بررسی روش های درمان انواع درد قفسه سینه و تپش قلب

درد قفسه سینه و تپش قلب ممکن است برای هرکس پیش آید. حال سوال است که کدام درد را باید جدی بگیریم و چطوری می توا

توسط PARINEWS در 22 شهریور 1400
درد قفسه سینه و تپش قلب ممکن است برای هرکس پیش آید. حال سوال است که کدام درد را باید جدی بگیریم و چطوری می توانیم آن را درمان کنیم؟ یکی از نکاتی که باید اهمیت دهیم میزان درد و اینکه در کدام قسمت این درد احساس می شود از اهمیت ویژه ای برخورداراست. بررسی روش های درمان انواع درد قفسه سینه و تپش قلب

محل و نوع درد قفسه سینه

نوع درد و محل آن می تواند نشان دهنده علت درد باشد. و اینکه چه درمانی برای آن درنظر بگیریم. سمت چپ، وسط، پشت قفسه سینه از جمله نقاطی است که دچار درد می شود. همچنین دردهای تیز، خفیف، سوزش و تنگی نفس از علائمی می باشد که می تواند در این حالت برای شما بروز کند.

راه درمان درد قفسه سینه

راه های درمان زیاد می باشد با توجه به اینکه کدام ناحیه و میزان درد چقدر باشد باهم تفاوت دارد. بهترین راه در این شرایط مراجعه به پزشک می باشد تا با بررسی و آزمایشاتی که صورت می گیرد، برنامه درمانی مناسبی برای آن لحاظ می کند. خیلی از دردهایی که در بدن به وجود می آید در اثر عصبانیت و استرس می باشد. این دردها خیلی زود پس از آرام شدن از بین می رود. نکته مهم در درمان این مسئله عدم تجویز خودسر برای درمان می باشد. اگر درد شما بیش از یک ربع طول کشید و مخصوصاً همراه با تنگی نفس بود بایدد به پزشک مراجعه کنید.

تپش قلب چیست؟

تپش قلب به حالتی گفته می شود که فرد دچار ضربان قلب زیاد و به صورتی که خود شما حالت خوبی نداشته باشید. خیلی از متخصصین این حالت را در دایره بیماری قلبی در نظر نمی گیرند. احساس ضربه زدن در ناحیه قفسه سینه و گردن بیشتر از همه احساس می شود. در حالت عادی یک فرد تقریباً بین 60 تا 100 مرتبه در یک دقیقه ضربان قلب آن فرد می زند. استرس، مصرف کافئین، سرماخوردگی، ورزش، دارو و تیروئید از جمله عواملی می باشد که می تواند منجربه بروز تپش قلب شود. هر یک از موارد ذکر شده می تواند شما را دچار این عارضه کند.

درمان تپش قلب

اگر بسیار جدی نمی باشد در منزل می توانید با استفاده از دمنوش آرام بخش، ماساژ حتی استراحت به حالت عادی برگردید. بهتر است در این حالت به آرامش و تغذیه مناسب فکر کنید. از جمله این دمنوش ها می توان به اسطوخودوس، گل گاو زبان، به لیمو، بهار نارنج و دارچین اشاره کرد. اما در حالتی که حال شما بسیار بد باشد و با این دستورات نتوانید به حالت عادی بگردید باید به پزشک مراجعه کنید. تا دکتر با تست و معاینه مربوطه به درمان شما بپردازد. منبع: https://www.khabareazad.com/بخش-گوگل-نیوز-70/5402-بررسی-علائم-نشانه-های-انواع-درد-در-قفسه-سینه-تپش-قلب  
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن