چه باید بکنید اگر شما در آن بزرگ شده در یک خانواده ناکارآمد

هیچ خانواده کامل است! آن را به دور از آن. همه خانواده ها تجربه برخی از سطح از اختلال. ترین اما مدیریت خوبی وجو

توسط PARINEWS در 9 خرداد 1399

هیچ خانواده کامل است! آن را به دور از آن. همه خانواده ها تجربه برخی از سطح از اختلال. ترین اما مدیریت خوبی وجود آن است.

وجود شیب اختلال. خانواده و روانی و سلامت جسمی گاهی اوقات تعیین که در آن ثبت نام در ناکارآمد لرزه نگار.

خانواده مانند Bradys در Brady Bunch (1969 – 1974) یک سریال در مورد یک خانواده مخلوط با شش فرزند که به همراه زیبایی با وجود تکه های خشن در اینجا و آنجا تقریبا غیر موجود.

در زندگی واقعی یک خانواده مخلوط مانند است که به احتمال زیاد تجربه چالش های جدی و اغلب غیر قابل عبور هستند. این معمول است برای خانواده ها می خواهم که برای پایان دادن به در طلاق است.

بررسی پویایی خانواده

برای تعیین یک خانواده سطح اختلال در عملکرد این مهم است که به بررسی پویایی آن.

وجود دارد فلج درگیری های داخلی مانند شديد رقابت خواهر و برادر, والدین و/یا فرزند جنگ ؟ وجود دارد خشونت روانی یا سوء استفاده جنسی? شاید جنگ خارجی است مانند مواد مخدر و یا الکل اعتیاد, بیکاری, قمار و یا حتی امور خارج?

همه این درگیری ها اعم از داخلی و یا خارجی بر واحد خانواده به طور چشمگیری و علت قابل توجهی در زندگی اختلال برای اعضای آن است.

ناکارآمد نقش خانواده

تقریبا در تمام خانواده های ناکارآمد وجود دارد نقش های مختلف گرفته شده توسط اعضای خود را برای کمک به این خانواده برای زنده ماندن.[1]

بیایید نگاهی به برخی از این نقش.

این Enabler

این enabler طول می کشد در نقش حفاظتی.[2] آنها هر کاری لازم است به مراقبت از خانواده, مهم نیست چقدر بد این وضعیت است.

برای مثال در یک خانواده با یک الکلی یا معتاد به مواد مخدر را توانمند کسی است که بر میدارد تا قطعات پس از پدر خود به خانه می آید ، حفاظت از آنها مشکل اعضای خانواده از رنج می برند عواقب رفتار بد خود را; آنها همیشه امیدواریم که که آنها می گویند و یا انجام چیزی که خود را پدر و مادر معتاد جلوگیری از آنچه آنها انجام می دهند.

این است که بسیار استرس زا و بدیهی است که از دست دادن-از دست دادن وضعیت. در واقع با حفاظت از خود اعتیاد آور پدر و مادر آنها در حال ایجاد یک جو راحت که برای پدر و مادر و آن را حتی سخت تر برای معتاد به می خواهید به ترک هر چیزی است.

قهرمان

این عضو خانواده قهرمان معمولا نخستزاده می تواند در نظر گرفته شود کودک پوستر برای خانواده است.[3] آنها مطمئن شوید که همه چیز خوب به نظر می رسد به جهان خارج است.

قهرمان گرایش به یک اوقات فراغت است و همیشه در بالای بازی خود را. این قهرمان می داند که اگر آنها خوب خواهد شد تا خانواده خود را. اغلب آنها انکار است که حتی وجود دارد یک مشکل است.

تبلیغات

به عنوان شما می توانید تصور کنید که نگه داشتن یک خانواده ناکارآمد را با هم و به دنبال خوب کار سختی است که باعث می شود یک معامله بزرگ از فشار و تضاد درونی.

این مزاحم/قربانی

قربانی گرایش به خانواده "گوسفند سیاه و سفید".[4] آنها به طور معمول وسط کودک است. آنها هستند که دائما در حال وارد شدن به مشکل و آنها گاهی اوقات به حالت تعلیق از مدرسه بازداشت شده اند عصبانی طغیان ،

این عضو خانواده طول می کشد گلوله برای این تیم است. قربانی به عنوان نام آن پیداست این است که مقصر همه چیز که می رود اشتباه در خانواده است. معمولا, آنها برای اولین بار به پرواز در قفس.

در بسیاری از موارد اگر "troublemaker" راست خود را عمل می کنند و یا موفق به فرار یکی دیگر از اعضای این خانواده را بیش از احتمال زیاد بیش از این نقش است.

فرزند از دست رفته

فرزند از دست رفته است که گاهی اوقات به عنوان "یکی ساکت" می شود از دست داده و در زدن.

با توجه به مقاله ای در راه حل های بازیابی

"فرزند از دست رفته را فقط با جریان نمی ایستادگی کردن را ندارد هر گونه مشکل. با antics و دستیابی به دیگر اعضای خانواده کم-تعمیر و نگهداری بچه است چه اعتیاد خانواده نیاز دارد. متاسفانه از دست کودک اغلب از دست رفته باقی می ماند طولانی در بزرگسالی است و بسیاری از مشکلات جهت در زندگی خود تعامل اجتماعی و یا ایستاده تا برای خود."[5]

فرزند از دست رفته است تقریبا غیر موجود در خانواده است. آنها عایق خود را برداشت و به اتاق خود را به خواندن و یا تماشای تلویزیون. آنها جلوگیری از درام مانند طاعون. آنها هیچ نظر به طوری که آنها هرگز توان شمارش به هر کسی ،

طلسم

طلسم, بیشتر از, است نوزاد از خانواده است.[6] آنها تمایل به خنده دار و بازیگوش در خانواده.

آنها را قانون مسخره همه را به خنده و جلب توجه به خود, همه در تلاش برای آوردن صلح به خانواده است. شما می توانید تعداد آنها را به دخالت در هنگام فرار وضعیت مطرح می شود. خود را ابزار طنز خود را.

طلسم رنج می برد فقط به اندازه بقیه اعضای خانواده اما آنها پنهان است که درد و رنج خود را در پشت کمدی عمل می کند.

یک تصویر از یک خانواده با این مشخص شده نقش Wilkersons به تصویر کشیده شده نشان می دهد مالکوم در میانه.

وجود دارد فرانسیس فرزند ارشد پسر که همسرم به شدت او فرستاده شده به مدرسه نظامی. در خط بعدی است که ریس یک پسر قلدر و بدون هر گونه حس مشترک و سپس مالکوم یک کودک نابغه که نمی خواهید به یکی از جوانترین دیویی مداوم قربانی از همه از برادر خود سوء استفاده.

این مادر است, از خود راضی control freak. بابا فقط وجود دارد اما نابالغ حضور بدون قدرت.

تبلیغات

این یک نمونه مثال از یک خانواده ناکارآمد. و این است که حتی بدترین از بسیاری.

در حال رشد در یک خانواده ناکارآمد ویران کردن بر کسانی که رشد می کنند تا با یک.

تصور بودن در زندان—تنها خانه شما تا کنون شناخته شده است. در این زندان وجود دارد کلامی و/یا سوء استفاده فیزیکی عدم مرزهای هیچ فضا و به هیچ یک از آنها شما می توانید صدای خود را به احساسات و یا نگرانی. شما احساس نمی امن و نه شما احساس می کنید وجود دارد هر کسی که بر روی آنها شما می توانید بستگی دارد.

وجود دارد به ندرت یک نسخه از این سیستم زندان. شما ممکن است اما از نظر روانی شما ممکن است محدود برای زندگی است.

ویژگی های یک خانواده ناکارآمد

فوق, من تحت پوشش برخی از نقش ها در خانواده های ناکارآمد. در حال حاضر, اجازه دهید نگاهی به برخی از ویژگی های است که یک خانواده ثبت نام بالا را ناکارآمد لرزه نگار.

1. سوء استفاده

تجاوز جنسی و ضرب و شتم فیزیکی و یا کلامی lashings همه فعال نوع سوء استفاده است. این بسیار جدی است.

این خانواده ها به طور معمول در یک حلقه است که باعث می شود آن را به نظر می رسد به عنوان هر چند سوء استفاده است "عادی". آن را غیر معمول نیست برای کودکانی که رشد در این محیط به ادامه این رفتار توهین آمیز خود را به بزرگسالی است.

2. سوء استفاده احساسی

این نوع سوء استفاده در نظر گرفته شده است غیر فعال است.

برای مثال یک مادر است که او را نادیده کودک است که نمی توان آن را نگه دارید; پدر و مادر است که نشان می دهد هیچ علاقه فرزندان خود را و یا مانع از عشق هنگامی که کودک انجام نمی آنچه آنها می خواهند.

غفلت برگ کودک همیشه التماس برای جلب توجه همیشه به دنبال راه هایی برای دریافت اعتبار. برخی از اشکال شدید عاطفی سوء استفاده شامل ثابت انتقاد شرمندگی و احساس گناه-دام قلدری و تهدید gaslighting و کنترل رفتار به نام اما چند.

یک مرد من یک بار درمان با ارائه یک نیاز مداوم برای جلب توجه از مردان و زنان به طور یکسان. اگر او نبود آن را دریافت و او را بسیار افسرده و فکر می کنم چیزی اشتباه است با او.

او به طور مداوم berated خود را برای بودن به اندازه کافی خوب. برخی از کاوش به خانواده اش پس زمینه نشان داد آنچه که من در حال حاضر مشکوک – پدر شده بود غایب از پسر خود زندگی است. و هنگامی که او در اطراف او نادیده گرفته و پسر توجه بیشتر به دوستان خود و فعالیت های.

بدون تحقق آن به عنوان یک بزرگسال مشتری من بود در یک تلاش مستمر برای دریافت تایید و توجه از غریبه که او هرگز دریافت شده از پدرش.

3. عشق مشروط

در خانواده های که در آن عشق است, مشروط, همیشه وجود دارد یک ناامیدی.[7]

تبلیغات

یک عضو از این خانواده است که به طور مداوم در تلاش برای کامل شود. آنها می دانند که اگر آنها نیست – که اگر آنها نمی, چه از آنها انتظار می رود – "عشق" خارج خواهد شد. اعضای این احساس آنها در حال قدم زدن در tightrope. یک لغزش و آن را بیش از همه.

در این خانواده ها وجود دارد هیچ ایمنی net. کودکان اغلب رشد برای تبدیل شدن به مردم-pleasers که انجام آنچه در آن طول می کشد برای به دست آوردن عشق آنها به شدت می خواهند و نیاز.

4. بدون مرز

یک سناریو معمول در این نوع خانواده است و پدر و مادری که در کنترل حمله به حریم خصوصی شما است و بدون توجه به نظر شما و یا خواسته. شاید آنها برای باز کردن پست الکترونیکی خود را و یا پرتاب آن را دور اگر آنها نمی خواهند شما را به دیدن آن است. شما ممکن است بخواهید به خودتان را بیان کنند اما دلسرد اگر شما انجام دهد.

بدون مرز, نقش خانواده فازی.[8] به عنوان یک کودک بزرگتر شما ممکن است تبدیل به parentified موظف به عمل به عنوان پدر و مادر به خواهر و برادر کوچکتر و یا پدر و مادر خود را.

زندگی بدون حد و مرز است مانند پرتاب پنج نوع مختلف از مواد غذایی را در یک مخلوط کن. هنگامی که آنها در حال حاوی, این غیر ممکن است برای جدا کردن هر یک از مواد تشکیل دهنده.

یک خانه با هیچ مرزی مانند آن است. شما لازم نیست که فضای خود را و یا هویت خود را. وجود دارد به طور کلی عدم احترام به حقوق فردی و حریم خصوصی.

5. هیچ صمیمیت

در این خانواده هیچ نزدیکی بین اعضای خانواده است. نشانه های عشق غیر موجود است.

بچه ها در این خانه احساس نمی پشتیبانی می کند در هر راه. عاطفی پدر و مادر در دسترس نیست. این احتمال وجود دارد که یک فرد بالغ رشد از این نوع خانواده قطع شده است از احساسات خود و یا را انتخاب کنید کسی که در دسترس خود را تکرار خانواده خود را از مبدا.

6. مثلث

در این نوع از اختلال عملکرد اعضای خانواده نمی تواند و یا نمی خواهد اعتماد در هر یک از دیگر. "ارتباطات" اتفاق می افتد "triangulating" یکی دیگر از اعضای خانواده را به خود درام است.[9]

بیایید می گویند مثلا که مامان عصبانی است پدر. به جای صحبت کردن به پدر در مورد وضعیت او تماس Timmy و شروع به شکایت به او در مورد پدر "می تواند شما را باور او چیست ؟ او ظروف سرباز یا مسافر. من حتی نمی تواند ایستاده او را. شما می توانید به او بگویید که به من گفت،"

تصور کنید که چگونه Timmy احساس گیر کرده بین هر دو پدر و مادر. در این خانواده یک سوم شخص است که همیشه کشیده و ساخته شده است که جایگزینی برای ارتباط مستقیم.

7. اعتیاد

هر خانواده که دارای یک یا بیشتر از اعضای معتاد به مواد مخدر و الکل و قمار و.... به شدت ناکارآمد است. هر نوع معتاد نیست – نمی – تواند به خوبی بر عهده پدر و مادر است. آنها ممکن است از لحاظ جسمی در حال حاضر, اما نه احساسی.

معتادان غیر قابل پیش بینی هستند. اعضای این خانواده رشد می کنند تا hypervigilant – همیشه به دنبال سرنخ به آنچه اتفاق خواهد افتاد بعدی.

در خانواده ها با اعتیاد وجود دارد ممکن است بسیاری از فریاد و خشونت و یا برعکس عدم دخالت. همه این ویژگی ها باعث درد حاد.

تبلیغات

برخی از علل اختلال در خانواده

حالا که شما یک تصویر از قطعات که به خانواده ناکارآمد ساخت, شما ممکن است بخواهید بدانید علل.

بسیاری از چیزهایی که می تواند در بازی. برای مثال می تواند وجود سابقه بیماری روانی و مسائل مربوط به سلامت و یا فیزیکی یا لفظی. شاید پدر و مادر در رشد خشونت در خانه و در حال حاضر آنها به ایجاد یکی از خود را.

گاهی این اختلال ایجاد شده است غیر قابل پیش بینی چالش های زندگی. شاید استرس بالا با توجه به از دست دادن یک شغل که منجر به سرخوردگی و افسردگی و شاید حتی استفاده داخلی.

در حالی که من مشغول به کار بود با جبران خسارت کارگران بیماران مبتلا به استرس ناشی از آنها مضر و صدمات و متعاقب آن از دست دادن شغل غیر قابل تحمل بود برای برخی از مشتریان من. اغلب آنها افسرده شد سوء استفاده خودکشی و حتی قتل.

از دست دادن هویت تغییر پویایی خانواده و یک وضعیت که نمی قبلا وجود دارد شایع می شود.[10] نقش تغییر و در نتیجه ایجاد یک معامله بزرگ از ویران کردن در درون خانواده است.

در حال رشد در یک خانواده ناکارآمد می توانید ترک بسیاری از زخم. کسانی که زخم ممکن است ظاهر می شود به عنوان:

  • اختلالات رفتاری
  • مشکل در شروع و حفظ روابط
  • مشکل برقراری ارتباط احساسات
  • عزت نفس پایین
  • عدم ارزش خود
  • اضطراب یا افسردگی مزمن
  • ثابت انتقاد از خود

11 راه شما می توانید زخم التیام یابد از یک خانواده ناکارآمد

اگر شما در آن بزرگ شده در یک خانواده ناکارآمد است, شما ممکن است احساس ناامیدی. اما همه از دست داده است. وجود دارد بسیاری از چیزهایی که شما می توانید به درمان و زندگی متعادل و سازنده زندگی است.

در اینجا برخی از پیشنهادات به شما در راه خود را:

  1. برخی از درمان. یک درمانگر خوب می تواند کمک به شما در نگاه آن پیر داخلی زخم و کار با شما برای کمک به آنها را شفا دهد.
  2. درک می کنم که به عنوان یک کودک شما نمی باید یک صدا اما به عنوان یک بزرگسال شما انجام دهد.
  3. متوجه است که بدون توجه به آنچه شما گفته شد: شما شایسته عشق است. شما مهم!
  4. یادگیری برای بیان احساسات خود را. آنها در آن وجود دارد.
  5. دور ماندن از محیط زیست سمی به عنوان آنجا که ممکن است.
  6. جلوگیری از تکرار چرخه شما در زندگی است. لازم است برای پیدا کردن یک جدید طبیعی است.
  7. درک کنید که گذشته خود را تعریف نمی کند شما. به عنوان یک بزرگسال شما می توانید گزینه های مختلف.
  8. توقف سرزنش گذشته خود را. انجام کارهای متفاوت است که بهترین راه برای حرکت به جلو.
  9. به هر ناخوشایند نقش/s شما بازی. چه نقشی بازی کردین ؟ آن چیزی که برای شما کار می کند? و یا چیزی است که شما نیاز به دور انداختن?
  10. شما یک قربانی دیگر مگر اینکه شما اجازه می دهد خود را به بود.
  11. می دانم که شما نمی توانید مردم را تغییر دهید. شما تنها می توانید خودتان را تغییر دهید. به موجب آن شما تغییر رفتار دیگران است.

افکار نهایی

در حال رشد در یک خانواده ناکارآمد می شود ، این یک جنگ در حال انجام است که برگ های متعدد نبرد زخم.

به عنوان یک بزرگسال شما لازم نیست برای نگه داشتن مبارزه با جنگ است. شما می توانید آن را به پایان. و در حالی که شما ممکن است همیشه باید فلش بک اجازه ندهید که آنها دیکته خود را از زندگی در حال حاضر.

شما می توانید گزینه های مختلف. در ابتدا شما ممکن است مجبور به انجام کارهایی است که در برابر دانه که شما فکر می کنید شما. اما با انجام این کارها بارها و بارها چیزهایی که می توانید تغییر دهید.

چرخه اختلال می تواند شکسته شود.[11] جدید و بهبود چرخه ساخته می شود و شما می توانید به انجام آن!

عکس های اعتباری: Simon Rae طریق unsplash.com



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن