ویکیمدیا است نوشتن سیاست های جدید برای مبارزه با ویکیپدیا آزار و اذیت

ویکیپدیا برنامه ای برای سرکوب و آزار و اذیت دیگر "سمی" رفتار با یک کد جدید انجام شده است. بنیاد ویکیمدیا هیئت

توسط PARINEWS در 5 خرداد 1399

ویکیپدیا برنامه ای برای سرکوب و آزار و اذیت دیگر "سمی" رفتار با یک کد جدید انجام شده است. بنیاد ویکیمدیا هیئت امنا که نظارت ویکیپدیا در میان پروژه های دیگر رای دادند در روز جمعه به اتخاذ رسمی تر اعتدال روند. پایه و اساس خواهد پیش نویس جزئیات این روند تا پایان سال 2020 و تا آن زمان این وظیفه با اجرای موقت سیاست های ضد آزار.

"آزار و اذیت رفتار سمی و بی تمدنی در جنبش ویکیمدیا خلاف ما ارزش های مشترک و مخل به ما چشم انداز و ماموریت گفت:" هیئت مدیره در یک بیانیه است. "هیئت مدیره باور نمی کند ما را ساخته اند به اندازه کافی پیشرفت به سوی ایجاد استقبال فراگیر, آزار و اذیت-فضای رایگان است که در آن مردم می توانند مولد و بحث سازنده."

متولی هیئت مدیره به بنیاد ویکیمدیا چهار دستورات خاص. را که قرار است پیش نویس یک "اتصال حداقل مجموعه ای از استانداردهای" برای رفتار خود عامل شکل های ورودی از جامعه است. به آن نیاز دارد به "ممنوعیت تحریم و یا در غیر این صورت محدود کردن دسترسی" از افرادی که شکستن این کد و همچنین به عنوان ایجاد یک فرایند بررسی است که شامل جامعه است. و باید آن را "به طور قابل توجهی افزایش حمایت و همکاری با جامعه کارمندان" در حد اعتدال. فراتر از آن, بخشنامه ها, بنیاد ویکیمدیا است همچنین قرار است برای قرار دادن منابع بیشتر به آن اعتماد و ایمنی تیم از جمله کارکنان بیشتر و بهتر آموزش ابزار.

متولی هیئت مدیره می گوید هدف آن است که "توسعه پایدار شیوه ها و ابزار است که از بین بردن آزار و اذیت سمیت و بی تمدنی ترویج فراگیر, کشت احترام گفتمان کاهش مضرات برای شرکت کنندگان در حفاظت از پروژه های از دروغ و بد بازیگران و ترویج اعتماد در پروژه های ما."

ویکیپدیا داوطلب جامعه می تواند بسیار اختصاص داده شده اما به شدت مجادله و راه اندازی ویرایش در جنگ بیش از موضوعات بحث برانگیز و به شدت اجرای استانداردهای سرمقاله در راه است که ممکن است به درایو دور جدید کاربران است. بنیاد ویکیمدیا ذکر شده آزار و اذیت به عنوان یکی از عوامل پشت آن نبود از زن و جنسیت-nonconforming سردبیران که شکایت کرده بودن به طور خاص برای سوء استفاده. در همان زمان این پروژه بزرگ از برخورد جامعه متمرکز اخلاق — و بسیاری از کاربران به نوعی از بالا به پایین اجرای شما می خواهم پیدا کردن در یک تجاری پلت فرم وب.

این مشکلات به سر آمد و در سال گذشته زمانی که بنیاد ویکیمدیا به حالت تعلیق محترم اما ساینده ویرایشگر که کاربران دیگر را متهم به بی امان آزار و اذیت. مداخله کنار ویکیپدیا عادی جامعه داوری روند و چند تن از مدیران استعفا داد و در طول واکنش است که به دنبال.

هیئت امنا نیست ذکر است که بحث گفت: تنها که رای "formalizes سال' از دیرینه تلاش های فردی داوطلبان ویکیمدیا وابسته به بنیاد کارکنان و دیگران برای جلوگیری از آزار و اذیت و ترویج و فراگیر در پروژههای ویکیمدیا." اما در صفحه بحث یک ویرایشگر اشاره به تعلیق به استدلال می کنند که بنیاد ویکیمدیا نباید دخالت با ویکیپدیا جامعه اعتدال — در حالی که دیگران گفت: رسمی کد رفتاری را کاهش گسترده سردرگمی و خصومت در اطراف آن است.

در میان این همه ویکیپدیا, تبدیل شده است یکی از ترین اینترنت به طور گسترده ای مورد اعتماد سیستم عامل است. یوتیوب به عنوان مثال با استفاده از صفحات ویکیپدیا به مقابله با توطئه ویدئوها. که مطرح ریسک و ایجاد یک انگیزه ای برای دروغ هنرمندان به هدف سایت. روز جمعه رای گیری نشان می دهد که بنیاد ویکیمدیا را به یک نقش فعال تر در تعدیل پلت فرم حتی اگر ما نمی دانیم دقیقا چگونه است.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن