که در آن برای شروع با, Studio Ghibli

اگر شما هرگز دیده می شود یک استودیو Ghibli فیلم قبل از من صادقانه نوع حسادت. با علاوه بر این از اک

توسط PARINEWS در 13 خرداد 1399

اگر شما هرگز دیده می شود یک استودیو Ghibli فیلم قبل از من صادقانه نوع حسادت. با علاوه بر این از اکثر استودیو بازگشت به فروشگاه جدید HBO حداکثر جریان خدمات در ایالات متحده همراه با آن در اوایل ورود در Netflix بکشد در جای دیگر شما در حال حاضر یکی از بزرگترین مجموعه های از فیلم های تمام وقت بر روی آن ضربه بزنید. که بسیاری از به طور بالقوه زندگی در حال تغییر مواد به کشف.

استودیو Ghibli هرگز حتی به فروش نسخه های دیجیتال از آن فیلم تا زمانی که به تازگی پس از تغییر به جریان مطمئنا معنی بیشتر مردم چک کردن آنها از همیشه قبل از. به Ghibli اول-تایمر هر چند آن را نمی ممکن است بلافاصله آشکار است که در آن برای شروع است. این فیلم متنوع در لحن و سبک با کمی به هیچ اتصال بین آنها فراتر از خاص و تکرار موتیف ها و تم ها. به طور کلی کیفیت بسیار بالا است اما قطعا وجود دارد برخی از عجیب و غریب است که نمی تواند بهترین مکان برای پرش.

به جای آشکار رتبه بندی فیلم خواهد بود که واقعا کار غیر ممکن است, من فکر کردم من می خواهم با هم یک راهنمای که امیدوارم به کمک مردم به Ghibli برای اولین بار. این بدیهی است که بسیار ذهنی و حتی پس از آن من لزوما قرار دادن مورد علاقه من نسبت به بالای لیست این است که در مورد کاهش شما را به استودیو کار و مطمئن شوید که شما نمی نوشتن آن را تمام کردن پس از به طور تصادفی به تماشای قصه های از دریای زمین.

چیزهایی که می دانیم برای اولین بار

هک چیست Studio Ghibli به هر حال ؟

یک انیمیشن ژاپنی استودیو تاسیس شده توسط مدیر هایائو میازاکی تهیه کننده Toshio Suzuki و اواخر مدیر ایسائو تاکاهاتا در سال 1985 سال پس از این سه کار کرده در ناوسیکا از دره باد. پس از استودیو تولید 20 از ویژگی های طول فیلم اکثریت شده اند که در ملاقات با تحسین گسترده.

شما چگونه آن را تلفظ کنید ؟

نرم G. بر خلاف GIF. (ببخشید.)

من باید در خانه های ژاپنی با زیرنویس و یا دوبله شده به زبان انگلیسی ؟

تا به شما. من می خواهم پیشنهاد ژاپنی ها صدای آهنگ اگر شما از ذهن نیست زیرنویس — بسیاری از dubs مناسب و معقول هستند اما آنها کمی متناقض است. و من واقعا نمی توانستم تصور کنید در حال تماشای بیشتر ریشه در واقعیت Ghibli فیلم در انگلیسی. اما من در ژاپن زندگی می کنند بنابراین مسافت پیموده شده شما ممکن است متفاوت باشد. همچنین شایان ذکر است که تعداد کمی از فیلم را کمی متفاوت موسیقی متن بسته زبان خود را.

ملزومات

نه به لگد کردن با موبایل و کامپیوتر و یا هر چیزی, اما من فکر می کنم بهترین مکان برای شروع با, Studio Ghibli خواهد بود اولین فیلم هایائو میازاکی را قلعه ای در آسمان (1986). این فیلم شاید فاقد برخی از ترحم از Ghibli می کنند اما آن را نگه می دارد تا فوق العاده خوبی به عنوان یک روحیه ماجراجویی فانتزی در ورید جنگ ستارگان یا ایندیانا جونز. برخی از نمادین ترین Ghibli تصاویر از باستان نگهبانان ربات به عنوانی قلعه شناور می آید از این فیلم Joe Hisaishi را مصنوعی-سنگین soundtrack فورا قابل تشخیص باقی مانده است امروز. قلعه در آسمان است شدید سرگرم کننده و مجموعه ای از یک نوار به دنبال چه بود.

پیشنهاد بعدی من این است که هیچ چیز مانند آن را در همه. میازاکی را Spirited Away (2001) توسط استودیو Ghibli موفق ترین فیلم و در حالی که من نمی خواهد آن مرتبه این بالا به عنوان یک مورد علاقه شخصی من می خواهم پیشنهاد تماشای آن را در اوایل به دلیل آن را به شما نشان می دهد بسیاری در مورد طیف وسیعی از استودیو کار می کنند. آن را متراکم اسراف بلند پروازانه و در سراسر موفقیت باور نکردنی. داستان یک دختر جوان عبور به یک دنیای جادویی به اندازه کافی ساده است اما آن را فراهم می کند و زمینه برای برخی از عجیب و غریب ترین و خلاق انیمیشن تا کنون متعهد به celluloid.

من در حال حاضر می خواهم به شما را به پایین به زمین با Isao Takahata را تنها دیروز (1991) واقعا فیلم فوق العاده بدون هیچ گونه عناصر خارق العاده ندارند. این بهترین مثال از Ghibli توانایی به داد و بیداد کردن احساسات عمیق از دنیوی با بیش از حد واقع بینانه جزئیات و انیمیشن های ظریف هدایت دقیق و درک درستی از روانشناسی انسان. فقط دیروز's دلتنگ داستان به راحتی می تواند شده اند live-action, drama, اما آن را نمی توانست به هر نقطه در نزدیکی به عنوان در حال حرکت است. در حالی که این یکی از استودیو Ghibli را کمتر شناخته شده کار می کند و تنها با دریافت یک مقام رسمی به زبان انگلیسی انتشار چهار سال پیش آن را باید در فهرست خود را.

مورد علاقه شخصی من میازاکی فیلم kiki's Delivery Service (1989), بنابراین من نمی توانم آن را ترک کردن این لیست بسیار طولانی است. این چنین ساده, فراغت, فیلم, اما آن را بسیار خستگی ناپذیر دلگرم کننده است که من نمی توانستم تصور کنید که داشتن آن را در زندگی من است. این کاربر از لجباز اما آسیب پذیر جادوگر-در-آموزش ساخت راه خود را در یک شهر جدید است و شاید بهترین Ghibli بسیاری عالی قهرمانان و داستان هرگز devolves به قابل پیش بینی کلیشه است. Kiki's Delivery Service یک فیلم است که طول می کشد زمان ارائه آن خوش بین پیام و هیجانی مشت, با, کامل, قدم زدن همه را به یک زرق و برق دار Hisaishi نمره. من فقط آرزو می کنم من می خواهم دیده می شود آن زمانی که من بچه بودم.

استودیو Ghibli نیست فقط در مورد میازاکی و تاکاهاتا. Whisper of the Heart (1995) تنها Ghibli پروژه به کارگردانی Yoshifumi Kondo قبل از مرگ غم انگیز یک فیلم زیبا که کپسوله خیلی از آنچه باعث می شود این استودیو کار خیلی قدیمی و خاطره انگیز. یک coming-of-age درام مجموعه در یک دقت کشیده شده '90s در حومه توکیو Kondo زحمت می آمیزد رئالیسم و فانتزی برای ایجاد یکی از استودیو های عاشقانه و داستان های جادویی. این هیچ جای تعجب است که او اولین کسی بود که میازاکی و تاکاهاتا سپرده به طور مستقیم یک فیلم علاوه بر خود آن ویرانگر است که او هرگز فرصت خود را برای رسیدن به شهرت. آیا خواب در زمزمه قلب — آن را سمت راست وجود دارد با بهترین.

آخرین Ghibli فیلم به کسب "ضروری" تعیین میازاکی را همسایه من Totoro (1988), شاید این استودیو بهترین-سینما — و یا حداقل یکی که تولید بیشتر کالا. Totoro است البته یک فورا یاد شخصیت است که شما بدون شک تشخیص دهند اما خود فیلم spartan جای تعجب است; تقریبا هیچ چیز اتفاق می افتد فراتر از "بچه های ناز در مناطق روستایی ژاپن دیدار Totoro." این یک عشق, خنده دار, تصویر از دوران کودکی با این حال و پس زمینه به استخوان داستان آشنایی یک حس آرام سودا که افزایش تاثیر آن. همسایه من Totoro نوع فیلم شما می توانید از تماشای هر چند سال و چیزی متفاوت از آن است.

گام های بعدی

در اینجا من به شما مختصر و مفید از برخی از Ghibli فیلم است که من واقعا دوست دارم اما نمی کاملا به عنوان رتبه بسیار به عنوان قبلی شش لحاظ دسترسی. شما احتمالا نمی توان خاموش اگر شما شروع با هر یک از آنها, اما من فکر نمی کنم آنها می شود به عنوان نماینده.

  • Porco Rosso (سال 1992 هایائو میازاکی) ممکن است سخت تر به فروش بصری نسبت به بسیاری از دیگر Ghibli, فیلم داده می شود که شخصیت خود را یک خوک چاق در جنگ جهانی 1 پرواز دنده. درست به آن "تغییر به نظر می رسد اما نه قلب من" شعار هر چند Porco Rosso نشان می دهد خود را به یکی از میازاکی را به طور مستقیم فیلم های سرگرم کننده. این یک مستقیم کمدی است که در می یابد فضا به وحشت فاشیسم زن ستیزی عصر و آزادی پرواز.
  • The Tale of the Princess Kaguya (2013, Isao Takahata) به نظر نمی آید مانند هر دیگر Ghibli فیلم یا هر فیلم دیگر در همه. بر اساس یک ژاپنی عامیانه داستان Kaguya استخدام یک کاملا مینیمالیستی سبک هنری با کم رنگ آبرنگ و خشن ذغال سکته مغزی است که تغییر در دقت با تنور از داستان است. آن outstays آن استقبال کمی, اما این است که باید ببینید.
  • ناوسیکا از دره باد (سال 1984 Miyazaki) از لحاظ فنی ساخته شده قبل از استودیو Ghibli تشکیل, اما تمایل به دریافت های موجود در Ghibli مجموعه است و بخشی از HBO حداکثر کتابخانه بنابراین من مثال آن را در اینجا بیش از حد. همچنین آن را بسیار جذاب است. یک استارک post-apocalyptic sci-fi داستان در مورد یک شاهزاده مبارزه در برابر پادشاهی که طلبی را تهدید به نابود کردن جهان در مجموع واقعا وجود دارد هیچ چیز دیگری مانند Nausicaä. انیمیشن است که به وضوح یک کمی cruder از به دنبال چه بود, اما این است که هنوز بصری فیلم یاد با یکی از همه زمان بهترین Joe Hisaishi نمرات. این یک چیز خوب این بچه ها نگهداری می شود در کار با هم.
  • راز جهانی از Arrietty (2010, Hiromasa Yonebayashi) پرواز تحت رادار کوچک اما مورد علاقه من 21 قرن Ghibli فیلم. شاید به این خاطر که من در آن وام گیرندگانکه این اقتباس از اما Yonebayashi را کارگردان اولین واقعا قطاری از تعجب و ماجراجویی از استودیوی بهترین کار و آهنگساز Cécile Corbel نوبت فوق العاده و اروپا را تحت تاثیر قرار نمره. مفهوم رندر اشیاء روزمره در اندازه مقیاس مناسب برای Ghibli را وسواسی توجه به جزئیات و Arrietty خودش یک شخصیت. این نوع از پایین کلید دانلود فیلم در دامنه آن, اما من آن را دوست دارم.
  • Princess Mononoke (1997, Miyazaki) توسط استودیو Ghibli را در یک آکیرا کوروساوا-سبک جنگ حماسی. آن را کاملا نمی توانید وجود دارد برای من مبتلا به نفخ زمان در حال اجرا و وسیع طرح که از دست می دهد و چشم از جزئیات صمیمی که Ghibli را بهترین کار می کند تا تاثیرگذار. اما وجود دارد هیچ انکار این مقیاس از جاه طلبی و موفقیت — آن را به یک بصری فیلم است که نشان می دهد Miyazaki شتاب قدرت خود را جلوتر از Spirited Away.
  • Howl's Moving Castle (2004, Miyazaki) در ضمن چیزی است که به دنبال Spirited Awayو آن را از یک قطعه با شاهزاده مونونوکه — خیره کننده اما unfocused حماسه. این فیلم بیش از همه محل داستان-عاقلانه اما آن را هرگز کمتر از زرق و برق دار به نگاه کرد آن را احساس می کند مانند Miyazaki id ریخته شده را بر روی صفحه نمایش. ضد جنگ, پیام, شادی, پرواز یک ظن تکنولوژی — این همه در اینجا. و قلعه متحرک خود یکی از Ghibli ترین وضوح متوجه خلاقیت.

عمیق تر کاهش

  • The Wind Rises (2013, Miyazaki) در اصل تن به تن به عنوان میازاکی را تصویر نهایی قبل از او از بازنشستگی دوباره برای آینده پروژه شما چگونه زندگی می کنند ؟ آن را استثنایی فیلم, اما من قطعا می خواهم پیشنهاد تماشای آن را بعد از همه آثار دیگر. ظاهرا biopic از جنگ جهانی دوم هواپیما جنگنده طراح Jiro Horikoshi, The Wind Rises پیچیده و مراقبه در حال حرکت در بسیاری از تم ها مشخص شده است که کارگردان کار به تاریخ.
  • Pom Poko (سال 1994 Takahata) است سازگار با محیط زیست آگاه کمدی در مورد یک تهدید جامعه از راکون سگ با برجسته آناتومی بدن انسان دقیق بیضه ها و به خاطر مختصر نوشتن من احساس می کنم underplaying محض طاقی از این فیلم است. آن را فوق العاده, انیمیشن, با وجود این تا حدودی نپخته داستان سرایی. در حالی که این دقیقا Takahata را مهم ترین کار من می خواهم بگویم آن را قطعا ارزش یک ساعت مچی. در نهایت.
  • My Neighbors the Yamadas (سال 1999 Takahata) یکی دیگر از عجیب و غریب Takahata, کمدی, و من می خواهم بگویم آن را موفق تر زمانی که شما به دنبال هر چیزی از راه دور شبیه یک معمولی ، آن را تصویب واقعا منحصر به فرد کاریکاتور روزنامه-سبک هنر آبرنگ و یک ساختار مبتنی بر سراسر نامربوط تکه از زندگی عکس های شرح داری. نه همه چیز اراضی اما آن را اغلب فوق العاده تند و تلخ. این است تاکاهاتا در خود بیشتر تجربی و گاهی اوقات در بهترین حالت خود.
  • When Marnie Was There (2014, Yonebayashi) یکی دیگر از اقتباس از یک کتاب کودکان از Yonebayashi هر چند آن را بسیار ساکت تر و بیشتر غمگین داستان در مورد تنهایی و دوستی است. من آن را خیلی دوست دارم اما نمی شود آن را بزرگ برای اولین بار Ghibli فیلم; آن را بسیار آهسته گام و نیاز به درجه خاصی از ایمان در این نوع پرداخت شما می خواهم انتظار.
  • از در Poppy Hill (2011, Gorō Miyazaki) دومین فیلم به کارگردانی هایائو میازاکی پسر Gorō و آن را به مراتب بهتر از اول خود را — که ما را به بعد. طرح — یک دختر مدرسه ای تلاش می کند برای نجات فاسد clubhouse از تخریب در '60s یوکوهاما — است refreshingly کم ریسک اما این گفته با شور و شوق واقعی و تفسیر آن تنظیم یابم و باور است. این یکی از استودیو Ghibli منی کار می کند اما آن را جذاب و به خوبی اجرا شده است.
  • Ponyo (2008, Miyazaki) است عجیب و غریب را در پری دریایی کوچک است که می بیند Ghibli خود را از روشن ترین شتاب شایان ستایش cuteness به تاریخ. این است که صرفا نور دل بچه ها این فیلم همچنین موفق به بسیار عجیب و غریب و آن را صادقانه Ghibli فیلم که من پیدا سخت ترین به عنوان خوانده شده. در مقایسه با همسایه من Totoro, یکی دیگر از بچه های ناز' فیلم که با این وجود دارای واضح درخواست تجدید نظر برای بزرگسالان من هرگز واقعا مطمئن شوید که چه چیزی را از Ponyo's کیهانی sci-fi, ماهی قرمز, درام. وجود دارد کمی به هیچ طنین عاطفی در اینجا برای من. اما هی دریا به نظر می رسد شگفت انگیز است.

برای COMPLETIONISTS

  • قصه های از دریای زمین (سال 2006 Gorō Miyazaki) است که تا حدودی از یک ناهنجاری در استودیو Ghibli کتابخانه: یک فیلم که دریافت آشکار منفی و انتقادی دریافت. اقتباس از Ursula K. Le Guin محبوب سری های فانتزی, من نمی خواهد اسمش را فاجعه بد, اما آن است که قطعا عصبی و آهسته و بدون انسجام در آن داستان سرایی.
  • گربه بازگشت (سال 2002 Hiroyuki موریتا) عاقبت به طور مستقیم یک subplot در زمزمه قلب. در واقع من هنوز ندیده این یکی خودم به نوعی — من واقعا باید رفع آن — اما آن را به عنوان تنها Ghibli مرتب کردن بر اساس-از عاقبت به معنی من راحت گفت که شما نباید تماشای آن را برای اولین بار.
  • امواج اقیانوس (سال 1990 تومومی Mochizuki) توسط استودیو Ghibli فقط ساخته شده برای تلویزیون فیلم تا کنون و آن را به صراحت توسعه یافته با سرعت و هزینه در ذهن است. داستان فرمولی انیمیشن متوسط و عدم Miyazaki یا نگی دخالت آشکار است. این است که قطعا ضروری نیست.

ضروری است اما ممکن است نیاز به تلاش بیشتر

اگر شما آشنایی با استودیو Ghibli بازگشت به فروشگاه و ادامه این دور بدون در نظر گرفتن, شما احتمالا تعجب که چرا من ذکر نشده Grave of the Fireflies (سال 1998 نگی). این دوران جنگ جهانی دوم داستان دو فرزند در تلاش برای زنده ماندن پس از یک firebombing کاملا خرد کردن و یکی از Ghibli قدرتمند ترین و انجام شده است. همه باید آن را یک بار شاید اگر فقط یک بار.

متاسفانه شما نمی قادر خواهد بود به در HBO Max — این یک Ghibli فیلم که در آن حقوق توزیع نمی متعلق به استودیو. شما نمی توانید آن را خرید در دانلود دیجیتال خدمات مانند iTunes یا Amazon Prime تصویری یا اگر آن را در دسترس است به جریان در Hulu. و یا اگر شما آن را از طریق لیست بالا شما ممکن است پیدا کردن آن را ارزشمند به انتخاب کنید تا Blu-ray.

بنابراین وجود شما به آن است. من امیدوارم که شما پیدا کردن این راهنمای مفید و از همه مهمتر که شما قادر به پیدا کردن برخی از فیلم ها که شما را دوست دارم تا آنجا که من انجام دهد. استودیو Ghibli است که واقعا یک هدیه است و من خوشحالم که این فیلم در حال حاضر در دسترس به مخاطبان گسترده تر.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن