یا بیش از حد.

برای مثال شما دسر را دوست دارم. شما همچنین می دانیم که overconsumption از دسر خواهد شد که اثرات سوء بهداشتی. اما شما نمی دهد تا دسر شما نمی توانید خودتان را متقاعد کند که آنها سالم هستند و شما همچنین می دانیم که هر چقدر شما ورزش خطر ابتلا به دیابت باقی خواهد ماند.

پس چگونه شما به راحتی ذهن خود را در یک مورد مثل این ؟

تبلیغات

آخرین چاره این است که به سادگی آن را قبول کند. فقط اعتراف است که شما همیشه با خوردن دسر با وجود لیست بلند بالا از اثرات منفی. هنگامی که ذهن خود را می آید به شرایط با اقدامات خود را با وجود دانستن این قضیه ناراحتی و تشویش را از بین بردن حتی اگر در زندگی واقعی مسائل باقی می ماند.

5. استفاده از تئوری ساخته احساسات

تئوری ساخته احساسات به طور کامل توضیح می دهد که چگونه انسان ایجاد احساسات.[2] شما می توانید یادگیری همه چیز در مورد آن را برای به دست آوردن کنترل بیش از احساسات خود را.

شما می توانید با استفاده از مفهوم اساسی این نظریه به تغییر افکار خود را. هنگامی که شما می توانید کنترل چگونه مغز خود را درک احساسات شانس ناهماهنگی شناختی را به حداقل برساند.

طبق این نظریه مغز خود را درک عواطف و احساسات بر اساس یک نمایشگاه چند عوامل. یکی از این است که سلامت جسمی که شامل ضربان قلب و تنفس و غیره. محیط زیست طبیعی که شامل فشار هوا و درجه حرارت و رطوبت و غیره. نیز نقش دارد.

این اطلاعات متصل است به گذشته خود احساسات و تجارب به کمک مغز کشف آنچه شما در حال تجربه.

بنابراین اگر شما را در درک این نظریه در عمق شما می توانند یاد بگیرند که برای کنترل خود را شناخت با کمک از محیط اطراف خود است.

خط پایین

ناهماهنگی شناختی لزوما بد نیست. آن را تشویق می کند تا شما را به بهبود اقدامات خود و یا باورهای خود را تغییر دهید. از این رو نقش عمده ای در کمک به رشد شما به عنوان یک فرد.

آن را ناسالم می شود در زمانی که این دولت از ذهن است. به عنوان طولانی به عنوان شما در حال تلاش برای نگه داشتن چیزهایی که شما لازم نیست که به نگرانی در مورد آن. سعی کنید برای حفظ کنترل بر احساسات خود و اقداماتی که منجر به از آنها.

سلامت روحی و جسمی نمی خواهد رنج می برند از عواقب طولانی مدت به عنوان طولانی به عنوان شما همچنان به مبارزه با تناقض. اجازه دهید ذهن خود را با جریان در حالی که شما به طور همزمان با استفاده از نکات فوق در زندگی روزمره خود را!

بیشتر در ناهماهنگی شناختی

عکس های اعتباری: Laurenz Kleinheider از طریق unsplash.com



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن